mandag, september 03, 2007

Violet

Whooohoooooo så er violet efter bl.a. toethalvt forstykke plus højre del af skuldren en ekstra gang eller to til, et garn nøgle spist af Spor 3 på stationen i Kastrup Lufthavn samt en hel masse banden og svovlen fra min side ENDELIG blevet færdig. Violet og jeg har til tider haft et temmelig anstrengt forhold, der bl.a. indebar to måneders separation. Men nu begynder næste stadie i vores forhold ;-)

Model: Violet af Helga Isager
Garn: Tvinni alpaca lavendel (farve 25) med brun tvinni (farve 34)
Garnforbrug: ca. 150 g plus de 50 g, der forsvandt i Kastrup - 75 g på Fair Isle O'meteret.
Pinde: 3,00 mm
Ændringer: Mindre pindestørrelse, der er tilføjet en ekstra mønsterrapport i både for og bagstykket.
Mønstret: Ægte skandinavisk minimalisme, hvor man engang imellem tror, at sættenissen smed sætningerne ind i tilfældig rækkefølge for spændingens skyld.

Hot or Not: uhhhhhh McI synes jeg ser vældig fin ud i den. For ærbarhedens skyld, så skal der lige en top under, før den bliver luftet på arbejde. Min eneste anke er, at ærmekanten ruller på en ufiks måde.

Det eneste projekt på pindene er MIs corsage (hov - hvordan gik det lige for sig?), men septembervejret og en snigende forkølelse indbyder ikke just til bomuld og sommertop, vi skal have noget uld på pindene. Hmmm skal det være et par strømper til McI, en af mange barselsgaver eller den egoistiske, nemlig et vingesjal til Moi... tænke tænke, jeg må også hellere få fundet et flyvenligt rejseprojekt... og på noget til strikkefestival på Fanø. Det er vist tid til at brygge en kop te og studere opskrifter.

15 kommentarer:

Mette G. sagde ...

Tillykke med Violet. Lækker farve - kan man ikke få den at se på?

Start da op på en 2-3 stk. nyt strikketøj, så har du altid lidt at kaste dig over ;-)

Hilsen
Mette - som har gang i lidt for meget!

Sanne B. sagde ...

Eeeeendelig fik Forskeren sin Violet. Jeg er sikker på at I bliver lykkelige sammen, hun er i hvert tilfælde al besværet værd, for smuk det er hun.
Ville nu gerne se hende på :-)
knus
Sanne B

Lise sagde ...

Tak for tippet om økogarn. Vil lige prøve at finde frem til den bog du nævner. I øvrigt en rigtig flot kreation du har lavet - Violet. Glæder mig til at se mere :-)

britt sagde ...

Tillykke med Violet - godt kæmpet! Hun ser fantastisk ud - smuk, smuk farve!!
Jaaaa, du må hellere finde festivalstrik frem - det er jo snart ;-)))
KH Britt

Irene sagde ...

Tillykke med din nye fine bluse.

Jeg har lige en flytekniskdetalje jeg må indlemme dig i med sorg i hjertet.

Det er IKKE tilladt at tage strikkepinde ombord på fly med alle de nye antiterror security regler. Det hænder de kan sniges ombord, men de plejer at blive beslaglagt, så måske du skulle overveje at medbringe en god strikkebog at læse til turen i stedet.

Sorry!

strikkeforsker sagde ...

Takker - billeder med model må lige vente lidt ;-)

Irene - der ryger nu altid et sæt billige strømpepinde i træ med i håndbagagen. De står ikke på CPHs Fy-Fy liste og jeg er sluppet igennem med dem mange gange i år i CPH (det kan man iøvrigt også med små sakse). Så jeg tager chancen
Kun hvis jeg er i transit i England pakkes pindene i kufferten.

På TSA listen er de faktisk tilladte.

Helle Holst sagde ...

Tillykke!!

Jeg håber af hele mit hjerte at du og Violet må få et lykkeligt liv sammen, for det har da i sandhed været en hård fødsel:o)

Da jeg i sin tid strikkede Violet havde jeg en heftig korrespondance med Helga - der var bare så mange fejl og mangler. Hun lovede at rette opskriften men det er nok ikke sket??? Eller også er det hele bare blevet meget værre:o)

Jeg bøvlede også lidt med rullekanterne, men endte med at lave først en række fastmasker og så en række krebsemasker. Det hjalp siger min søster, som ejer den nu, i hvert tilfælde så meget at kanterne nu kan holdes nede, hvis de lige får et lille tryk med et strygejern efter vask.

Kh. Helle

Karen S sagde ...

Kun et projekt tilbage? Det er godt nok godt klaret, så må du da have sparet op til adskillige opstarter!
Violet er blevet flot, trods den lange og hårde vej I er gået sammen. Jeg håber samlivet bliver lykkeligt.

Æv hvor ville jeg gerne på Badstuen på torsdag.... men der er altså nogen gange langt til Odense på en hverdagsaften.

God fornøjelse med efterårs/vinterstrik!

Kh Karen S

Julia Zahle sagde ...

Ahøøømmm.... synes nu gerne jeg vil se den på en levende modella. Den er flot, men sikkert bedre med dig i den! Tager du den på ud på Uni?

KH Julia

Irene sagde ...

Eddermadme trels at de fleste af mine rejser foregår via UK! Og at Eire kopierer deres regler til punkt og prikke ...

Må have nærlæst lidt mere på rewlementerne!

Linda sagde ...

Nådada, hvad med at sætte lidt liv i kludene på lars tyndskids mark og lade toppen blive hjemme :o)
Mi corsage?? troede du ligesom var færdig med Isagers trælse (med æ!) opskrifter :o)

og tillykke med blog-fødselsdagen!
kh Linda

strikkeforsker sagde ...

@ Irene - Stakkels dig, efter 2 dage uden bagage prøver jeg at undgå LHR.

@ Helle - jeg tror HI har fået rettet en del af fejlene, men helt klart formuleret er den stadig ikke. Tak for hækletippet.

@ Linda / Julia - NIKS! - ikke uden top. Der er allerede affærer nok i min del af Rustbunken uden jeg bidrager til sladderen ;-)

@ Linda - Hmmm ja og så er der vist nok garn til en 2-3 stk mere på lageret (uuuupppps). På et eller andet tidspunkt lærer jeg det vel ;-)

Julia Zahle sagde ...

Hmm... du kunne jo bare tage en top på indenunder. Kommer du derud i dag? :-)

Anni sagde ...

Helt klart 'Hot'. Tillykke med den.

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Den er da blevet rigtig flot og ja, den er nok lige vovet nok uden en top;o)

Det er utroligt, at de damer Isager aldrig lærer det med de opskrifter.

KH Tina