fredag, juni 15, 2007

Verdens lykkeligste kvinde

Meget kort opdatering på den sidste uges tid, tiden er fløjet af sted.

  • Jeg er genforenet med mand, rok, tene, garn og fiberlager - deraf overskriften.
  • Var på et hurtigt besøg i Tivoli til WKIP dag sammen med en masse andre webstrikkere inden turen gik til USA.
  • Sommeren er for kort til uldgarn og strikkesoduko, så violet og lavender blev efterladt i Odense.
  • Sommerferien begynder i Denver, men om det bliver nationalparker i Colorado, Utah, og Nevada eller Colorado, Wyoming og Montana er endnu ikke afgjort. En ting er sikkert, kølig luft og Rocky Mountains.
  • Jeg er håbløst bagud med 12 projekter og er ikke nået længere end april
  • British Airways styrer - indisk mad, fri G&T og vin, Hugh Grant film - så er det OK man ikke må medbringe strikkepinde.
På pindene er Kneehigh to a Grasshopper - strikket med magic loop (1 rundpind), det er f.... meget langsommere end strømpepinde. Garnet er Silkie (81 % merino, 19 % silke) fra Blue Moon Fiber Arts, farven er Walk on the Wild Tide.
Oveni har jeg regnet mig frem til, at hvis jeg strikker en mønsterrrapport pr dag af kanten på cobweb crepesjalet kan det være færdigt inden vi rejser hjem. Mon ikke der kommer noget i vejen inden (mystery stole 3?)
På rokken er der superwash merino fra Crown Mountain Farm i farven moondance (lilla hvis nogen skulle være i tvivl :-) Det spindes forholdsvis tyndt, jeg regner med tre, måske firetråde giver strømpegarnstykkelse - som skrevet af Hanne, jeg kan ikke modstå udfordringer, når de er lilla
Tid til at varme sake, McI er netop kommet hjem med sushi fra den lokale japanske restaurant.

Time for a quick update, the last week has been rather busy

  • Reunited with DH, spinning wheel and spindles as well as my fiber and yarn stash
  • Joined WKIP in Tivoli for a few hours enroute to the US
  • Summer is to good (and hot) for wool, so Violet and Lavender were left in Odense
  • 12 projects, hmmm somewhat behind only finished four projects so far.
  • British Airways rock, Indian food, free G&T and wine plus Hugh Grant movies so the fact that knitting needles are banned does not matter.

On the needles are Kneehigh to a Grasshopper and the cobweb crepe shawl will get an average of one pattern repeat pr day so it may be finished before we leave the US. I am spinning crown mountan farms superwash roving on Tina for sock weight.
Time to heat the sake, DH is bringing sushi from the fav local Japanese restaurant.

14 kommentarer:

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Jeg syntes nok, jeg spottede dig på et par af billeder fra Tivoli ;o) Det må være dejligt at blive "familiesammenført" med mand, rok osv. (har du skrevet i prioriteret rækkefølge, eller...?? ha-ha). Nyd ferien !!

KH Tina

britt sagde ...

Det kan jeg sørme godt forstå, Ulla! Det lyder nu også som topfedt! Tak for sidst - glæder mig til gensyn!
Rocky Mountains -aaaaaahhh - har dog kun været i de canadiske....jeg æææææææælsker bjerge og den friske luft deroppe.
KH Britt
PS - sokkerne bliver nu fede!

Susanne sagde ...

Jamen så er der rigtig gang i nydningen :o) Glæder mig til opdateringer fra overthere :o) Kh Susanne

Karen S sagde ...

Tillykke med genforeningen, det må være skønt!!
Det var hyggeligt lige at hilse på dig igen i Tivoli, og jeg blev slemt imponeret over din kuffert ;-)
Sokkerne ser dejlige ud, og det på rokken ser uhyggeligt blødt og skønt ud... glæder mig til at se mere!
Rigtig god sommer og ferie
Kh Karen S

Mette G. sagde ...

Lyder til at blive/være en dejlig sommer ;-)

Nyd det - her står regnen ned og der er hundekoldt.

Hilsen
Mette

strikkeforsker sagde ...

Selv tak for sidst!
Joooo det er vist prioriteret raekkefoelge.

Karen -kufferten er den stoerste samsonite saelger, kan alt for nemt rumme 32-45 kg.

Uuuuh CAN rockies, der vil jeg gerne hen

Inges uldprogram sagde ...

Hvor lyder det bare godt altsammen, og hvad er det lige for et lækkert sokkegarn?? Jeg er da vild med de farver. Hvor har du fået fat i det?
Have a nice time :o)

Tris sagde ...

Det må være dejligt at være "back together". Nyd nu sommeren.... og lad du bare pindene hvile lidt til fordel for Mcl ;o)
/Tris

Julia Zahle sagde ...

Skønt skønt!

Dejligt med familie-liv igen - måske der bliver lavet "ordentlig" mad, nu hvor der er en at spise sammen med? *G*

MS3 er meget spændende! Lige hvad jeg trængte til i min strikke-frustration. Tak for tippet!

Klem fra Julia

Karin Hørkilde Jensen sagde ...

Hold op, hvor har det superwash merino nogen fede farver. Alle farveholdningerne er flotte..... Spændende med alle de hvide områder indimellem - det skal vist afprøves her i min kælder engang i nærmeste fremtid!!
Ha´ en rigtig skøn sommer!!
Knus Karin

Inges uldprogram sagde ...

Tak for dit skriv Ulla. Opdagede slet ikke linket på din side. Tror det var af befibbelse over det lækre strømpegarn. Har set lidt på siderne nu, og hold da k... nogle lækre farver.

strikkeforsker sagde ...

Inge - jeg har snydt. Linket er først tilføjet efter din første kommentar :-D

Karin - "Prøv det!"
Billeder 13 januar af uldbåndet.
Der er flere cm hvidt i farvebåndet og ikke alle steder er det farvede mættet og andre steder meget mættet (mørkelilla).

Linda sagde ...

Godt du fandt alle dine skatte i god behold :o) Få endelig det hele med hjem....God sommerferie!
kh Linda
også håbløst bagud i de 12...

Karin Hørkilde Jensen sagde ...

Hej igen Ulla. Det skal afgjort afprøves - de fibre ser bare SÅ fede ud. Jeg har netop "bladret" tilbage og set dem. Men det bliver måske lidt senere, for lige nu rumsterer cochenille og indigo temmelig meget i hovedet på mig.
Knus Karin