lørdag, oktober 13, 2007

Vingesjal III

Endelig weekend, men desværre ingen efterårsferie. Til gengæld så er første kvartal OVERSTÅET Wheeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!
Om lige godt en uge venter to lange dage med mundtlige eksamener og ny karakterskala. Men ellers tid til det, man er ansat til nemlig forskning.

På strikkefronten. Jeg har gennemrodet hele garnlageret og konstateret, at der er garn og ideer til stor stak projekter, der mere eller mindre alle sammen involvere tyndt garn og 2-3 mm pinde hmmmmmm. McI hentyder bl.a. hele tiden om den norske sweater, så den er røget et par trin op af ranglisten. Efter Britt's mantra om, at elefanter skal spise i små bidder, strikker jeg et par stykker færdig ad gange. Hovedprojektet lige nu er mit vingesjal i skyggestrik, købt på håndarbejdsmessen i Vissenbjerg. Mest fordi jeg har en idé om, om vinterdage indsvøbt i et skyggesjal på sofaen i selskab med varme drikke og strikketøj.


Skyggestrik er sjovt og så kræver det ikke ikke mere tankevirksomhed end, at man kan snakke samtidig med. De der fikse clover hængelåslignende maskemarkører er guld værd. Status lige nu er godt 6 mønsterrapporter, så ca. 20 % er færdigt.

8 kommentarer:

Jette sagde ...

Sikke skønne farver du strikker sjalet i, det skal nok blive flot. Og den norske skal vel bare startes og så strikke lidt ad gangen, for det er et stort arbejde..

grendesign sagde ...

Jep, den kender jeg godt: hovedparten af mit voksende lager er også til pind 3....
Skyggesjalet bliver skønt at hygge i til vinter!
KH Britt

Julia Zahle sagde ...

Det er så flot, dit sjal! Jeg var godt nok overrasket over farverne, troede du var mere til den røde... *G*

Har selv skyggebogen, der er meget jeg gerne vil strikke, så lidt tid! Gad vide om der findes baby-tøj i skyggestrik? *G* Så kunne jeg slå to fluer med et smæk.

Jeg vil nyde min "ferie"! Skal jo på arbejde det meste af næste uge.

/Julia

Karen S sagde ...

Det bliver helt sikkert et meget smukt sjal!!! Og nu kan jeg se, hvordan man kan holde styr på skyggestrik... jeg havde ikke lige regnet den med markørerne ud (ups) ;-)
Kh Karen S

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Uhh....det bliver godt at sidde under et vinge-skygge-sjal er jeg sikker på. Og dejligt, du får lidt tid til forskningen nu.

KH Tina

strikkeforsker sagde ...

Takker..

@ Jette - har tænkt på det, men vil lige være færdig med skyggesjalet først. Jeg får stress af mere end to store projekter ad gangen :-D

@ Britt, vi vil have strikkeorlov!

@ Karen - prøv det med markører!

@ Julia - Ahmmm et atypisk farvevalg, men navy passer bedre til jeans end sort ;-)
Men jo, jeg har pt et bordeaux-flip.

månestråle sagde ...

Tusen takk for tipset. Nydelige ting du lager. Violet er veldig fristende.Sjalet ser også flott ut. Flotte farger. Her kommer jeg gjerne tilbake. Ha en fin helg:-)

Lise sagde ...

Hvor er det flot...lige det der skulle til for at slagte mit skyggesjal! Jeg elsker modellen og vil helt sikkert strikke et, men af en eller anden grund har noget orange garn fået en fremtrædende placering i mit forsøg, og efter 1½ års forsøg på tilvænning må jeg bare erkende, at den farve er so not me...Hm snart vises der Høxbro-kits på Badstuen, så måske skulle man overveje...