søndag, marts 09, 2008

Babytæppe

Ganske som forudset, babytæppet er færdigt før babyen kommer til verden. Ugens strikkehøjdepunkt var Annette Danielssen på Badstuen, hun fortalte om Hønsefødder og Gulerødder, der var rig lejlighed til at beundre (gramse på) alle modellerne og så fik vi ellers lov til at lære nye teknikker ud fra strikkeprøver til bogens modeller.

Gode nyheder: Hun har en bog med voksenmodeller på bedding til efteråret, og så kommer der endnu en børnebog.

Jeg har en tilståelse, graviditetsorlov er dybt opreklameret og 6 uger er alt for lang tid til en akademiker, der sidder på sin flade det meste af dagen. Næææh for min skyld måtte man gerne øremærke 2-3 af de uger til FAR, der i det danske system bliver forfordelt. Efter gårsdagens gennemlæsning af et artikelmanuskript og formiddagens samtale med en studerende har jeg fundet ud af hvorfor - jeg savner udfordring :-)


Mønster: Sampler Blanket, Rowan Mother and Baby, men kan også hentes gratis her.
Garn: Rowan Cashsoft Baby DK, påskegul lige lidt over 6 nøgler - strikkefastheden var løsere end opskriftens, derfor større garnforbrug.
Pinde: Holz & Stein rosentræ, fås ikke bedre, men er desværre umulige at opdrive.
Modifikationer: Hvorfor strikke 20 felter for så at sy dem sammen, når det hele kan strikkes i et?
Det er kun noget monteringsmachocister gør :-)

Hot or Not: Hot - satser på, at BMCI også kan lide det.

Så er der faktisk ikke nogle projekter på pindene fraregnet MIs corsage. Den har ikke har været pakket ud siden sensommer og er iøvrigt stemt om bag lænestolen grundet ukendt sommerfigur. Hmmm måske man bare skulle slå op til et par strømper indtil inspirationen dukker op.
Tid til at vandre den halve kilometer ned af gangen til cyklen og trille hjemad.

6 kommentarer:

Lise sagde ...

Smukt tæppe! Jeg er sikker på baby vil nyde det!

Tak for nyhederne vedr. Anette Danielsen, jeg var rigtig ked af at gå glip af hende. Strikkeaftenen er blevet meget positivt anmeldt af min veninde. Jeg ville gerne have været med, men havde lige en ørkenkriger, der skulle tages imod. Du ved hvordan mænd er; ingen forståelse for at en strikkeaften kan være vigtigere ;-)

grendesign sagde ...

Feeedt - flere bøger af Anette Danielsen - jubiiiii!
Skønt tæppe, helt afgjort igen grund til at sy alle de lapper sammen.
Mht orlov, så er der kun 4 ugers orlov før fødsel på min arbejdsplads, men jeg fik ikke så meget af det for begge mine er født før tid.
Mangler du udfordring? Så gå igang med et cobweb sjal!
KH Britt

Julie sagde ...

Ja, med nr. 1 er 6 uger før termin måske lang tid, men når du venter nr. 2 og 3, så er det bare hamrende skønt at kunne gøre børnenes arbejdsdag kortere ved at aflevere senere, hente tidligt eller ganske enkelt holde dem hjemme...bare vent og se ;-)

Susanne sagde ...

Lækkert tæppe - er sikker på at junior sætter pris på mors indsats :o) Mht barselsorlov - tjah, så er behovet nok lige så forskelligt som kvinder og deres graviditeter .... svært at lave generelle retningslinjer som gør alle tilpas ! Men godt at du så kan luske lidt arbejde ind ad bagdøren, når du har energi og et job der tillader den slags :o)
Kh
Susanne
PS: skal du til Vissenbjerg ?

Lena sagde ...

Åh, hvor er det fint. Er helt sikker på at det vil falde i babys smag.
Jeg er en af dem der eeelsker at være på orlov - måske netop fordi jeg ved orloven har en ende og jeg fordi jeg er mægtig glad for mit job. Heldigvis er der jo nu ikke så længe til du får nogle udfordringer...

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Udfordring skal der nok komme ;o)
Det lyder godt med nye bøger fra Anette Danielsen.

Rigtig sødt babytæppe, du har strikket (og ja, det ville ski da være dumt at skulle montere alle de felter bagefter)

Mange hilsner, Tina