tirsdag, april 17, 2007

Ugler, uvejr og underholdning

Nå så jeg er ikke alene om at være begejstret for design.club.dks ugler og andre dyr. Det kunne faktisk være sjovt at se, hvad vi kunne frembringe. Så hvad med at give din fortolkning af et klassisk børneelement i en voksentrøje. Ugler, katte, pingviner og andet godt?
Vil du være med?

Efter beroligende kommentarer fra Linda og Britt, fik de blinde ugler øjne og er klar til at blive sendt over Atlanten.
Med i pakken skal også lidt til McI, et par strømper af den selvstribende slags efter standardopskriften, men denne gang med lidt bomuld i (og så er det nogen krydser fingre for, at han ikke også vil have 7 par af den slags). Ialt 78 g og dermed 39 g til Fair Isle O'meteret, der er tæt på dyrets tal og 2/3 færdig. Med sædvanlig mangel på planlægning blev der lukket af, efter fruen havde kysset ham farvel og sad i flyet.

Jeps, jeg har været på weekendtur til USA med Nor'easter både på ud og hjemvejen. Blandt rejsens spændingsmomenter begivenheder var bl.a. aflyst fly og ombooking til næste morgens afgang (overnatning i lufthavnen?) dog med standby til aftenens sidste fly, søndag bød på meddelelsen om annulleret billet og iøvrigt overbookede fly. Aaaagghh men jeg kom med, blodtrykket og adrenalinniveauet var tilbage til normalen og vi nåede København i god behold med minimal forsinkelse vejret taget i betragtning. Højdepunktet: da jeg fik absolut sidste plads som standby passager og døren blev smækket ligeså snart måsen var i sædet.
Men man kan altid stole på DSB, hvis alt andet går bedre end forventet, deres billetsystem var brudt ned, så det var håndskrevne billeter og ingen mulighed for pladsreservation Aaaggghhh.

En regnvåd lørdag eftermiddag blev tilbragt i den lokale boghandel hvor en stor bunke strikke og spindebøger blev gennembladret og en "tall vanilla latte with an extra shot of espresso" nydt. Med hjem kom følgende underholdning, der vil blive anmeldt senere.

Blandt dem, der blev sat tilbage på hylden den dag, var:

Victorian Lace Knitting Today, lidt for meget indpakning, lidt for lidt substans.
Scarf Style, den fænger af uranselige årsager ikke helt nok til, at jeg vil købe den (endnu). Men jeg bruger stort et aldrig tørklæder som tilbehør, så måske derfor?

Knits from a Painter's Palet
(Koigu) & Modular knitting- Multifarvet garn (Art Yarns) kombineret med dominostrik. Begge er lidt for avantgarde efter min minimalistiske smag, men har da et par interessante designs. Den første fængede afgjort mere end den sidste.

I am apparently not the only one contemplating designing an adult garnment with owls, anyone else wants to join in? Any animal of your choice. The owls on baby-cardi from my last post has been given glass beads for eyes and are ready to be shipped to the US along with a pair of cotton-wool socks for DH. The latter finished when the flight was stuck on the tarmac on my way home. I have just returned from a short trip to the US to spend time with him and raid the local book store. The weather was pretty bad due to severe weather, among the hassle were canceled flights and ticket, but luckily my standby ticket was converted to a seat on the last flight out.

8 kommentarer:

Karen S sagde ...

Jeg er med... (pause mens jeg søger i garnlager)... hmm, jeg tror faktisk, jeg ved hvad der vil gøre sig ;-) (gnider mig i hænderne af fryd)... kan knap vente med at komme i gang.

Kh Karen S

britt sagde ...

Jeg er sikker på at den smuttur gjorde underværker uanset rejsebøvl...dejligt! Men sikke en omgang..
Ugler til voksne er jeg med på...senere...der er et par projekter foran i køen.
Skønne bøger - sjaler og sokker er også på min hylde og jeg er glad for dem. Jeg har det i øvrigt lidt på samme måde med de bøger, der er fyldt med opskrifter i spraglet garn. Spraglet er godt...men i små doser.
KH Britt

Dana Watsham sagde ...

Det lyder som en spændende idé ... der er alt for lidt pjank af den slags i design til voksne.
Barbara Walker kan anbefales til inspiration - hendes bog om snoninger rummer både 'pigtråd', fredstegn, figurer der minder foruroligende om kønsorganer, planter, og andet sjovt.

Jeg går straks i tænkeboks!

strikkeforsker sagde ...

feeeedt, der er flere, der er med på spøgen. Jeg starter tankeprocessen.

Dana - tak for tippet, endnu et argument for, at Walker skal tilføjes mit strikkebibliotek.

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Jah...jeg er ikke sikker på, jeg har lyst til at vide, hvilken del af Danas kommentar, du blev så begejstret for ;o))

Jeg er enormt glad for min "Folk Shawls". Udover jeg synes, der er mange flotte modeller i, så kan jeg godt lide afsnittene om historien bag de enkelte sjaler - spændende læsning.

Og DSB....ja, de indfrier altid ens forventninger, ikke?!

KH Tina

Susanne sagde ...

Håber da at tiden sammen med gemalen var fredfyldte og dejlige... selve rejsen lyder nemlig mere spændende end mit blodtryk ville kunne klare :o) Jeg følger spændt jeres projekter ! Uglerne er smaddersøde og jeg ku' nu altså også forestille mig dem i voksenudgave !! Rigtig god weekend. Kh Susanne

Julia Zahle sagde ...

Tak for igår. *S*

Dorte sagde ...

Rigtig godt initiativ at lægge op til pjanket voksenstrikketøj ... men lige nu har jeg gang i for meget og skal ikke forpligte mig til mere. Håber der er mange, der bliver inspireret af dit initiativ !

kh Dorte