søndag, februar 17, 2008

Den norske trøje V og babystrik

Søndag eftermiddag og hjemvendt efter en gåtur til biblioteket. Lejligheden genlyder af toglyde og stuegulvet er dækket af togskinner næh ingen baby endnu, det er bare manden, der leger. Undertegnede holder nu orlov på fuld løn til efter sommerferien, en af de gange, hvor det er skønt at være på en AC-overenskomst med staten. :-)
Det bliver til en hel del strik, læsning, artikelskrivning, lidt møder. Jeg er blevet så doven, at jeg overveje at betale for mine ture i svømmehallen istedet for at benytte den gratis adgang mlm 7 og 8 om morgenen hmmm.

Den norske trøje nærmer sig målstregen, ærmerne er færdig og jeg har i weekenden været igang med at hæftet ender og en h.... masse maskestingsbroderi. Maskesting er ikke min favorit, men er helt klart mere tillokkende end min yndlingstrikkeaversion - gobelinstrik. Senere på ugen går turen til Århus, så skal der klippes i strik under kyndig vejledning.

Barselsgaven til Fætter C er jeg ikke kommet igang med, men jeg ved, da hvad jeg vil strikke. I morgen tikker der forhåbentlig en SMS ind fra veninden, der idag er 2 uger over termin, så en opsigelse af trang 1 vær lejlighed er igangsat med medicinsk hjælp.
Babystrik bliver det også til, jeg er igang med en Tante Grøn klassiker strikket i mandarin petit, der iøvrigt også byder på en omgang maskestingsbroderi, hvis opskriften skal følges slavisk... Aner vi en ny trend?

Næste babyprojekt kommer på pindene, så snart garnet ankommer fra England. I den forbindelse har jeg lært, at Rowans kundeservice er SUVERÆN. Jeg skrev en mail ang garnforbrug i opskriften, der virkede lidt i underkanten. To dage senere er der en venlig email (med undskyldning for det sene svar!), der fortæller, at garnforbruget er rigtigt og giver den eksakte! vægt af tæppet vist i opskriften.

11 kommentarer:

jeanette hegaard sagde ...

Det er dejligt at dovne, nyd du bare at der er tid til det.
Spændende med at klippe i den trøje, håber det ender godt, men hvorfor skulle det ikke det *S*.
2 uger over terminen - øv. Man bare venter og venter og venter.

Jette sagde ...

Hvor er det typisk mænd, det skal jo afprøves..:o)) Gode ting du har gang i, og nyd din orlov, mens der er tid til en hel nats søvn...

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Jeg tror nu, jeg ville foretrække 2- farve-strik fremfor maskesting....jeg synes, det tager 100 år (ca) at sidde og sy det på.

Lækkert baby-"stuff".

KH Tina

Lena sagde ...

Jeps, nogle gange er det skønt at være offentlig ansat.
Det er tilladt for en gangs skyld at være doven - med god samvittighed. Nyd tiden, selvom jeg kun alt for godt ved, at det til tider kan være nemmere sagt end gjort.
Jeg glæder mig meget til at se den norske trøje. Klip i strik - pyyyhhh - det skulle jeg godt nok også have kyndig vejledning til.

Britta sagde ...

Jeg er ofte i tvivl om hvem der hygger sig mest med at lege med tog her i huset, men hører ofte farmand sige til sønnike at han lige må vente lidt ;-)

grendesign sagde ...

Dejlige sager - og herligt at kunne tulle rundt i egen tid og tempo. Det' en skøn tid.
KH Britt

Sanne B. sagde ...

Maskesting rules!! Jeg havde helt klart også valgt den løsning.
kh
Sanne B

Bettina sagde ...

Enig med Sanne B, maskesting giver en pervers form for tilfredsstillelse. :o) Især, hvis man undgår sære, løse masker i gobelinstrik. :o)

Vivian sagde ...

Maskesting er klart vejen frem - men nu KAN jeg jo heller ikke med 2 farver, blandt andet fordi mine finfre STRITTER for meget når jeg strikker (har jeg fået af vide...)

Det er dig vel undt med et par dovne dage inden et vist ungt mennesker kræver din fulde opmærksomhed ;-))

KH Vivian

Karen S sagde ...

Hver ting har sin ret, men jeg tror nu også jeg var hoppet på maskestingene bare for at slippe for intarsia lige der ;-)

Det ser nu godt ud. Og nyd nu din orlov og roen. Jeg har hørt at det holder op igen ;-)

Kh Karen S

Karin Hørkilde Jensen sagde ...

Kære Ulla.
Du ender da med at blive ekspert i maskesting - som jeg iøvrigt vil vælge til HVER en tid, jeg er en SPADE til flerfarvestrik.
Med hensyn til klip i strik, så er der ingen grund til uro. Man kan faktisk klippe f.eks. en halsudskæring ud UDEN at sy først på maskine - maskerne løber ingen steder!!
Kærlig hilsen Karin