lørdag, maj 12, 2007

Violet - den uendelige trøje

Hjemvendt fra et døgn i København, med tur til ambassaden og besøg hos Familien Marsvin. Linda og jeg nåede på en ganske fornøjelig tur til garnbutikkerne i det indre København idag inden turen gik tilbage Odense. Mine indkøb var begrænsede, nemlig bare lidt dansk blomstergarn til broderi. Fredag middag nåede jeg et smut indenom Amimono for at hente 50 g ekstra tvinni og kigge nærmere på Helgas kollektion. Violet blev studeret og en rask beslutninger taget. Her er forstykket til violet:

Nogle savner Mågens, monteringsmonstret jeg savner bare lidt medgang.
  • Violet skal vel strikkes 2 gange før jeg får en hel trøje?
  • Pakken med ugler og McI's sommerstrømper har nu været 4 uger undervejs med luftpost til USA. Babyen er født for 2 uger siden. ETA nåede frem igår fredag.
  • Garn forsvinder på mystisk vis. Spor 2 ved Kastrup Lufthavn åd 50 g lilla tvinni alpakka forrige fredag. Jeg tør ikke åbne tasken for at se, hvad spor 7 på hovedbane valgte idag eller hvad Odense og Århus banegård snupper i morgen.
  • Jeg har købt garn til isagers corsage og har fundet første fejl allerede ved garnforbruget.
Måske man bare skulle spinde eller brodere i aften?

6 kommentarer:

britt sagde ...

De smukke resultater kommer til de, der holder ud...det er jo dig....men derfor er det nu alligevel træls at trævle op...
Men garnædende perroner - DET er altså for groft!
Ulla, hvad med en sok i aften?
KH Britt

Linda sagde ...

Ej, der er noget med statsbanerne, har personligt mistet en klunke i et svensk tog :o) Udmærket fibertur vi fik os - har ændret mening - sommerfuglen MÅ være den nye yndlingsbutik! Her er 3 VÅGNE børn (og Lara Croft på tv forbudt for <11 år).
1000 tak for sidst, kom endelig igen en anden gang!!
knus Linda
ps - har du også dit garnlager på Long Island???

Julia Zahle sagde ...

Eller hækle?

Og tak for sidst. Gik hjem efter 2 yderligere små øl uden mange procenter efter en snak med en veninde jeg ikke havde set længe.

Og havde ingen tømmermænd igår heller!

Håber ikke den tidlige opvågning gjorde alt for meget kål på dig. *S*

/Julia - der glæder sig til i nat, når manden kommer hjem

Helle Holst sagde ...

Hvis det kan være nogen som helst trøst, så kæmpede jeg også en ulige kamp med Violet. Jeg savnede i den grad et billede af hele den færdige model, i stedet for det lille bitte udklip på opskriften.
På et tidspunkt gik jeg helt i stå og måtte have hjælp fra Helga til forståelsen. Der var en fejl i opskriften men mon ikke hun har fået den rettet? Det var noget med længden på ærmegabet som var forskellig på for- og bagstykket så vidt jeg husker.
Hvis du tror jeg kan hjælpe, må du endelig sige til.
Jeg håber at dit "held" vender tilbage for trøjen er lækker - min søster har i hvert tilfælde brugt hendes meget.

Kh. Helle

Sanne B. sagde ...

Ja jeg siger bare...., der er en årsag til at jeg ALDRIG kører i tog. Se bare hvad man kan blive udsat for.
Åh gud, hvor bliver jeg nervøs nu. Jeg har linet op til Violet, men mon jegkan finde ud af det, når to så garvede som dig og Helle H ryger i vanskeligheder? Skal bare lige strikke et enkelt prinsesvøb mere inden jeg går i gang. Men jeg glæder mig usigeligt til hende. Prøvede den i Uldstedet - hold keffo(!) den sidder bare godt. Kryds fingre for mig...
Kan du ikke strikke på et par uskyldige sokker eller et lille gæstehåndklæde. Bare for at få selvtilliden tilbage.
Ærgeligt at jeg kunne nå ud til the Marsvin residence i fredags, Lyder som en dejlig dag.
kh Sanne B

zeusstrik sagde ...

hold da op, havde jeg vidst at banegårde stjæler garn, så var der mange togture jeg ikke havde strikket på!!! I min verden er det langtursbusser til Paris der æder garn:))) Hård opbremsning, og 30 par mandefødder..
Jeg ville helt klart gi mig til noget helt andet!!