søndag, oktober 07, 2007

8 af 12 plus en lille meme

Ja ja, jeg ved godt, at vi er i oktober, men det er nu kun det 8. projekt, der er blevet færdig. Som varslet allerede i januar skulle der strikkes noget af mit Schaefer Anne. At McI så lige fik fingerne i garnet og mente, at det skulle han have sokke af, var ikke en del af den oprindelig plan. Men han er nu dejlig og trænger til lidt opmuntring. Meget lang historie, men den, der engang fortalte mig, at alle inkompetente jurister og håbløse sagbehandlere ender i udlændingestyrelse har, undskyld udtrykket, kraftedme ret!

Mønster: Gentleman's Fancy Socks fra Knitting Vintage Socks, Nancy Bush (fantastisk bog)
Modifikationer: Istedet for at sy de sidste 18 masker sammen i båndtåen snuppede jeg en aflukning med tre pinde.
Garn: Schaefer Anne 90 g, der er 28 g tilbage af et 4 oz bundt. Og det er superlækkert ifølge mig og alle de andre, der har klappet på garnet til strikkecafé.
Pinde: 2 mm pony 15 cm i aluminium - av siger håndledene stadig.
Hot or Not: Hot - han har gået rundt med dem siden overdragelsen og har lovet, at de nok skal blive håndvasket.

Så er jeg blevet tagget af både Elin og Britt. TAK!
Jeg har et meget ambivalent forhold til det med priser og kædebreve. Kædebreve bliver slettet i min mailboks og vedholdende kædebrevsentusiaster ryger direkte på listen over blokerede emailadresser. Mht til priser, så lugter det engang imellem lidt for meget af skolegårdens popularitetskonkurrencer. Det sagt, så forsørges jeg faktisk af den slags. Moral er godt, dobbeltmoral er dobbelt så godt ;-)

  1. Det bedste råd, jeg har fået: "Få dig en uddannelse, så du aldrig er økonomisk afhængig af en mand" var rådet fra min moder (der på 35 år er lykkelig samboende/gift med min far).
  2. Jeg trives bedst i en storby eller langt fra alle naboer.
  3. Jeg elsker udfordringer og hopper gladeligt ud på dybt vand i ukendt farvand.
  4. Mit temperament: "Det stille vand, den dybe grund" - normalt er jeg meget omgængelig, men engang imellem eksploderer, der en underjordisk vulkan...
  5. Jeg elsker det, der er anderledes og godt håndværk, og prøver ikke at blive fanget af lemmingeffekten
  6. Jeg dagdrømmer tit på engelsk.
  7. Jeg er et meget privat menneske og vil ikke dele alt med www.
Som skrevet før, bryder jeg altid kædebrev, så der bliver ikke udnævnt nye ofre.

5 kommentarer:

Britta sagde ...

Man kan ligefrem se på tærene at han er glad for de strømper :-)

Jeg håber ikke at de idioter i udlændingestyrrelsen gør livet alt for surt...

KH Britta S

Jette sagde ...

Kan kun give dig ret i at strømpegarnet er fedt, har jo mærket på dem på cafeen. Og flotte er farverne også..

Julia Zahle sagde ...

Hej Ulla!

Træls med udlændigestyrelsen!

Men fede strømper!!!

Lena sagde ...

Flotte farver - lækre strømper. Puha, ja, jeg har heller aldrig hørt godt om Udlændingestyrelsen - godt man ikke endte der! Jeg håber tingene lykkes i den sidste ende :-)

GrenDesign sagde ...

De er bare så fede de sokker - og ja, garnet er fantastisk lækkert!!
Håber de snart opper sig inde i styrelsen!!
Tak for meme-læsningen - jeg er helt og aldeles med på dine tanker om kædebreve.
Kram,
Britt