søndag, maj 18, 2008

Wiggle Worms

Vi har været i Århus hos bedsteforældrene, så jeg fik tid til at montere frk DMs sommerbluse, en fiks lille lavendelfarvet sag, mens hun charmede bedsteforældrene. Den fodboldinvalide må bevæge benet, der dog stadig er i skinne. Han har ikke flere undskyldninger for at undslippe vasketøjet eller hente et par fornødenheder på vejen hjem fra arbejde. Måske jeg nu kan få tid til at fede den på barsel med strikketøj, symaskine, mødregruppe, babybio og lidt artikelskrivning?


Opskrift: Wiggle Worms Baby Set
Garnforbrug: 120 g lavendelfarvet Garnstudio Safran til str 12 mdr. Garnet er købt på tilbud, så mønstret har kostet mere end garnet.
Ændringer: At lave snoninger uden brug af snoningspind i bomuldsgarn var temlig hård kost for mine ædeltræspinde. Derfor blev snoningerne på ærmerne spruget let og elefant over.
Pinde: 3 mm domino
Hot or Not: Meget fin, stadig for stor til frk DM, men med opsmøgede ærmer, så går det vist. Jeg må tilstå, at jeg ikke er særlig begejstret for bomuldsgarn og safran får mig i hvert fald ikke til at ændre mening.

Tante Grøn er begyndt at føre, hvad der bliver min økonomiske ruin: Tiboodoo - elegant fransk strikdesign til børn. Konceptet er som Amimono, man betaler enten $$$ for en færdigstrikket model ellers bare $ for et strikkekit. Selvfølgelig opdagede jeg det mindre end en time efter det var sat frem i butikken. Var der nogen, der sagde næse for garn?
I et anfald af kådhed grundet forrygende nyheder på arbejdsfronten, røg der et kit til en bluse til frk DM ned i barnevognen dog realistisk nok med garn til både str 6-9 mdr og 12-18 mdr :-)
Jeg spår en konkurrent til Design.Club.dk fordi mange af modellerne kan strikkes i bomuldsgarn og på tynde pinde.

9 kommentarer:

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Ja, det ser da ud som om, det kan blive et dyrt bekendtskab. Godt, jeg bor laaangt væk fra Tante Grøn.
Din DM-trøje er blevet rigtig sød, bomuld eller ej ;o)

KH Tina

Lene Sophie sagde ...

Det er en rigtig sød slå-om trøje, men skulle vi ikke se den på modellen. Det er da lææænge siden vi har set hende sidst....
KH Lene Sophie

Lena sagde ...

Sød trøje - helt og aldeles uundværlig i det omskiftelige danske vejr.

grendesign sagde ...

Skøn trøje! Tja, lækkert børnestrik (og alt andet til ens børn) har det med at lænse pungen hos den glade mor. Og det der er vist ingen udtagelse.
Forrygende nyheder på arbejder...lyder spændende....noget med en artikel?
KH Britt

Julia Zahle sagde ...

Hvor er den fin, Forsker! Glæder mig til at se bedårende DM i den!

Karen S sagde ...

Uha, det nye bekendtskab ser godt ud... godt at jeg bor temmelig langt fra Odense (og nævn nu ikke noget om internetkøb)... kan se adskillige modeller, der nok ville klæde Mini ganske godt ;)

Kh Karen S

Linda sagde ...

hehe, jeg studsede lidt over Britts kommentar, måtte lige tilbage og se hvad jeg havde misset - oh, artikelskrivning...right.... jeg havde "sæt alle fotos i album" på listen. De ligger hvor de lå ;o)
Yndig trøje, de er så dejlige i slå om bluser, med deres små tykke maver...
kh Linda

Jette sagde ...

Rigtig sød trøje og dejlig nem at få på. Og så ved du da hvad du skal bruge penge og tid på resten af orloven..:o))

Fuglemamma sagde ...

Søt jakke. Jeg beundrer alle som gidder å strikke i bomull - det klarer jeg ikke. Så mine barn må bare pent bruke ull året rundt;-)