fredag, juni 27, 2008

Mens vi venter på The Boss

Jeg er datter af en nu pensioneret overlærerinde, der underviste i bl.a. håndarbejde og har indtil sent i mit liv behændigt undgået alt, hvad der lugter af håndarbejde. En for en falder bastionerne...
Midt i tyverne blev jeg smittet af strikkebacillen via Ingers og Rowan. Senere er jeg flyttede jeg over dammen med strikkepindene. Med hjem fra det flerårige ophold kom to spinderokke og ahhhmmmm en repræsentativ samling af håndtene tilgængelige på det amerikanske marked. Broderi er det også blevet.
I marts før frk DM blev født anskaffede jeg mig mit livs første sysmaskine. Valget faldt på en Bernette 90, der opfyldte mine krav 1) simpel 2) rimeligt udvalg af sømme og sidst men ikke mindst 3) ingen computerstyring. Jo færre knapper at skrue på, dets mindre chance for, at jeg ødelægger noget. Købt her, efter anbefaling fra Fr. Marsvin.

Mønster: gennemtestet af flere generation af håndarbejdselever og nærmest idiotsikker. Godt nok beregnet til kraftig lærred.
Stof: 0,7 m voksdug fra Stof og Stil
Hot or Not: Hot, genial til barnevognsture på regnvåde dage. Der skal laves flere af den slags efter lidt mere produkt udvikling
Ændringer: Ingen pyntesømme på hanken, da fire lag voksdug næsten er mere end en wanna be Bernina kan klare.

På strikkefronten er der dødvande, jeg kan ikke rigtig beslutte mig for, hvad der skal være mit næste projekt. Måske man bare skulle hælde garnlageret ud på stuegulvet og snuppe det første nøgle/projekt øjet falder på?

Kan man ikke finde på noget, kan man jo altid strikke et tørklæde eller strømper. I kælekassen (genialt udtryk stjålet fra Dorthe) har længe været et bundt Handmaiden Sea Silk i blå, grønne og lilla nuancer, der ventede på det rigtige projekt. Den fine farvevariation kræver et simpelt hulmønster. Valget faldt på Montego Bay Scarf fra Interweave Summer 2007.
Der strikkes, strikkes og strikkes endnu mere, heldigvis bliver garnnøglet mindre og mindre. Weekenden byder på en større logistisk udfordring, hvordan man tager til Bruce Springsteen koncert i København som mor til en 3 mdr gammel baby. Mere om den historie i næste uge.

7 kommentarer:

Karina sagde ...

Jamen for pokker da. Det er da sådan nogle poser jeg skal have til mine indkøb på cykel, hvor en blanding af skybrud og hvedemel ikke kan anbefales!! Smart!!

Jette sagde ...

Smart taske du har lavet, og det grønne garn ser bare for fedt ud, må være lækkert at strikke af.. Og god tur til Bruce....

Britta sagde ...

Som datter af en dameskrædder og barnebarn af hhv en dame- og en herreskrædder var jeg 200% sikker på at håndarbejde gad jeg bare ikke! Og pludselig befandt jeg mig på et håndarbejdsseminarium - UPS ;-)

God fornøjelse med chefen.

grendesign sagde ...

Håndarbejde er godt - mere håndarbejde er meget godt.
Tørklædet ser fedt ud - jeg kan næsten forestille med den lette og let slaskede fornemmelse...skønt.
Posen er herlig - den slags kan man bruge mange af, så start du blot serieproduktionenen...
Kommende projekt? Jeg synes faktisk dit forslag med bare et gribe et nøgle er fremragende. Sæt igang...
KH Britt

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Jamn....den er jo lyserød ;o)
Den ser rigtig fin og anvendelig ud.

Håber det kan lade sig gøre at kombinere Miss DM og The Boss.

KH Tina

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

PS Jeg har også kun rigtig gode erfaringer på Kjærgaard - den slags service finder man (sgu) ikke i Kbh-området...

/Tina

Mette G. sagde ...

Tjah - jeg overtager da gerne billetten til Bossens koncert. Den næstbedste koncert jeg har været til, var netop i Parken med Bruce Springsteen. (Den bedste var med Queen i Stockholm - suk)

Okay så - god fornøjelse!