lørdag, juli 14, 2007

Småtterier

Tusind tak for kommentarerne sidst, det er en fed fornemmelse at være færdig med så stort et projekt. Udholdenhedspræmien burde dog gå til Sanne, der har strikket 9 stks "prinsesvøb" indtil videre.

Næste projekt bliver Corsage fra Strik a la Carte. Strikkeprøven er lavet og de obligatoriske trykfjel er fundet ved hjælpe af rettelserne (er der flere?) Der bliver slået masker inden så længe. I ugens løb blev 2 af 12 projekter fyret af. Så nu er en del af det forsømte indhentet.
Mønster: Jaywalker, Grumperina
Pinde: 2,25 mm golding
Garn: 94 g Regia bamboo
Hot or not: Hot, lækkert garn, bambusen gør dem blødere. Det er et garnslugende mønster af format, normalt bruger jeg ikke mere end 65-70g. Mønstret har en god ribeffekt, så strømperne sidder tæt. Det bliver nok ikke det sidste par af slagsen.

En ulykke baby kommer åbenbart sjældent alene i min omgangskreds, nærmere i grupper af tre, så nu skal der så strikkes babygaver i stor stil.
Mønster: Baby Bonnet, Last Minute Knitted Gifts, Joelle Hoverson
Pinde: 5 mm addi natura, de ender snart på bålet.
Garn: 25 g Rowan Kid Classic, rester fra Soul.
Modifikationer: Jeg gad ikke strikke en hestetømme hele vejen rundt, så der blev hæklet en kant af stangmasker istedet (hmmmm der var også noget med, at jeg måtte trævle strikkeprøven op for at have garn nok).
Hot or Not: ? -
Jeg har ikke lige et stk baby indenfor rækkevidde, Little Bear ser da nogenlunde tilfreds ud.
Hermed 5 og 6 af 12, samt 60 g på Fair Isle O'meteret.

1 kommentar:

Karen S sagde ...

I min omgangskreds er der bryllupper der smitter ;-) men måske også babyer (det er bare ikke begyndt sådan rigtigt endnu).

Jaywalkers ser skønne ud, har godt nok også luret en del på dem.
Kh Karen S