onsdag, april 25, 2007

Tour de Baltikum

Tere! Strikkeforskeren er nået til Tallin, Estland efter 4 dages forskerskole i Vilnius, denne gang som underviser. Efter forespørgsel hos webstrikkerne blev ideen om garnshopping i Vilnius hurtigt skrinlagt og fritiden brugt til andet.
Tallin byder på eksperimenter frem til næste torsdag og en ufrivillig tredags weekend. Nogen havde omhyggeligt undgået religiøse helligdage for så at blive snigløbet af arbejdernes international kampdag UUUUPS.
Så kan man jo tage revanche og opsøge nogle fiberpushere - dem ved jeg nemlig allerede hvor er. Oveni har en for mig endnu ukendt garnbiks været så flink at reklamere på turistkortet, der er dømt eventyr. Ellers kunne man jo altid lave dataanalyse og skrive artikel.

Strik bliver der ikke meget af for tiden for højre håndled er ømt, rigtig ømt ÆV. Så ugler og andet pjankte voksenstrik er sat på vågeblus. Istedet er de indledende øvelser til Violet begyndt. Den skal nemlig omregnes for opskriften er one size med en brystvidde på 84 cm (str S/ 34-36) hmm.... one size fits noone?

Tere! I have just arrived in Tallinn after spending 4 days in Vilnius teaching at a Summer School. No time for yarn shopping so far, but Tallinn seems much more promising, as I have already located a few places during a previous visit. I have carefully planned this trip so as to avoid religious holidays only to encounter May 1st, dooooh.
Knitting time has been very limited lately due to a sore wrist, :-( Instead I have resized Violet (Helga Isager) for which directions are only given for one size, with a chest width corresponding to size S, to something that will actually fit.

8 kommentarer:

Karen S sagde ...

Uha nej, jeg håber søreme ikke at jeg har smittet dit håndled med dårligdom...! Det er nu ganske forfærdeligt ikke at kunne strikke bare fordi ens håndled synes det skal have lidt opmærksomhed.

Jeg vil ønske hurtig og mirakuløs bedring, så der atter kan strikkes på livet løs!
Kh Karen S

Julia Zahle sagde ...

Du er savnet i Danmark. *S*

Susanne sagde ...

Altså - du skal da bare huske dit korset med en god indsnøring... så passer alle da den "one size" :o) Øv med håndleddet, men så må du jo planlægge nogle strikkedrømme istedet. Kh Susanne

linda sagde ...

dyb undren, for strikning må da helt bestemt øge brystmålet :o) med mindre man glemmer at spise....

vi ses jo lige om lidt, tjuhej!
kh Linda

britt sagde ...

Avvv, ømme håndled - det duer ikke for en strikker - håber de hurtigt bliver gode igen.
Spændende eventyr - dem glæder vi os til at høre mere om.
KH Britt
...hvis Violet er one size fits all er det godt nok "negative ease", der vil noget!!

strikkeforsker sagde ...

Tak Julia :-)

Jooo der står 84 cm og det passer med maskeantal/strikkefasthed, så den er god nok. Hmmmm måske man skulle snøre ens fortrin ind og få et drengelook.

Julia Zahle sagde ...

Har hørt at drengelook er in.

Anne sagde ...

Ville egentlig ha' kommeteret oppe ved indlægget om den violente violet, men det kunne jeg ikke?!

Well, Violet er yndig, og mon ikke optrævleriet og omstrikningen belønner sig, når du om en tid skal til at bruge den.

Jeg har i en uges tid forsøgt at komme i gang med en sommer top fra Interweave, jeg har trævlet op 4(!!!) gange for at få mønsteret til at passe, og det er ikke opskriftens skyld, vil jeg sige.
Jeg har været fyldt op af for mange andre ting, men de er klaret nu, så mon ikke jeg kan få held med Lotus fra i dag...

Kh Anne