lørdag, november 24, 2007

10 og 11 af 12 og opdatering på vingesjalet

Så er det tid til en omgang færdige småprojekter til 12 projekter. Første bidrag i denne omgang er en hue der passer både til skijakken og pelsen. Dermed er projekt nr 10 af 12 færdi. Onsdag var ugens absolutte lavpunkt. Kl. 7.10 stod jeg udenfor svømmehallen med morgenhår mm og kunne konstaterer, at den er lukket den næste uge ÆV. Dernæst en tur i kælderen for at lokalisere baderummet. Senere på dagen smed vores Mickeysoft mailserver mig af uden advarsel og lukkede adgangen til mailboksen. Vores IT-service kommunikerer via email -floooooot når ens problem netop er manglende adgang til mailboksen. I det mindste er vi Vista-fri arbejdsplads, vi gider ikke være beta-testerer :-)

Mønster: Odessa (Grumperina/MagKnits)
Garn: 1 nøgle (minus 5 m) Rowan Cashsoft 4 ply dk (uuuupps), farve 502. Et af mange garner, hvor tilstedeværelsen af få procent cashmere og en hel masse microfiber åbenbart berettigere til forstavelsen "cash". Nogle ville kalde det falsk varebetegnelse. Anyho, det er et OK garn, der udemærker sig ved at kunne maskinvaskes. Så er det iøvrigt scoret billigt på lagersalg hos Webs sammen med et dusin nøgler mere. Oveni ca. 135 glasperler

Pinde: 3,5 og 4 mm rundpinde, rundpinde ind til irritationen over at strikke "magic loop" blev så tilpas stor, at jeg gad lette bagdelen fra sofaen for at hente et sæt 4 mm strømpepinde.

Hot or Not: Uhhhh hot, passer perfekt og vist også under snublekysen.

Næste færdige projekt er nr 11 og til Baby McI. Dermed er jeg ikke længere bagud.

Mønster: Better than Baby Booties, Ann Budd
Garn: 20 g Lorna's Laces Shepherd Sock
Pinde: 2,25 mm brittany birch (12,5 cm lange) aka tandstikker
Socks or sucks: Forhåbentlig "socks"

Trods to færdige småprojekter er vingesjalet på ingen måde blevet forsømt. Det vokser stiller og roligt, jeg har nået omkring 1/3 af striberne på anden halvdel og målet synes ikke uendelig langt væk, kun langt væk. Inden jul kan jeg formentlig svøbe min da omfangsrige krop i et lunt vingesjal.
I går eftermiddags blev missionen find tøj, jeg kan være i det næste halve år overstået. Tak for tips! Mummi var afgjort vinderen, da det kom til tøj til repræsentativt brug, meeen ikke helt så "business casual" som jeg ville have haft det. Oveni scorer mummi point på absolut fedeste pose, den er i kraftig plastik med lynlås perfekt til opbevaring af 25 nøgler garn ;-)
Det er lørdag, solen skinner, julepakken fra USA skal hentes på posthuset og ellers venter et par spændende dage..
ETA: Julepakken fra USA-familien er åbnet og sorteret. Vi kan konstatere, at mundheldet "Man får børn for at få børnebørn" er sandt. Baby-McI er tre måneder før forventet ankomst klart topscorer med hensyn til antal julegaver, vi andre er pænt henvist til en andenplads. Hmm McI er ikke helt enige med mig i, at vi skal dele posen med Reese's Peanut Butter Cups i forholdet 1:2 i mit favør. Jeg synes ellers det lyder meget rimeligt.

10 kommentarer:

jeanette hegaard sagde ...

Øj, jeg er imponeret over din ihærdighed med vingesjalet - jeg har egentlig også gang i et........
Spændt på hvad du fandt hos Mummi *S*.

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Næsten synd at gemme "Odessa" under snublekysen.

Små baby'er SKAL bare være forkælet ;o) Og så må man i øvrigt bare vænne sig til, man smutter et trin ned i hirakiet hos sine forældre. Pludselig er barnebarnet i centrum, og så står man bare der og tænker "Hov, hvad med mig?" ;o))

KH Tina

PS Din mand må have lidt matemtikundervisning - jeg kan altså heller ikke så nogen anden måde at dele på en forholdt 1:2...

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Jeg mangler vist min staveplade i dag - du retter selv, ikke?!

KH igen

Jeanette sagde ...

Hej Ulla,

sikken en fin hue. lad endeligt vide om den passer under hjelmen, et at de store dilemmaer i min hverdag: kolde ører versus angsten for direkte kontakt mellem mit kranium og asfalten!

og så, har jeg vist slet ikke fået sagt tillykke, lad det hermed være gjort :-)

KH JEanette

britt sagde ...

Det vingesjal ser fantastisk ud - kan godt forstå du glæder dig til at få den færdig.
Odessa er skøn (og garnet er dejligt blødt), men har du virkelig strikket 4ply på pind 4??

No doubt, børnebørn ER på førstepladsen og man rykker selv nedad. Pyt med det...at se glæden hos sine børn er fantastisk.

KH Britt

strikkeforsker sagde ...

@ Jeanette H, klassiske sorte bukser, sort t-shirt og en pæn overdel.

@ Jeanette. Snublekysen, der kommer en opdatering. Jeg har nøjagtig samme "problem". Min næste ide er en djævlehue str voksen.

@ Tina - fonetisk stavning er ok ;-)

@Britt... ahhhm nej der stod nu DK på banderolen ;-)

Vivian sagde ...

Den er bare så super-nice den hut, og det er da de kæreste footies!

Til Grys 1. jul (1½ md. gammel) var vi nær aldrig kommet i seng med mængden af babygaver der var stablet langs væggene, så en del fik lov til at tage natten over, stadig i deres indpakning. Og det tyder ikke på at blive bedre med årene ;-)

Mange hilsner hérfra

Britta sagde ...

Ja der er noget med bedsteforældre og deres børnebørn ;-)

Men jeg synes at det er lige groft nok at Rasmus får al opmærksomheden når vi er ved lægen! Der er to sygeplejesker og de er vilde med ham og jeg får nærmest skældud hvis jeg vover at komme derop uden ham. Personlig synes jeg nu at det er rart at han ikke er syg ;-)

Lise sagde ...

Ja, børnebørnene er livets dessert, eller Vorherres belønning fordi man undlod at dreje halsen om på sine egne unger, da de var værst, vælg selv. "og VI har det også godt" har Helten og jeg lært at sige i et yderst syrligt tonefald, for det er der ingen, der uopfordret spørger om, efter vi har fået ungerne. Nå, det er nu skønt at se sin skrappe mor som blid og blød Mormor, og den ellers så alvorlige Morfar viklet rundt om en 3-årig lillefinger! Glæd dig!

Susanne sagde ...

Det bliver da lækkert det vingesjal - og du kommer nok ikke ud af det når det først er færdigt :o) Det er da lidt snyd at få gaver til én som venter inde i mors varme, trygge mave.... Men ingen tvivl om at man selv rutscher ned af rangstien når der kommer børnebørn ! Kh Susanne i Silkeborg