søndag, februar 24, 2008

Bimsi bumsi buksetrold

De sidste par dage af vinterferien er tilbragt i Århus. Vi havde lånt bil, så der var mulighed for at besøge en rigtig IKEA wheeeeeeee. Den i Odense har "Et udvalg af de mest populære varer" læs ca. 1/20 af varesortimentet og jeg kan konstatere, at min smag ikke er populær. Ahmmm der blev også shoppet symaskine og snuset til et par garnbutikker, dog uden at bruge penge på garn, der blev brugt så rigeligt på andre gode sager. Højdepunktet varet besøg hos bedsteveninden på Randers Centralsygehus, der blev hendes 4 dage gamle dreng behørigt beundret... Han er såååå kær og så vil jeg også godt snart have min egen, men der må godt lige blive strøget en 10-15 punkter på huskelisten inden da.... Næste babyprojekt er af pindene:

Mønster: Babybukser designet af Tante Grøn og købes i biksen og online.
Garn: Mandarin petit, to nøgle en af hver farve til str 3 mdr.
Pinde: 3 mm
Hot or Not: De er fede på den Katvigagtige måde :-)
Hermed 48 g på Fair Isle O'Meteret.

Næste indlæg viser forhåbentlig en færdigmonteret Dale of Norway trøje med model. Alt er klippet, det var jo ikke så slemt. Nu er jeg igang med en monsteromgang kantstrik og montering.. Der forhandles dog stadig med modellen om rettighederne til billederne.

11 kommentarer:

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Det er da bare et par søde babybukser - dem må vi snart se igen med indhold (hvornår er det nu, du har termin?).

Hvad er det for en symaskine, du har fået?

KH Tina

Jette sagde ...

De er da bare fede de stribede bukser. Venter spændt på billedrettighederne til den norske, om de kommer her på kanalen eller hvor så?

Lena sagde ...

Søde bukser - det bliver spændende at se den heldige modtager.
Held og lykke med to-do listen. Min er stadig forholdsvis lang - på trods af de 8 dage over tid. Eller måske er det fordi der hele tiden kommer nye punkter til eller fordi baby, amning osv. bare tager mere tid end jeg husker?

Vivian sagde ...

Hvor NUTTET!

KH

Fríða sagde ...

ej, sikke söde bukser!
og så må jeg spörge, var du på hospital for at se en 4 dage gammel baby? hvor længe ligger I egentlig inde dernede?
kh.fra Island
Frida

strikkeforsker sagde ...

@ Tina - termin forårsjævndøgn.

@ Frida: De større hospitaler har ofte et patienthotel med en speciel barselsafdeling, hvor man som 1. gangs fødende bor 2-4 dage på eget hotelværelse. Det er gratis for mor og barn, far betaler ca. 300 kr/dag incl mad.
Du kan læse mere om Vuggen på OUH her:
http://www.ouh.dk/wm123063

Men babyen havde lavt blodsukker da han var født 2 uger over tid. Derfor den lange tid på hospitalet.

2. gangsfødende uden komplikationer føder flere steder ambulant og sendes hjem efter 4-12 timer. Det afhænger af sygehuset, regionens økonomi og den slags.

jeanette hegaard sagde ...

Feede bukser - skønne striber, dem kan man da kun blive glad i kroppen af at have på.

Louise sagde ...

De er godt nok skønne de bukser, jeg må da ind og kigge efter den opskrift, er sikker på at Karl-Emil vil være så flot i dem:-)

Det bliver så spændende hvornår den bette melder sin ankomst
Kh Louise

Angelika sagde ...

De bukser er saa soede :-) Har du broderet kattehovedet paa bagsiden ? Desvaerre er der ingen baby indenfor raekkevide, som jeg kunne strikke den til

schjerning sagde ...

Hvor er det nogle flotte og farverige babybukser :-)
Stine

Den Glade Jubel sagde ...

Årh hvor er de nuser!

jeg er nyfødt fotograf og de ville da se absolut fine ud på de nyfødte:)

Giv lyd hvis du overvejer at svinge strikkepindende igen;)

http://www.facebook.com/TeenyTinyHeartbeats