tirsdag, august 28, 2007

Blogiversary III

Bloggens 3 års fødselsdag er gået fuldstændig upåagtet hen, mest fordi semesteret lige er begyndt. Undertegnede er blevet smidt ud på dybt vand uden redningskrans -"Her et 7 ugers kursus, det her er bogen, det her er målbeskrivelsen og find så iøvrigt selv på, hvad indholdet skal være til 28 timers forlæsninger" Gluuup, gluuuupp... Så er det iøvrigt første gang med kvartersystem, ny karakterskala, målbeskrivelser og hvad f##&""% undervisningministeriet ellers har af kække påfund. Mit stipendie siger max 20 % undervisning, der må være faldet et 1 ud undervejs til trykkeriet. Lige nu er det 120 %. Jeg er trææææææææææææææææææt.

På strikkefronten er det lige ud af landevejen strik, nemlig andet ærme til Violet og intet andet. Det minder mig om, at jeg skal have opstøvet en hæklenål str 3 et eller andet sted.

P.S. Tak for erfaringeren med Aarstiderne, vi tager chancen med et abonnement.

Nu er det tid til at se på forudsigelser for året, der just er passeret.

1. En tre-årig ansættelse et eller andet sted i verden? ---> Jeps og fastansættelse er sikkert 4-6 år ud i fremtiden.

2. Scoret mere Socks that rock---> jeps, for meget.

3. Anskaffet en charkha ---> ditto

4. Påbegyndt en Fair Isle trøje, f.eks. Starmore eller Green Mountain Spinnery. ---> Næh men jeg har garn til en fra Green Mountain Spinnery og til en norsk trøje til McI.

5. Lært at hverken SAS eller DSB kan overholde en tidsplan ---> absolut, jeg rejser kun med SAS som sidste udvej. DSB kan man ligesom ikke komme udenom.,

6. Påbegyndt endnu et Sharon Miller sjal. ---> Jeps, Cobweb crepe er blevet færdig, det næste er bestemt, der skal bare lige bestilles shetlandsuld hjem.

7. Fået spundet min polwarth ham (hahahahaha) ---> Niks, men den er da blevet vasket og sorteret.

8. Røget i vandet og startet på næste Isager model ---> Jeps, har pt gang i hele to, Helgas Violet og Mariannes Corsage, plus der er garn nok til et par stykker mere. Jeg bliver aldrig klogere.

At på om fremtiden er svært, men jeg prøver. Om et år har jeg måske

1) Indset fornuften af at anskaffe fast ejendom?

2) Faktisk fået færdigstrikket et "Fair Isle" projekt?

3) Rodet mig ud i mere frivilligt arbejde?

4) Fået nedbragt garn og fiberlageret bare en smule (hahahahaha)?

5) Fået strikket mit Vivian Høxbro sjal?

6) Prøvet dobbelstrik?


Lørdag gik turen til Århus, hvor der blev til et hurtig stop hos mine to favoritter, Ingers og Marianne Isager. Inger kunne fortælle, at en hjemmeside til Design.Club.dk aldrig har været tættere på målet end nu og kun mangler billeder. Der skal strikkes "baby i rib" eller "ugler" for bedsteveninden er (endelig) blevet gravid. Jeg elsker duo silke/merino, men det er småpebret. Britts garnshopping i Århus mindede mig om, at der faktisk er et alternativ.


Øverst: Duo silke/merino (65 uld/ 35 silke, ) i brun 540 m/100g , ca. 155 kr/ 100 g
Neders: Askeladens silke/uld ( 65 uld/ 35 silke) i råhvid, 600 m /100 gtil 115 kr /100 g-
Begge er spunder i Skive hos Heinrichsens Uldspinderi. De ser og føles temlig ens. Desværre findes askeladens kun i hvid, babyblå og lyserød samt snart i en grøn, for den er et prisbilligt alternativ. Forbrugeranmeldelse følger senere på vinteren. Askeladen er iøvrigt en rigtig hyggelig butik og servicen var i top. Der skal jeg tilbage igen.

7 kommentarer:

Karen S sagde ...

Tillykke med blog-fødselsdagen!! Bare rolig, jeg følger gerne med i tre år (og lidt mere) til.
Jeg synes det lyder som nogle spændende spådomme, så må man jo altid vente og se, om de bliver opfyldt eller ej.

Kh Karen S

Stine sagde ...

Tillykke med Blogiversary :-)
Det er som altid spændende at følge med i hvad der sker hos dig.
Det lyder hårdt med undervisningen, men forhåbentlig for du også noget ud af det.
Held og lykke i hvertfald - og alt det bedste i det nye 'blog-år'.

Mette H. sagde ...

Tillykke med bloggens fødselsdag. Tænk at så mange af dine forudsigelser holdt. Det bliver da spændende at se til næste år også.

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Det lyder da ellers som en gang undervisning, der vil noget.

Sjovt som du har fulgt dine forudsigelser....

KH Tina

Lena sagde ...

Tillykke med blog-fødselsdagen - det bliver spændende at følge om forudsigelserne holder stik. Køb af fast ejendom kan jeg anbefale - processen er knap så skræmmende som min fantasi havde gjort det til :-)

Karin MALLE Jegsen Petersen sagde ...

tillykke med de tre år i cyberspace....og du mindede mig lige på, at mit eget blogiverary er gået hen over hovedet på mig her i løbet af sommeren.

mht. til duo og askeladens silke/ uld garn.....jeg tror det er fuldstændig den samme kvalitet....så hold du dig bare til askelade udgaven.

god weekend,
malle

Inges uldprogram sagde ...

Til lykke med blogfødselsdagen. Kommer da også til at tænke på at min blogfødselsdag passerede ganske ubemærket her i sommer.Du er altså så flittig, så det der med undervisningen, kommer garanteret til at sprudle derudaf.