fredag, juni 01, 2007

Damn Muggles

Forskeren har været på besøg hos Onkel Carl i Valby dvs. gratis mad, øl og gode foredrag plus det obligatorisk konference fryns. Dagens høst: 1 ny taske til den b(l)ærbare og et par kuglepenne :-)
På vejen hjem i toget hiver jeg violet frem og jeg begynder at strikke, hvilket førte til følgende konversation med min mandlige kollega (ETA endnu mere skræmmende, han er omkring 35).

Kollega: "Hvad hækler du?"
Forsker: "Jeg strikker en bluse" - viser tegning af Violet.
Kollega: "Strik - var det ikke moderne for længe siden?"
Forsker: "Næh det er ganske hipt, du ved kvalitetstid, afstressning og den slags, der er mange der gør det. Det har faktisk været moderne de sidste par år"
Kollega, meget skeptisk: "Hmmm min mor strikkede for mange år siden"


Strikkeudsigten kort: Violet Forstykke nr 2 er 1/3 og ryg nr 2 er færdig.
Cobweb: Jeg nærmer mig halvanden side af kanten.

10 kommentarer:

Karen S sagde ...

Yep! Damn Muggles!!! Glæder mig til at skræmme livet af et par stykker sammen med en horde fra webstrik til WWKIP i Tivoli!!! mwuaahahahaha!

britt sagde ...

Totalt ude af takt med trenden....det må være konklusionen. Strik er hipt...men dybest set er jeg ligeglad, jeg ville strikke alligevel! Ugh!
KH Britt

Tris sagde ...

Hø hø hø.... en af grundene til at jeg næsten ikke "orker" at strikke offentligt: alle de forklaringer der skal til.
Alle mine venner/veninder er dog begyndt at vænne sig til at jeg slæber strikketøjet med alle steder.... men de synes vist stadig at jeg er lidt mærkelig. Så du har ret: Damn Mugglers
/Tris

Julia Zahle sagde ...

Hvad ved en landmænd (kollega) også om agurkesalat?

/Julia

Linda sagde ...

jaja, en mand, en forsker.... og så manglede jeg lige den tredie ting...nå ja, een med dårlig smag, siden han aldrig har haft en strikkende kæreste :o)
Go go violet!!!
kh Linda

strikkeforsker sagde ...

Tjaaaaa Linda har beskrevet det meget rammende ;-)
--- det mest skræmmende, han er under 40!

Karen - jeps vi skal komme efter dem med vores magiske pinde. Jeg fejre WWKIP i tre lande plus 10 km højde.

Rani sagde ...

I don't speak your language, but I understood "Muggles" and I love your knitting! Very inspiring - Thanks!

Mette sagde ...

Det er utroligt, så mange der ikke ved, hvor overskuds-agtigt og tjekket, det er at strikke. Kollegaen kan ikke undskyldes med, at han er mand! Det gælder jo også kvinder.

Dorte sagde ...

Håbløst uvidende mandfolk !

Men vi er da ligeglade .... strikker gladeligt videre, ikk´ ?

Kh Dorte

zeusstrik sagde ...

Så'en ær'et jo at færdes bland de døve og blinde.... og dem uden sans for det vigtige her i livet... afslappende strik:)))

hanne
Som også er blevet diskuteret i toget, noget med at vi ( kvinder) fra stenalderens tid er oplært til at multitaske derfor kan vi ikke sidde med hænderne i skødet???
de skulle bare vide hvad de går glip af:))