onsdag, juni 20, 2007

Knee High to a Grasshopper

Weekenden bød på tur til NJ for beundre Baby L, der var iført Ugler, da jeg mødte hende. Den er iøvrigt også et stort hit hos forældrene, for Baby L bryder sig bestemt ikke om at få bluser trukket over hovedet.

På turen hjem var vi et smut forbi min Brooklyn fiberpusher, der overraskende havde 20 % på alt. Lidt silke fibre og så 1 oz buffalo, der er vidunderligt blødt og skal spindes supertynd til et sjal måske på en let håndten?

Søndag var der dømt katalogisering af pakkemateriale spindefibre.


Da weekenden også bød på 7 timers bilkørsel blev "Knee High to a Grasshopper" færdige:


Garn: Blue Moon Fiber Arts, Silkie (19% silke, 81 % merino), farve: Walk on the Wilde Tide. Hulmønster strikket fra tåen og op.
Forbrug: 82 g
Mønster: Knee High to a Grasshopper
Pinde: 2,5 mm rosentræ rundpind
Hot or Not: uuuhhhhh meget hotte og luksuriøse. Hælen svarer til den "vi" normalt strikker og har hos undertegnede meget bedre pasform en den med forkortede rækker. Til gengæld fatter jeg ikke fidusen med at strikke strømper på en rundpind, det tager alt for lang tid.
Stik mig 5 stks 12,5 cm strømpepinde, tak!
På pindene er der faktisk ikke andet en cobweb crepe sjalet, men det bliver nok snart ændret.

Saturday we went to admire Baby L, who wore the cardigan I knitted for her (Brownie points!) followed by a visit to my favorite NYC fiber store, The Yarn Tree in Brooklyn. I treated myself to 1 oz of buffalo, since there was 20 % of everything. With almost 8 hours spent on the road, I finished Knee High to a Grasshopper Sunday evening. They are perfect, I love the color and the yarn and even better, a toe-up pattern with a heel that fits and not the coventional short row heel. On the needles are only my cobweb crepe shawl, but that is bound to change soon.

8 kommentarer:

Enaj sagde ...

Jeg fatter heller ikke fidusen ved at strikke strømper på rundpind, så osse her er det med 5 stk strømpepinde.
Kh Jane

Julia Zahle sagde ...

Godmorgen, Forsker!

Lækre strømper! Jeg har stadig til gode at have et par strømper på der er strikket på pind 2,5; her har vi stadig mormors hjemmestrikkede tykke sokker fra tiden på Grønland. Jeg MÅ snart have lært at strikke de strømper, for jeg har rørt ved så blødt strømpegarn at jeg er lidt misundelig når du skriver du har de lækre strømper på.

Dejligt indkøb du har gjort dig, jeg har luret på spinde-fibre, men har ikke fundet noget endnu. Håber på at finde noget her i DK.

Nå, Ivalo skal i vuggeren, ha´en god dag!

Britt sagde ...

Skøøønne strømper!! Jeg er heller ikke sådan til at lokke væk fra strømpepindene, når der skal strikkes strømper - det skulle da lige være fordi man skal strikke et sted, hvor strømpepinden kan falde ned i en revne og blive væk....grufuld tanke!
KH Britt

Karen S sagde ...

Dejlige strømper, selvom jeg nok også ville have gået efter et sæt strømpepinde ;-)
Det ligner en god omgang dejligt isoleringsmateriale... mmm, spindefiber over det hele *suk* man kommer jo helt i drømmeland!

Mette G. sagde ...

Katalogisering - se det kan én li' at høre ;-) Ahem, hvordan satser du på at få det til DK. En container??

Kh
Mette

Ulla sagde ...

Takker, jeg er ikke alene mht 5 strømpepinde.

Mette - ja en container og derfor er jeg igang med at hamstre US fiber og garn fornødenheder. :-)

God morgen Julia, manglende strømpestrikning og spindefibre kan vi sagtens råde bod på :-)

Julia Zahle sagde ...

God aften Forsker!

Jeg er sikker på du en eller anden dag bliver spurgt om hjælp til en hæl eller to. Jeg har lidt strømpegarn liggende til et strømpeprojekt.

Spindefibre har je stødt på en MASSE gange efterhånden, alt lige fra silke til en masse forskellige former for uld - og jeg er ikke blevet en dyt klogere.

Måske jeg skulle spørge inde på Webstrik - der MÅ da være en del kvinder med sans for sådan noget.

Jeg glæder mig til posten kommer i denne tid - der er bestilt garn og perler og Lornas Lace, jeg mangler ikke noget!

Mette G. sagde ...

Uha da da Ulla. Der er mange steder i sådan en container, som liiige kan fyldes med lidt fibre - og man kan vel også lige så godt fylde containeren op ;-) God fornøjelse med det.