lørdag, januar 12, 2008

Babysko

Nedtællingen er igang, der er fire uger til arbejde er noget man ikke skal, men kun gør af fornøjelse. Det meste af ugen blev tilbragt på pædagogikkursus suuuuuuuk. Hører jeg ord som "Constructive Alignment" og målbeskrivelse eller bliver jeg bedt om at "summe" over et eller andet igen, sker der helt det sammen, som hvis mit blodsukker bliver for lavt.
På pindene er stadig den norske trøje, jeg er cirka midt i mønstret på øverste del af bullen.
Til de små stunder foran computeren, i bilen og mens jeg læser blade, har jeg på det seneste strikket babysko. Lille, nemt og transportabelt projekt. Garn og mønster er købt hos Kastaniestrik på Strikkefestivallen på Fanø.


Mønster: Babysko Kastaniestrik (Tina V. Andersen). Babysko med biese og flere forskellige variationer over skaftet. Det ene par er med ribkant og det andet med rullekant.
Kan købes hos Kastanie Strik, men er også spottet hos f.eks. Tante Grøn.
Garn: 25 g Jamieson Spindrift (shetlandsuld) pr par i str 6-9 mdr. Men rester af f.eks. Isagers Møglandsgarn, Falkenberg eller andet shetlandsgarn kan fint bruges istedet.
Pinde: 3,0 mm addi lace
Tips og tricks: Der er ingen grund til at bruge hjælpepinde når man strikker forkortede rækker, det er meget nemmere på rundpinde og et par mærketråde.
Hot or Not: Meget fine og en hurtig lille barselsgave. Det ene par er til BMCI og det andet til min kommende nevø, der pt går under navnet "Kathrine".
Det ligner en klassisker, så der skal helt sikkert strikkes flere.

Helt færdige er de teknisk set ikke, de skal lige en tur i maskinen på 40 C. Mere om det eksperiment senere.

p.s. Tak for al hjælpen sidste gang, der skal nok blive klippet i den norske trøje på et tidspunkt.

9 kommentarer:

Jette sagde ...

Ja, de er bare søde de sko, og jeg brugte heller ikke hjælpepinde, det går fint uden, skal også have lavet nogle flere af dem...

grendesign sagde ...

Åhh, du tæller ned - deeeejligt!
Skønne sutsko - den slags klassiske og varme futter kan man ikke undvære.
KH Britt

Julia Zahle sagde ...

Når jeg så ved du kun bruger en time eller 1½ på en sutsko, så tænker jeg på alle de ting du når at få lavet....

Ja, jeg synes stadig du er sej!!!

Lena sagde ...

De er super søde - uundværlige lige indtil baby får lært at tage strømper/sko af ...
Godt du kom helskindet igennem kurset:-)

Karen S sagde ...

De ser dejlige og søde og bløde ud! Mon ikke også maskineringen går godt!
Kh Karen S

Vivian sagde ...

Uundværlige er lige hvad dén slags futsko er - og mange ens par kan jeg godt anbefale hihi, så baby bare en GANG imellem ser ens ud på begge fødder (NÅNEJ, det er bare hos mig, der hersker dén slags kaos-tilstande, men jeg nægter nu at "summe" mere over det!) *G*

Linda sagde ...

møglandsgarn? Hehe...
Fiiine sutsko! Bladene er puttet i konvolutten, bare slib saksen :o)
kh Linda

Louise sagde ...

Du har fået en award - som tak for dejlig læsning
Kh Louise

Rineke sagde ...

haha var du på adjunktpædagogikum eller hva? Det plejer at være en blandet fornøjelse. Søde sutsko! Måske er du heldig med en baby der ikke straks får dem af sine fødder...