lørdag, november 03, 2007

Tyndt garn

Tusind, tusind tak for alle de søde kommentarer, det er helt overvældende. Vi glæder os meget!
Vi snupper lige en hurtig Q&A :
  • Jeg har det ganske udemærket især, efter jeg er begyndt at fodre BMcI lige før og efter jeg sover... Morgenkvalme, telttur med 150 m til toiletbygningen og forbud mod mad i teltet pga bjørnfarer bød på visse logistiske udfordringer.
  • Om BMcI er en pige eller dreng, det var der ikke entydigt bevis for. Inderst inde ønsker vi ikke at vide det før tid er. Faderen er 99.9 % sikker på BMcI = pige. Jeg sparker ham tilgengæld hårdt over skinnebenet, hver gang han siger "hende/hun/she/her". Køn er fløjtende ligegyldigt, bare det er et kønt barn ;-)
  • Næsen er ligner (heldigvis) faderens.
Babystrik: JEPS i lange baner blandt dem på to-do listen, nu Baby hap sjalet er færdigt, er:

1) bluse i svensk økobatikbomuldsgarn scoret hos Ingers, endelig til mig selv efter 3 af slags strikket til barselsgaver.
2) Pebble Yoke sweater i Green Mountain Spinnery garn
3) Et hæklet baby tæppe stærkt inspireret af Linda. Pt 6 ud af ca. 48 felter hæklet.
Et assorteret udvalg af Design.Club.dk's babymodeller: ugler, baby i rib samt Frida eller Frode (samme opskrift, Frida er en sød pigeraglanjakke med "klokkekant" følger med opskriften på Frode). Måske man bare skulle starte fra en ende af LOL.

Men først skal mor her altså have et kolonormt stort vingesjal at svøbe sig i de kolde vinterdage og så spørger McI konstant til den norske sweater.

Eftermiddagen er brugt på at tvinde garn til næste weekends konkurrence. Her er ca. 10 g super superfine merino, 2 trådet og spundet på kamgarnsmetoden. Hvor mange meter der er afsløres efter næste weekend. Det grønne garn er Harrisville Tweed (shetlandsgarn til p 3). Det har taget omkring 10 timer at spinde og tvinde garnet.

8 kommentarer:

Mette sagde ...

Mer' til lykke! kærlig hilsen en sjællænder

Jette sagde ...

Ja, der er jo rigeligt at gå igang med alle de projekter du vil lave. Sig til hvis du mangler børnemodeller af HF, har nogle stykker.. Kan tage med til strikkecafe måske??

Dana Watsham sagde ...

Det er jo blevet nysseligt, dit cobweb - og 10 timer til 10 gram er heller ikke den ringeste hastighed :o)

britt sagde ...

Det' godt nok tyndt det garn. Flot!!
Skønt med en lang babystrikliste - det er så hyggeligt strik - og så endda til ens egen.
KH Britt

Karen S sagde ...

Uha, jeg bliver stadig glad på jeres vegne (og vil sikkert blive ved med det længe endnu)
Det er godt nok en tynd tråd du der har præsteret. Jeg krydser fingre for dig i konkurrencen!
Knus Karen S

Birgitte sagde ...

Jeg vil også sige mange gange tillykke! :)

Tak for kommentaren på min Cowl Pullover - jeg skal nok give en opdatering på hvordan Malabrigo er i brug; forventer nok at det fnulrer en del, men man kan jo blive overrasket...

strikkeforsker sagde ...

@ Garn: det er tyndt og tyndere en noget jeg før har strikket på.

@ Jette: BMcI skal have en HF model, men jeg køber et kit når tid bliver, opskrifterne starter først ved str 1 år.

@ Birgitte:håber ikke det fnuller for meget.

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Uha-uha, hvordan kan du dog spinde så tyndt? Skal det bruges til et bestemt projekt, når nu det har overstået konkurrencen?

Og så er der altså bare noget særligt ved babystrik, og det gør det ikke ringere, når det er til ens egne (her ved jeg for en gangs skyld, hvad jeg taler om ;o) ).

KH Tina

KH Tina