onsdag, august 22, 2007

Violet - den knap så uendelige trøje

Nu er det vist på tide med billeder af noget strik her på bloggen. Problemet er bare, at alle er større projekter på små pinde samtidig med, at der er fuld fart på forberedelserne inden kvartal/semesterstart. Ergo der er ikke store fremskridt at dokumentere. Dog er det andet forstykke til Violet just blevet færdigt og denne gang skal der ikke trævles op. To ærmer og lidt hækling inden, der skulle være en færdig trøje. Opskriften er traditionen tro en smule kryptisk og rodet.

Lige et spørgsmål til læserne - Er der tilfældigvis nogen, der har erfaringer med at Aarstiderne?
Kvaliteten i de lokale odenseanske Frugt & Grønt afdelinger lader en hel del tilbage at ønske efter fire års forkælelse i det amerikanske.


Ingen ferie uden obligatorisk garn eller fibershopping. En veninde fra spindegruppe havde rykket teltpælene op, forladt øen vi alle elsker at hade og flyttet til en lille by udenfor Missoula, Montana. Fedt hus på kæmpegrund med plads til et par lamaer og et naturområde i baghaven. Nå ja og en garage stor nok til både lamaer og farveri. Hvad mere kan man drømme om?

Mandag formiddag blev McI efterladt hjemme med to hunde og fri internetadgang, mens kvinderne drog på tur til Mountain Colors. Der blev gramset på garn og rodet i kasser med garnrester til favorabel pris. Oveni fik vi en rundtur i farveriet og oplevede hvordan 6 kvinder kan samarbejde om at farve 10-15 fed garn i en skala med 8-12 forskellige farver. Det gik eddermame tjept.

Med hjem kom tre fed Bearfoot, der er deres sokkegarn med 60 % uld, 25 % mohair og 15 % nylon. Den til højre i efterårsfarverne er en forsinket gave, resten røg direkte i min store plastik pose med 50 nøgler garn og blev støvsuget for luft. Kvaliteten er lidt kraftigere end almindeligt strømpegarn og minder mere om Cherry Tree Hill Supersock. Ganske gode til vinterstøvlerne eller indendørs.

Efter frokost gik turen mod Glacier National Park, hvor vi drog på lange vandreture væk fra civilization, fik et par glimt af de gletchere, der hastigt forsvinder på grund af global opvarming. Obligatorisk Fiberindhold :-)

11 kommentarer:

Jeanette sagde ...

hmmmm, de ser dejlige ude de garnbundter :-)
- og lige så da Violet, glæder mig at hun efterhånden ligner en potentielt færdig trøje.

Ang. aarstiderne, så har jeg abonneret af flere omgange - og venter faktisk lige min første kasse i morgen af en ny omgang. Jeg har altid været tilfreds. Jeg synes det har været gode og friske varer, og absolut ok til prisen, men jeg er også helt indstillet på at ville betale for økologien, og at nogen gider bringe det til min dør. Mine lokale supermarkeder kan i hvert tilfælde heller ikke tilbyde noget der matcher i variation og kvalitet. Kunsten er bare at få valgt den kasse, som passer til ens behov, men det kan jo nemt justeres fra uge til uge via hjemmesiden. Så altså, anbefaler gerne.
KH Jeanette

Line sagde ...

Ang. aarstiderne så har jeg modtaget deres grønt og frugtkasser gennem mange år nu og har altid været tilfreds.

Så et ok fra mig.

Line

Kirsten B sagde ...

Hej Ulla

Jeg har ikke erfaring med aarstiderne, men har du været på grønttorvet også? Der er i hvert fald et stort udvalg, også økologisk.

Kirsten B

strikkeforsker sagde ...

Takker, jeg betaler med glæde for levering og økologi :-)

Kirsten, jeg må et smut forbi grønttorvet på lørdag og se udvalget, indtil nu har jeg kun fundet Rosenbæk Gårdmarked

Britta sagde ...

Hej Ulla,
Vi får ind imellem grønt fra årstiderne og har altid været tilfreds med det vi har fået.
Men jeg er nu mest til at handle på torvet - husk at det er torvedag både onsdag og lørdag.
Og så er der et kæmpe grøntmarked på Bazar Fyn - og de har åben hver dag.
KH Britta

Bubbi Doo sagde ...

Har haft aarstiderne i et stykke tid, men blev desværre nødt til at melde det fra da et SU-budget ikke tillader den slags luksus. Har været fuld ud tilfreds med både varer og servicen. Vi har en gang fået en ting som blev dårlig efter 2 dage. Jeg ringede til dem og fortalte det og fik det svar at pengene for den dårlige frugt ville blive trukket fra. Ingen problemer, ingen stritten imod. SKØNT! Jeg synes altid at deres frugt og grøntsager er af bedste kvalitet og hvis budgettet var til det ville jeg købe alt mit frugt og grønt derfra. Fordelen ved at de blander kasserne for en er at så får man nogen ting som man måske ikke selv ville have købt, men som egentlig er rigtig lækkert.

lisbeth sagde ...

Dejligt at du skriver igen, har savnet dine billeder og mundvandsskabende fiberbeskrivelser. Mht årstiderne har vi abonneret i 7-8 år, forskellige kasser gennem årene, og har altid været tilfredse. Det er ikke billigt, men kvaliteten er helt i top, og tænk at slippe for at slæbe alle de grøntsager. Vi har også fået prøvet nogle ukendte grøntsager med forskellige resultater. Det er nogle rigtig gode opskrifter, hvor man får eksperimenteret noget, sjovt. Vi kan klart anbefale årstiderne.
mvh Lisbeth

Inges uldprogram sagde ...

Har også prøvet Årstiderne af flere omgange, og har langt overvejende været tilfreds. Ud over de gode varer, så er det altså rart at blive inspireret af de medfølgende opskrifter. Det er faktisk årsagen til at jeg genoptager abonnementet af og til.

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Nøj, hvor ser det strømpegarn lækkert ud. Jeg har aldrig prøvet Aarstiderne herhjemme, men jeg er "frugtkassebestyrerinde" i ungernes børnehave, hvor vi har brugt Aarstiderne. Det har altid været gode varer (med en enkelt undtagelse, og det blev refunderet uden brok), og servicen har været prima.

KH Tina

britt sagde ...

Skønne fibre og Violet ser rigtig fin ud.
Årstiderne? Jeg har været tilfreds kunde i maaaaaaange år og vil ikke undvære det. God kvalitet og fortrinlig service.
KH Britt

Karin Hørkilde Jensen sagde ...

Jeg kan tilslutte mig koret af tilfredse kunder mht Aarstiderne. Gode, friske varer og prima service, hvis der alligevel skulle være noget, der er svipset for dem. Og god mulighed for at vælge forskellige kasser fra uge til uge, så man får prøvet noget forskelligt!

Fedt garn!!!!!!!!!!!!!!