søndag, december 09, 2007

ump ad....

Godt nok er pebble yoke trøjen til BMCI ikke færdigstrikket. Men knapperne er allerede valgt, tre smp, glade frøer købt hos Vivian. På pind 3,75 mm er det en fornøjelse at strikke, man får hurtigt strikket nogle centimeter på.
Omvendt er det med vingesjalet, det går for laaaangsomt, og hvor er det efterhånden kedeligt bare at strikke ret og vrang. Lyset kan skimtes for enden af tunnelen, der er 72 pinde af 220 masker igen. Positivt set, så er det ren TV-strik. Egentlig skal jeg bare tage mig samme, og så er det færdigt længe inden jul, så fruen burde stoppe klynkeriet ;-)

Torsdag var der julehygge til strikkecaféen på Badstuen og "bytte og salg af lagergarn". Jeg fik solgt et pund garn, der realistisk aldrig vil blive strikket. Med hjem kom kun et spritnyt mønster på den sødeste babytrøje i dominostrik (Vivian Høxbro/Dansk Mohair). Et rent kup for normalt fås mønstret kun ved køb af garn og især fordi jeg to gange har været meget tæt på at betale de 200 kr for kittet. Imens jeg strikker på vingesjalet drømmes der om fremtidige projekter. Flerfarvestrik lokker efterhånden temlig meget. Det første næste bliver McI's norske trøje, der realistisk skal sparkes godt igang inden BMCI ankommer, ellers har dens færdiggørelse vist lange udsigter. Oveni står der en hel masse andre på spring, blandt andet har jeg kigget på Hanne Thorsen modeller hos Garnbixen, øj hvor er børnemodellerne skønne.
Nu er det vist tid til et par pinde på vingesjalet.

5 kommentarer:

Kristine sagde ...

Hanne Thorsens børnemodeller er meget skønne - jeg har strikket både får og elefanter. Det er nogle meget meget brede modeller - og passende i længden. Hvis jeg skal strikke dem igen vil jeg lave bullen væsentlig mindre end den er i opskriften. Bredden kan godt være charmerende, men for min den mindste (som er meget smal og fin i det) er det sådan at hans bredde er det halve af trøjens bredde (en smule overdrivelse fremmer forståelsen).

grendesign sagde ...

Hanne Thorsens modeller er meget, meget fine!! kan godt forstå de frister.
KH Britt

Jette sagde ...

Hvor er den sød den babytrøje. Jeg må vist også en tur til staden og kigge på de der Thorsen modeller, for nu er jeg da blevet nysgerrig..

Inges uldprogram sagde ...

Jamen det går da fremad. 5 pinde om dagen og vingesjalet flyver lige om skuldrene før det nye år begynder.

Lise sagde ...

Ump ad to you too....

Skøn trøje og super knapper. Må vist sætte nogle tilsvarende knapper i trøje til niece, eftersom hendes mor scorede hendes far (min bror) med netop den sang....