søndag, juni 01, 2008

Mere babystrik

Søndag middag, mens frøkenen sover til middag, kan mor lige nå at smide et billede af seneste kreation på bloggen. Næste uge er DM og jeg alene hjemme. Manden fejre sin nyvundne frihed uden benskinne ved at smutte på 5 dages kursus i England.
Vi får besøg af min tante, normalt plejer hun og jeg at shoppe igennem og nyde en god frokost i byen. Denne gang "Næææh vi behøves ikke at kigge på butikker eller spise ude, vi kan sagtens bare være hjemme hos dig". Mon det har noget at gøre med hende her?

p.s. jeg har ikke glemt at strikket det knaphul :-D

Garn: 120 g Rowan Wool Cotton. Pink over i det lilla.
Pinde: 4 mm plus 3 mm til kanter
Mønster: str 3-6 mdr, Käthe fra DAD garn
Findes vist også i første nr af Kreativ Strik
Hot or Not: Hot i bogstavligste forstand. Den kan sagtens bruges nu og holder sikkert ind i efteråret. Wool Cotton er et hit, det garn ser du mere til her på siden i fremtiden.

Der er sket det usædvanlige, at jeg overhovedet ingen projekter har på pindene. Hvad er der gået galt? Der er ryddet *helt* op i ufoer (fraregnet et kuldsejlet hækleprojekt).
Der er masser af projekter, der står på spring. Det meste er selvfølgelig til datterbarnet. Det er dejligt med hurtige og lette projekter her i sommervarmen. Hun vokser så hurtigt, at hvis jeg skal nå et par Design.Club.dk klassikere, skal jeg skynde mig (eller regne modellen om). Ugler er uddelegeret til mormor. Den er lækker, men jeg har strikket den en gang. Istedet bliver det nok til Rosa. Manden fylder snart halvrundt. Jeg håber at kunne få strikket et par strømper i hemmlighed.

Hov hvad med mig? Skal jeg ikke selv have noget. Hmmm måske jeg skulle kaste mig over Serafias Sommer, når de andre har fået deres.

7 kommentarer:

Lena sagde ...

Rigtig sød trøje - den klær den unge dame. Kan I ikke shoppe igennem mens frk. DM sover i barnevognen?

blog.grendesign.dk sagde ...

Hvor er hun fin! Wool Cotton står også på min skal-prøve-en-dag liste. Farven er skøn.
KH Britt

Jette sagde ...

Åh, hvor er hun bare sød i fin kjole og flot trøje, dejlig farve til hende. Det garn lyder lækkert, perfekt til små projekter..

Lise sagde ...

Åhh hvor er hun bare dejlig. Trøjen er også sød....

Julie sagde ...

Ja, hun vokser søreme hurtigt! Jeg er også meget glad for Wool Cotton og har da også et par nøgler på lager ;-)
KH Julie

Julia Zahle sagde ...

Uhm, hun er jo lige til at møsse, det lille smukke barn!

I morgen - efter klokken middag, er jeg officielt gået på barsel! Så har jeg eksamen og kørekort overstået og kan med ro i sindet føde uden at føle jeg misser noget. *GG* Og så håber jeg at I får tid til gåture, kaffe og strik sammen med mig og Ellen!

Inges uldprogram sagde ...

Det er en smækker lækker trøje, så tingene hænger jo sammen må man sige. Det ville jo også se rafineret ud hvis moderen så tog corsage på :-)