mandag, maj 28, 2007

Jeg var på rekreation....

og tiden blev brugt på afslapning, Leif Davidsens Den Ukendte Hustru (super!), strik, B5 og så sove til langt op ad formiddagen. Det var ren MIG-tid uden at blive forstyrret af andre, rendyrket egoisme. Der er en lille eremit gemt i mig, jeg har egentlig ikke noget imod at være alene på ferie, men det er sjældent det sker mere. Kulinarisk blev det til både jomfruhummerhaler og pigvar fra den lokale fiskehandler og masser af kølig hvidvin SKØNT!
Tak for alle ønskerne, de gik til fulde i opfyldelse. Derfor er mit første seriøse hækleprojekt blevet færdigt:
Mønster: 7 oldemorsfirkanter og en kant af halve stangmasker.
Garn: 3 nøgler noro silk garden meget præcist
Hæklenål: 5 mm
Hot or Not: Hot - mere flippet end normalt, pifter den småkedelige klassiske vintergarderobe op og ligner et hit. Farveskiftet i norogarnet giver en skøn effekt. Jeg tror nok, at jeg er for symmetrifikseret til nogen sinde at bruge noro til en trøje.

En anden milesten er passeret efter omkring et halvt år De første 1300 m garn til mit cobweb crepe sjal er brugt. Tilbage er "bare" 3/4 af kanten. Lyset for enden af den lange tunnel kan anes og jeg drømmer om næste shetlands projekt, der skal strikkes i vaskeægte shetlandsgarn og ikke i merino. Man kan godt blive afhængig af shetlandsstrik.
I spent Memorial Day weekend in my mother's summer house reading, knitting, watching dvd's and generally relaxing, a much needed break. My first semi-serious crochet project is done, a scarf made up of 7 granny squares. It requires 3 skeins of noro silk garden. Another milestone has been reached, I have knitted 1370 yards (1 hank) of cashwool and only 3/4 of the edging of my cobweb crepe shawl remains. So I have started dreaming about my next shetland lace project, which may be the spring shawl from Heirloom Knitting in Shetland yarn and not a super-springy merino.

14 kommentarer:

Tris sagde ...

Det lyder som en dejlig tur du har haft. En gang imellem er det skønt bare at være sig selv. Dit tørklæde er blevet skønt - det skal du nok få glæde af når koldere vinde melder deres ankomst.
/Tris

Britta sagde ...

Har du hele B5? Jeg kan mærke at jeg bliver nød til at se den...

britt sagde ...

Lyder som en fremragende weekend.
Noro-sagen er skøn og dit cobweb sjal kan jeg næsten ikke vente med at se færdigt. Det ser vidunderligt ud!
KH Britt

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Øj, hvor er det dejligt at høre, der er andre end mig, der er så "underlige", at de kan holde ferie med sig selv ;o) (ja, det er godt nok længe siden, jeg har prøvet, men er du gal, hvor lyder det fristende).

KH Tina

Vivian sagde ...

Nu bliver jeg snart trær af min Bloglines, også DU var blevet dumpet... Nå godt man "kan selv" når der går mistænkeligt længe ;)

Hvilken misundelsesværdig ferie!! Det kunne jeg nemt blive forfalden til - bare sådan en gang om året!

KH Vivian

Dorte sagde ...

Flot tørklæde - det er en vildt flot farvekombination du har valgt !

Jeg drømmer om at prøve at være helt alene i en hytte langt ude i en svensk skov ... ved ikke om jeg turde, hvis det blev en realitet - indtil videre nyder jeg ferier SAMMEN med min lille familie laaaaaangt væk fra alle andre.

Kh Dorte

Kh Dorte

Julia Zahle sagde ...

Det er blevet flot, oldeklædet! Vi ses!

Sanne B. sagde ...

Join the club!
Det ser helt vildt godt ud, dit cobweb, wauv. Glæder mig til at se det helt færdigt, måske omkring juletid?
Lyder som en dejlig ferie (hvis man ser bort fra hummerhalerne).
Fuldstændigt fantastiske farver i dit tørklæde.
kh
Sanne B

Mette sagde ...

Lige mine farver. Det tørklæde er også på min to-do-liste. Det er så dejligt med de halv flippede tørklæde, der pifter den gamle frakke op. Det kan vi li'! k.h. Mette

Karen S sagde ...

Det var godt at du nød det og havde tid til dig selv... det lød også som om du har haft brug for det!
Tørklædet er skønt og flot og friskt på den subtile måde... og så er jeg konstant nødt til at samle underkæben op, når jeg ser det sjal!!! Det bliver bare ufattelig smukt!

Kh Karen S

zeusstrik sagde ...

eremit-følelsen kender jeg godt, det er SÅ fedt. Måske fordi man har "adgang" til andre mennesker til daglig..?? Fedt tørklæde, og fede farver i noro, husker du?

kh hanne

strikkeforsker sagde ...

Takker!
Det kan kun anbefales at være alene en gang imellem.

Sanne - Måske cobweb crepe sjalet er færdigt til jul, det virker realistisk.


Hanne - de magisk numre tror jeg er: #224 lot A *men jeg har smidt banderolen væk*

Julia Zahle sagde ...

Alene-timer er GULD!

Har lige sendt en baby og en mormor afsted, så mor her kan få alene-tid. F.eks. ti at kunne gå på toilet ALENE! Uden nogen prøver at putte gummiænder i kummen inden man når at skylle. *bvadr*

Jeg er ellers en selskabsløve, men jeg nyder en dag eller to ALENE. Især hvis det kan blive i mit hjem.

Jette Møller sagde ...

Hold da op hvor er det flot det næste sjal du skal til. og sikke et stort arbejde. Lækkert med lidt alenetid, så kan man nå at tænke nye opskrifter igennem uden at skulle starte forfra igen og igen...:o)