mandag, maj 05, 2008

Lavender III

Svigermor er sat på toget mod lufthavnen og jeg har tid til at gøre status efter 8 dages besøg. Kufferten, der på vejen over var fyldt til randen med tøj og bøger til frk. DM, er nu læsset med damask, mørk chokolade og legetøj til DMs to fætre. Da far har benet i en skinne, er det mig, der har trasket byen tynd, mens svigermor shoppede igennem. Sjovt nok kunne han her til sidst godt humpe med os op til ParadIs...

Hun har været en mere end villig babysitter og med fornøjelse underholdt vores lille Bundle of Joy, mens manden og jeg indtog frokosten på en af byens caféer skøøøøøøøøøøøøøønt med lidt voksentid. Jeg har også haft tid til at strikke Lavender færdig.




Fakta
Mønster: Lavender, Amimono

Garn: 290 g tvinni (2 tråde sammen) og lige godt 100 g af en ukendt møgmohair (ca. 200 m/325g). Hermed 194 g på Fair Isle O'Meteret.

Pinde: 5 mm boye needlesmaster, genialt med topnøglesæt, hvor man forlænger snoren, som maskeantallet vokser.

Ændringer: Længde til str L, maskeantal til str S/M grundet ammehjerne og lidt løsere strikkefasthed
Hot or Not: Hot

Det med livvidden i opskrifter, der kun er ca. 76 cm skal man tage med et gran salt. Den er meeeeget elastisk, for den kan nå rundt om min post-graviditetstalje.

Min eneste anke. Når man nu smider en hel masse penge efter godt spinni hvorfor f.... vælger Helga så at bruge et billigt mohairgarn, der fælder værre end en hund. Min hvide t-shirt var dækket af blommefarvede mohairfnuller og iøvrigt finder jeg mohairfnuller alle mulige og umulige steder i hele lejligheden ØV! I næste amimonoprojekt er mohairgarnet stemt ud til fordel for Isagers tynde alpakka.

Ahmmmm der var ikke kun ting til frk DM i svigermors kuffert. Min oversøiske shippingcentral havde en ny håndten, Cascade Mt Rainier, samt blue sky alpacas organic cotton og opskriften på en strikket bamse med til mig.

9 kommentarer:

Fríða sagde ...

din Lavender er blevet rigtig fin, smuk farve. og den bamse er bare så cute, har kigget på den mange gange på BlueSky´s hjemmeside.
kh.fra Island
Frida

grendesign sagde ...

Det lyder som en af de rigtigt gode besøg.
Lavender klæder dig virkeligt godt! Døjer du med at den hele tiden kravler op (som jeg har læst andre skrive) - eller er den virkelig både smart og praktisk?
KH Britt

Julie sagde ...

Hvor ser I fantastiske ud, der kan da ikke være mange graviditetskilo tilbage på din ranglede krop :-)
Jeg har gjort en meget betydningsfuld opdagelse hér 3. gang, jeg huser en baby: strikdyr og små stofkludedukke/dyr er bare HOT, Mynte elsker sin "Rommate", og igår føjede vi endnu et stofdyr til husstanden, som også blev modtaget med åbne babyarme.
KH Julie

Julia Zahle sagde ...

Øj, den er flot på dig, Lavender! *pift*

Må igang med trimning af krop efter jeg har født og alt det der, så jeg kan være i en selv.

Tora sagde ...

Den er lekker!!

Lise sagde ...

Smuk Lavender. Den klæder dig supergodt! Mon ikke den (og du ved nok hvem) skal på Badstuen torsdag?

Lena sagde ...

Lavender ser rigtig rigtig fin ud. Smuk farve.
Det lyder som et godt besøg af svigermor - barnepige, ekstra strikketid og lagerforøgelse. Kan man forlange mere af sådan en?

strikkeforsker sagde ...

Lavender: Vejret er for varmt til test af om den trækker, jeg vender tilbage.

@ Julie: Jeg slap nådig mht kiloene, der er måske et par kilo midt på maven og det er det. Tak for tip mht tøj, jeg må straks få fremstillet nogle

@ Badstuen, Torsdag, Der er en vis chance for, at hele familien tager på udflugt.

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Ak ja...jeg gad godt være på Badstuen i dag.

Har set en rød barnevogn i dag, men gad ikke jage den, da jeg gik ud fra, det næppe kunne være dig/jer ;o)

Lavender klæder dig bare supergodt, men hvor er det ærgeligt med sådan noget skod-mohair!

KH Tina