søndag, september 16, 2007

Slave søndag

Takker de skønne kommentarer mht Violet. Sanne B påpegede lige en ting mere ved frk Violet.
Halskanten er ikke symmetrisk, højre halskant har et underligt knæk og det er trælst.

Fruen er vendt hjem efter 5 dages hårdt tiltrængte videnskabelig og kulinariske vitaminindspøjtninger i de Franske Alper godt belæsset med masser af spændende ideer samt franske pølser, mørk chokolade, fyldte chokolader og så lige godt et kg tørret skinke mm til lageret. Mens jeg var væk ankom 120 flyttekasser til matriklen og de fleste var heldigvis pakket ud, da jeg kom hjem (perfekt planlægning).

Vi mangler EEN kasse (tror vi nok) og jeg har i et døgnstid frygtet, at det var den med min strikkekurv, 40 rundpinde og så noget af luksusgarnet PANIK!
- Men vi fandt den i morges pyyyyhaaaaa.

Noget bedre end en bekendt, der manglede to kasser ved leveringen i DK. Den med HDTV'et og den med computeren.

Hverdagen er vendt tilbage, der skal forberedes forelæsninger i lange baner for næste weekend efterlader jeg bøger, mand mm og smutter jeg til Fanø på strikkefestival. Yiiiipiiiiii, jeg glæder mig vildt.

Når man skal på tur, skal der være automatstrikketøj, snakke(strikke)tøj og så lidt mere udfordrende. Med kun et projekt på pindene (MI corsage) er der bevilliget startitis i denne uge. Første nye projekt er på pindene nemlig Gentleman's Fancy Socks fra Knitting Vintage Socks til manden efter en hel del hentydninger fra hans side om, at han savner strømper.

Og om 30 sekunder bliver der slået op til Vingesjal 3. Strikkeprøven er lavet og den er perfekt. Jeg glæder mig.

Forleden dag fordrev jeg en pause på politikens hjemmeside og fandt en test, jeg måtte prøve. Nu har jeg titlen-Über Cool Nerd Queeen

NerdTests.com says I'm an Uber Cool Nerd Queen.  What are you?  Click here!

Mens min bedre halvdel er kun Cool Nerd King hehehe.

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Glæder mig til at se vingesjal 3 in progress, da jeg er gået lidt i stå med mit. Kom til at købe lilla Mermaid-kit på Badstuen forrige torsdag, det hjælper nok heller ikke på motivationen. Jeg synes din Violet er superflot, men kender godt problemet med de små irritationsmomenter. "Det er jo kun dig der ser dem" siger folk hjælpsomt. Ja for f....., men det er jo ligesom også det der er problemet.
Nyd vingesjalet, det er spændende når man begynder at se skyggeeffekterne. Og ligesom HF kan fru Høxbro altså noget med opskrifter (og en lommeregner).
Hilsner,
Lise

Dorte sagde ...

Glæd dig at tage dit vingesjal i brug - det er skønt stort at gemme sig i en aften i sofaen - og hænger godt fast på skuldrene, hvis man bruger det i hverdagen og går rundt med det.
Mit vingesjal er strikket i Kauni med glidende farveovergange i stedet for skyggestrik - men faconen er jo den samme :
http://dottelot.blogspot.com/2006_04_01_archive.html ... se indlæg 12. og 14. april.

kh Dorte

Linda sagde ...

Nådada, så fik gemalen da vist travlt :o) Pyha, godt at den vigtigste kasse var i god behold!
kh Linda

britt sagde ...

Jep, her skal der også snart gang i en lille startitis-runde. MÅ jo have nye strikketøjer med.
Jeg bifalder i øvrigt koret: VH's vingesjaler sidder virkelig godt på skuldrene.
Uhhh, Ulla nu skal vi kun sove 4 gange mere....
KH Britt

Karen S sagde ...

Hmmm, jeg blev Dorky Nerd God...
Glæder mig til at se vingesjalet ;-)

Tak for rådene om spinden! Jeg har allerede føjet flere sider til favoritterne ;-)

Godt at det fine garn osv ikke var forsvundet (bare tanken giver jo koldsved på panden).

Kh Karen S

Julia Zahle sagde ...

Velkommen hjem fra Fanø. Glæder mig til at høre hvordan det er gået!