søndag, januar 27, 2008

Den norske trøje III

En af ugens mange milepæle, den arbejdsmæssige med retning af 30 sæt skriftlige eksamensopgaver hopper vi lige let og elefant hen over. Bullen til McI's Dale of Norway trøje er færdigstrikket, nu mangler der en tur med dampstrygejernet, en seriøs runde maskestingsbroderi og så lidt klip-klip og sammensyning.Nå ja og 2 stks ærmer ;-)
Første ærme er igang, men indtil videre er der dømt ufrivillig pause. Der er indkøbt et sæt 3 mm strømpepinde til formålet.Jeg kan bare IKKE finde dem og har gennemrodet hele den %&"%¤"&#&#%#%! lejligheden.

Så var det også ugen, hvor fruen gik fra en symmetrisk alder (se det er sjældenere end rundt) og blev begavet med gode sager. Manden min gav en ferrarirød cykelkurv, som jeg efter bare to dages brug kan konstatere er uundværlig - især når Baby-MCI brokker sig over, at mor cykler på arbejde med 10-15 kg rygsæk ;-)

Svigerforældrene gav bind 2 af Barbara Walkers Treasury of Knitting Patterns og så havde svigermor uopfordret udvalgt to nøgler kid cracksilk haze i farven trance (petrol). Spørgsmålet er bare om man skal finde et mønster, der kun kræver to nøgler garn eller anskaffe nok til f.eks. en top eller bluse... (Farven hedder 582 og parti/lot 68). Lige nu er jeg ikke så lun på tanken om et tørklæde eller sjal. Men man kunne jo søge inspiration i Barbara Walker...

12 kommentarer:

Githa sagde ...

Lækker norsk ting du har gang i der. Og hvad brokker jeg mig lige over, med den smule montering der venter mig ;-)

Jeanette sagde ...

Tillykke med dagen :-)
- og en cykelkurv er skam slet ikke til at undvære, når man nu godt kan lide at fylde sin taske ordentligt op.

KH Jeanette

grendesign sagde ...

Stort tillykke med fødselsdagen!! Skønne gaver! Den farve KSH er en absolut yndlings!
Godt gået med den norske trøje - ser godt ud.
KH Britt

Lise sagde ...

Tillykke. Øhh symmetrisk alder? To ens eller hvad?

KSH: Birch i aflang udgave (det måtte jo komme fra mig, ikke?)

Eller River (RM38) med en ekstra mønsterrapport i bredden og p.nr 5 i stedet for 7.

Kort sagt, 2 nøgler rækker fint til et aflangt, ikke for bredt tørklæde.

Linda marsvin sagde ...

Tillykke med fødselsdagen... jeg tænker også på symmetrien - hvilken akse mon... 33 eller 69 eller 96...eller 88? Hehehe...
Det lyder godt med den cykelkurv, der må jo være mere læs på cyklen efterhånden :o)
kh Linda

strikkeforsker sagde ...

Tak
Symmetrisk, vi er ikke så langt nede i talrækken, at der er mulighed for andre symmetriakser. så tallene er endnu ens ;-)

Lise tak - hvilket nr af rowan er River i?
Linda - der er stadig ikke så meget læs på, tilgengæld et stk hoved lige under mine ribben AV!

Lise sagde ...

River er i RM nr. 38. Send mig en mail, hvis du vil høre nærmere! Billedet i bladet er øhhh.... Rowan-agtigt men du kan se River hos mig eller hos Mind Of Winter.

Jette sagde ...

Stort tillykke med fødselsdagen, og den norske ser rigtig godt ud, svært mønster, men flot....

Linda Marsvin sagde ...

Hov hvad - der skal ikke være et hovede under dine ribben - der skal numsen være! har læst et sted at man i rusland lader kvinderne ligge på knæ med rumpen godt i vejret - så vender kalorius sig....
kh Linda

Tina - omme i London aka teeweewonders sagde ...

Hold fast hvor er den flot! Jeg glaeder mig til at se hele troejen!

Bettina sagde ...

Stort tillykke med dagen!

Når jeg sidder med sådanne to nøgler garn, der kun er "ligeved og næsten", så er jeg begyndt at sætte en aften af på Ravelry....der er som regel nogen, der har haft en god ide eller flere...

Det der med en knold under ribbene husker jeg godt med Anna...hun kiggede tilmed ud mellem dem, så hun blev hjulpet på vej med kejsersnit, da en udvendig vending var umulig. Der er osse noget med noget mærkeligt bark, man kan brænde af og dufte til, som skulle hjælpe!?!??! Der er faktisk JM'er, der benytter det...Og ja, Lindas russertrick har jeg også hørt om...

Fuglemamma sagde ...

Gratulerer så mye med både dag og gaver og fremgang på den norske. Jeg har forøvrig hatt god erfaring med å få to søte små til å snu seg med hodet nedover ved å ligge i en bestemt yogastilling. Hør av deg hvis det fortsatt er en relevant problemstilling så skal jeg prøve å forklare... Jeg må ellers bare applaudere kommentaren din inne hos Nanna, og jeg venter spent på innlegget ditt om ammepropagandaen, som jeg også synes kan bli litt vel rosenrød noen ganger;-)