fredag, marts 14, 2008

Life Socks...

Når man mangler inspiration til næste projekt, så er løsning at slå op til et par strømper. Jeg har en svaghed for håndfarvet strømpegarn og et lager, der giver Imelda Marcos skosamling baghjul.

Mønster: strømper strikket fra tåen og på. Judy's magic cast on og sædvanlig hæl med forkortede rækker
Pinde: 2½ mm bambus af ukendt oprindelse
Garn: temlig præcist 1 nøgle Colinette Jitterbug - farven hedder Gauguin. Købt hos Birthe P i Garngalleriet.
Hjælpemidler: bagevægten, garnet skulle udnyttes til sidste m. I flere fora beklager folk sig over, at der ikke er garn nok i et fed. Det problem havde jeg ikke, der blev til et par str 39 med godt og vel 20 cm skaft rigeligt til mig og endnu bedre, ingen garnrester.

Hot or Not: HOT - 100 % merino garn og samme kvalitet som f.eks. Koigu, Cherry Tree Hill eller STR lightweight. Colinette farves i Wales og er billigere end at importere de andre fra USA.. Næppe så slidstærkt som de sædvanlige strømpegarn (opal, regia...) men hårdt nok spundet til strømpegarnskvalitet. Det er meget blødere og et flot farvespil, der ikke findes i maskinfarvet garn = ren luksus og selvforkælelse.

Inspirationen er vendt tilbage, der skal startes på en Amimono model, men om det bliver lavender eller buttercup vil tiden vise. I weekenden er der håndarbejdsmesse i Vissenbjerg, måske bliver det til en udflugt.

4 kommentarer:

Dorte sagde ...

Meget genkendeligt : "kan man ikke finde på andet, så kan man da altid strikke et par strømper"

Har næsten altid et par strømper på pindende ....

kh Dorte

Julia Zahle sagde ...

Dem blev du da hurtigt færdig med...!!

Vi kommer til Vissenbjerg på søndag. Juhu!!!

schjerning sagde ...

Ja, sokker er altid en god ting at tage fat i. Dejligt overskueligt :-)
Stine

grendesign sagde ...

Fede sokker!
Og skønne kommende projekter.