søndag, februar 03, 2008

Strik til BMCI

I går tilbragte jeg til en fornøjelig eftermiddag hos Julia, der også havde besøg af Mette. Der blev snakket, strikket og grinte. Tak for en hyggelig eftermiddag.
Næste stykke babystrik blev i ugens løb færdig, ingen baby uden en nydansk klassisker fra Design.Club.dk
Mønster: Baby i Rib, Else Schjellerup str 3-6 mdr (en klassiker!). Opskrift kun i følge med garn, 110 kr for opskrift og 50 g silke/merino, nok til 2 stks i str 3-6 mdr. Til den pris er der vist ikke nogen, der bliver ruineret.
Materialer: 25 g brun duo silke/merino og et stk viiiild tigerknap i fimo
Pinde: 3 mm addi, "magic loop"
Hot or Not: Hot, dem skal der strikkes flere af. Vi skal bare lige kende størrelsen af BMcI :O

Tak for forslagene til anvendelse af de to nøgler KSH. Jeg går i tænkeboks og putter nøglerne i kælekassen. River findes som gratis opskrift (Længe leve Ravelry).

Det bliver en laaaang dag, der er Super Bowl finalen ved midnatstid. Når nu vi ikke kan heppe på Peyton, må vi "nøjes" med lillebror Eli: Go Giants!
Så jeg snupper lige en lur sidst på eftermiddagen...

12 kommentarer:

Mette sagde ...

Baby rib bliver man aldrig træt af! God fornøjelse senere i dag. k.h. Mette

jeanette hegaard sagde ...

Nej, dem kan man ikke have for mange af - jeg har lige strikket en stribet en, i pigefarver, så det bliver ikke til lillemanden....

Inges uldprogram sagde ...

Den er så sød den babyrib. Den har en rigtig god facon. Købte selv ind til den engang jeg var hos Inger´s i Århus.

Vivian sagde ...

Det lyder som godt selskab du har været i!
Dejlig rib-model i dén grå dér! Jeg MÅ også se at få modellen efterprøvet - der er en måned til en nabo-baby.

God NAT!

KH

Julia Zahle sagde ...

Selv tak - jeg har ikke haft en så god dag længe.

Du er som altid et dejligt selskab!!

Jette sagde ...

Hvor er den sød den lille trøje, og garnet er superlækkert, sikkert også at strikke af...

anne sagde ...

Ulla hvor er den fin. Den er nemlig et hit den baby i rib, også her i huset gør den stor lykke.

grendesign sagde ...

Else Schjellerup rules! Og den model er ikke en undtagelse!!
Skøn udgave med den fedeste knap!
KH Britt

Karin MALLE Jegsen Petersen sagde ...

den model bliver jeg vist aldrig træt af at strikke.....jeg har strikket adskillige variationer og den er lige anvendelig hver gang.
baby rib er bare god, så få du bare strikket nogle flere af slagsen inden baby viser sig......hvornår er det egentlig du skal føde?

malle

Mette sagde ...

Selv tak, det var hyggeligt! Kom lidt længere på baby i rib på togturen, fik den endeligt til at gå op ;-)

Julia Zahle sagde ...

Ålen tænkte på din Mand morgenen efter Super Bowl - at han måtte være glad. :)

Gik det godt igår?

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Nu er du da vist også ved at have klaret ekviperingen til den lille ny? Den er så sød den undertrøje.

KH Tina