onsdag, april 09, 2008

Nærmest Lykkelig?

"Jeg triller rundt her i det mørke Jylland Fyn med min barnevogn....mens tidens mælketand gnaver hul i min nattesøvn"
Så sandt som det er skrevet af min helt Steffen Brandt.
Wheeee DM sover 4-5 timer i første stræk om natten og 2-3 i næste. Mor er glad, udhvilet og tilbage i sit normale tøj. Så hvorfor nærmest lykkelig?

Tjaaaa far var ude at spille fodbold sidste søndag formiddag på "serie-langt-nede-i-rækkerne holdet for mænd over tredive". Søndag eftermiddag tilbragte han på skadestuen. Han vendte hjem med et smadret knæ og benet i en skinne samt information om, at mandag skulle han CT scannes med henblik på evt operation.
Mandag skete der ikke det mindste, nu skulle vi pludselig vente på et brev tirsdag. Tirsdag morgen kommer brevet. En opringning viser, at nogen har "glemt" at bestille tid til CT-skanning Aaaaaggghhhh
Efter snak med venner og kollegaer, sker dens slags desværre lidt for ofte på OUH. Nu venter vi så på datoen for operation. HELDIGVIS er det akut, så den bliver ikke berørt af strejke. Kommer der ikke brev ang dato for operation imorgen, så starter turen rundt i telefonsystemet igen, jeg har ligesom mistet tilliden til OUH.

Strik ikke så meget, men lidt bliver det til. Frk Lavender mangler 20 pinde inden der skal lukkes af til ærmer og slås op til "mavestykket". Barselsgaver kommer dryppende med posten der i blandt noget fint hjemmestrik fra Fr Green og fra over på den anden side af Atlanten. Næste gang er der måske billeder?

p.s. DMs navn kommer efter aftale med far aldrig på bloggen og www. Møder du os i den virkelige verden er navnet selvfølgelig ikke hemmeligt

8 kommentarer:

Johanne sagde ...

Held og lykke med knæet til gemalen.

...og så må jeg lige komplimentere for jeres valg mht barns navn på bloggen.
Jeg er nystartet blogger og enig med jer, men har egentlig følt mig lidt sippet, når jeg kan se hvad andre skriver.
Men rigtig rart at finde nogen man er enig med :-)

grendesign sagde ...

Jep, man skal være rask og stærk for at klare sig i det danske sygehus-væsen....
Håber det lykkes snart med knæoperationen.
Skønt at hun har et godt sovehjerte den lille dame.
KH Britt

Githa sagde ...

Øv da, så er han sat lidt ud af spillet, med sådant et knæ. Håber han kommer gennem OUH uden yderligere irritationer.
Med den besked vokser nysgerrigheden jo for prinsessens navn. Men jeg kan sagtens forstå jeres valg.

Lena sagde ...

Synd for manden - håber han snart er vel over operationen. Forhåbenlig kommer han til at kunne spille fodbold igen. Kender desværre godt det med at man selv skal have hånd i hanke med sygehusvæsenet.
Det er ikke noget for humøret som en god nats søvn - håber det fortsætter :-)

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Man skal holde sig fra det motion, skal man ! ;o)

Håber operationen (når det lykkes at få den lavet) forløber godt, og at gemalen snart er frisk igen, så du kun har den lille at opvarte.

Jeg må jo tage en tur til Odense og gå gade op og gade ned, indtil jeg møder dig, så jeg kan få styret min nysgerrighed ang. navnet. Ha-ha ;o))

KH Tina

Anni sagde ...

'Thumbs up' til DM's far - ingen grund til at dele navnet ud til alle og enhver :)

- og held og lykke med knæet.

Rineke sagde ...

øj hvor uheldigt! Håber han snart kommer i bedre form...

Det med navnet er nok meget fornuftigt. Internettet er jo et meget offentligt sted.

Fru Thorsted sagde ...

Håber det er lykkedes at få din gemal under kniven på OUH!? Og at det dermed går fremad med ham.
- Det kunne da være så vældig hyggeligt snart at hilse på dig (og hende den lille DM :-) ) på Badstuen...
Marlene