fredag, maj 25, 2007

Hæklerier

Tak for alle opmuntringerne!
Da de damer Isagers modeller og min strikkelykke ikke kommuterer, har jeg kastet mig over hæklenål og et par bundter noro silk garden. Måske det var hæklelykke og ikke strikkelykke Julie sendte mig (via Sanne B)? Du skal ihvert fald have tak. Jeg er igang med at hækle oldemorsfirkanter, og det går rigtig fint. Altså undtagen når jeg forsøger at læse avis og hækle samtidig ;-) Det skal blive til en klon af et tørklæde, jeg spottede hos Sommerfuglen. Opskriften findes vist også i en eller anden dansk bog med tørklæder, men sværere er den altså heller ikke.
Farverne er FEDE garnets kvalitet er jeg lidt mere skeptisk overfor. Jeg har vist fundet både sytråd og stofrester. Meeen det er nok ikke sidste gang fruen strikker med silk garden.
En forlænget weekend venter, jeg har planer om at tilbringe et par dage i sommerhus sammen med bøger, McI's nintendo DS, en stak DVD'er og strikketøj langt væk fra arbejde og internet. Ergo, der er dømt MIG tid. God Pinse!

I have started crocheting granny squares for a scarf to alleviate the current lack of success with my knitting projects. The yarn is noro silk garden and the scarf is inspired by one I spotted in a knitting store in Copenhagen. I love the colours, but am a bit more skeptical about the contents of the yarn, so far I have identified sewing thread and fabric scraps. However, due to the wonderful colors, I am going to use it again. My plan for the upcoming holiday is to get some ME-time and will be spent in my mother's cottage. Books, knitting, DVD's, nintendo DS and the like will be brought to keep me entertained. Have fun!

8 kommentarer:

Helle Holst sagde ...

Håber at du får en rigtig skøn pinse med massevis af mig-tid og strikkelykke.
Jeg glæder mig til at se din tørklæde klon. Jeg har ingen anelse om hvad det er for et tørklæde du har gang i - men det ser spændende ud og farverne er super lækre

Kh. Helle

Susanne sagde ...

Rigtig god rekreationspinse til dig :o) Silk Garden bliver megalækkert når det er vasket. Kh Susanne.

Sanne B. sagde ...

Nææææ, hvad skuer mit øje..?
En Hækleforsker minsandten. Enig i farverne, de er da helt fantastiske.
kh
Sanne B - som pønser på at smide alle strikkepinde ad h.... til. Der er alligevel ikke noget der lykkes.

Linda sagde ...

Lækre farver, er der en lille hæklehaj gemt i dig?? God pinse, er det mon med gemalen?
kh Linda

britt sagde ...

God Pinse, Ulla! Med de ingredienser MÅ det blive en skøn weekend.
Skønne firkanter!!
KH Britt

zeusstrik sagde ...

rigtig god pinse. Hyg dig, med dig og alt hvad du har medbragt!!

kh hanne

Julia Zahle sagde ...

Harj Forsker!

Det ser sgu da goooodt ud! Husk at spænd firkanterne ud unden du samler det til et halstørklæde, det gør det pænere og nemmere at hækle dem sammen til halstørklædet.

God pinse oppe hos familien.

Karen S sagde ...

I lige måde, jeg håber du får nogle dejlige dage med en masse egentid!