søndag, januar 06, 2008

Den norske trøje II

Godt Nytår!
Det blev hos os fejret på den stille og rolige måde. Hverdagen er igang igen. Der er indledt med retning af 30 projektrapporter. Denne uge byder på fabrikation af eksamensopgaver og pædagogikums internat. Det sidste er 56 timer, der skal overstås, intromødet efterlod ikke mange illusioner hos mig m.fl. om det forventede udbytte af den tur... Anyway, det er fridag, så ingen grund til at tænke mere på den slags lige nu.

På matriklen hersker rendyrket strikkemonogami, der strikkes på den norske trøje og intet andet. Jeg er igang med den sidste del af bullen og har lige passeret, der hvor halsåbningen senere skal klippes op. Som næste projekter drømmer jeg om mere flerfarvestrik, det ultimative mål er en Alice Starmore model. Til den tid bliver der smidt penge efter kit/det rigtige shetlandsgarn, sådan et kunstværk skal ikke ødelægges af billigt garn. En Green Mountain Spinnery model også i jaquardstrik, Hanne Thorsens Ænder til BMCI og Marianne Isagers Hørblomster, det eneste strikkeprojekt jeg til dato har opgivet og ... og... så var der denne her på Knitty, som passer til alle resterne (Tak for link Julia).

Udfordring nr 1: Der skal midt på brystet være en hvid stjerne, istedet for at strikke gobelinstrik har Dale heldigvis givet anvisning på, at den skal broderes med maskesting... hmmm broderi?

Udfordring nr 2: Ahmmm klippes op... satser seriøst på velvillige ekspert assistance til det projekt fra mit mødrende ophav, nu stærke alkoholiske drikke er bandlyst.

Forsat god søndag, der er dømt strik indtil sengetid for mit vedkommende.

7 kommentarer:

Helle Holst sagde ...

Det ser godt ud! Jeg er sikker på at det bliver en super lækker trøje .... med broderi og opklip til ærmer:o)

Kh. Helle

grendesign sagde ...

Ser godt ud - imponerende at du kan holde dig til et projekt i længere tid.
KH Britt

Lise sagde ...

Den bliver superflot! Jeg har også bedre erfaringer med maskesting end med gobelin-strik, som jeg hader af et godt hjerte (det er gengældt, kan jeg konstatere ud fra de få ting jeg har strikket i teknikken).

Opklipning i strik er derimod nemt nok. Det eneste rigtigt svære er at tage sig sammen, når man står der med saksen, bankende hjerte og sin smukke trøje. Det virker nærmest naturstridigt at klippe i den, men svært er det ikke. Hjælp ydes on demand....

Jeanette sagde ...

tjuhej som den flyver frem.

jeg har for nyligt for første gang sat saksen til hjemmestrik. Det gik fuldstændigt smertefrit - ingen tvivl om, at der næste gang vil være væsentligt mindre hysteri i fasen op til!
Vesten er i Evilla, som jo er ret 'råt', men opskriften krævede bare lidt hæklen langs klippestedet, og det er ikke løbet nogen steder

Viel spass :-)
Jeanette

Karen S sagde ...

Det ser da godt ud! De der maskesting har jeg selv lige leget med, og jeg følte mig som en snu ræv, når man nu på den måde kunne få maskerne til at skifte farve uden at skulle trævle op ;-)
Held og lykke, når du når opklipningen.... jeg føler med dig.
Kh Karen S

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Det er ikke så slemt at klippe op, som man går og tror. Det er bare noget med at tjekke, dobbelttjekke og så lige tjekke en gang til, inden man sætter saksen i ;o))


KH Tina

Jette sagde ...

Nej, maskesting kan jeg slet ikke finde ud af, jeg ville strikke stjernen, men sy på maskine inden du klipper, så er det nemt nok og ingen masker løber...
Flot er den også..