onsdag, april 04, 2007

Snowdrop nr 117 i blogland

Sådan cirka og min nr 2 :-)
Men det gør den jo ikke ringere
Fakta
Mønster: snowdrop af Helga Isager str M/L, en nydansk klassiker, købes her.
Garn: Tvinni fv 36 (bordeaux?) og grå kid mohair. Absolut uautoriseret farvekombination, men jeg fik lov. Godt nok ikke en forårsfarve, men passer til mere formelt tøj incl det sorte powersuit og så skjuler den kaffepletter godt.
Ændringer: strikket så lang som kidmohairen rakte.
Pinde: 4mm (ibenholt) og 6 mm plastik af ukendt mærke (lånt af mor)
Hot or Not: Hot!

Helga Isager bliver årsagen til min økonomiske ruin. Jeg er vild med Lavender (poncho) efter at have set en næsten færdig version til strikkecafe og så er der Violet, Lilac (nederdel), som jeg har set hos den lokale. Hov alle de titler associere til blå eller lilla. Er derfor jeg *må* strikke dem?

Det sprudler af ideer om hvad jeg gerne vil strikke. Tankerne går mest mod en lækker sommertop i hør eller bomuld. Tante Grøn har en lækker isager top udstillet. Men DK-lageret bugner af skønne uldgarner, manden ønsker sig sokker og Baby-R m8 [mor i 8. mdr] skal have lyserøde Ugler. Nu har jeg lavet en aftale med mig selv, hvis der kan bliver ryddet lidt ud i uldprojekterne, kan der købes garn til en sommertop. [ Yeah right, tror jeg selv på den...]

Ikke mere tid til at blogge, jeg må hellere sætte næste afsnit af B5 på DVD'en og så slå op til en omgang ugler.

The 117th snowdrop in Blog world and my second. A contemporary vest designed by Helga Isager (amimono) knitted from the top down. Knitted with a burgundy lace weight and grey kid mohair resulting in a nice marled effect. There are so many other Amimono designs that I want to knit incl Violet, Lavender and Lilac, all models associated with blue/purple colors, but so little time. Next project coming up is a baby cardigan for Baby-R m8 in a lovely silke/merino blend. I only wool in the stash and Summer is approaching. A new summer top is a must have, so the reward from finishing a few projects from the POM will be yarn for one.

9 kommentarer:

Irene sagde ...

Denne snowdrop mani er spændende at følge men det er kedelig aldrig at se den på. Sådan fladt er den so so og kræver armhulebarbering. Bestemt et minus! Eller? ;-)

strikkeforsker sagde ...

Ingen barbering eller voksbehandling nødvending. Der skal en bluse eller skjorte under, for den kradser :-)

Sofie sagde ...

Smuk - jeg er vild med den uautoriserede farvekombination! Baby-r m8? Jeg er forvirret.. m8 = mate eller made?!

britt sagde ...

Yep, den gode Helga forstår at give sine designs skønne navne. De er alle skøøøøøønnnee! Som Snowdrop (pst...er selv i gang med en også...pst)!
Baby-koden er godt nok for indviede - vil du knække koden?
KH Britt

Vivian sagde ...

Ugler, Snowdrop... m.m. de har også sneget sig ind på min to-do-liste, alt hvad jeg mangler er kun flere dage i ugen, så skal jeg være der med nr. 235.

Din Snowdrop ser skøn ud i de farver - godt du fik lov :-)

KH Vivian

Julia Zahle sagde ...

Selv tak for sidst - må vi gøre en anden gang sådan mere med vilje! *G*

Snowdrop er smuk - jeg har stadig ikke set en på, så håber du tænker på mig næste gang der er strikkecafé.
Synes det er hurtigt du er færdig med den, jeg har store planer om at reklamere for garnet her inden Mors dag, så ser vi hvor lang tid jeg skal bruge på at gøre den færdig.

God påske til dig og manden!

KH Julia

Lena sagde ...

Den er flot - jeg kan godt lide farvesammensætningen. Snowdrop her og snowdrop der - nu er den også røget på min meget snart to-do-liste.
Ja, hvad er baby-r m8?

strikkeforsker sagde ...

Baby-R er navnet på vores venners endnu ufødte pige. Mor er 8 mdr henne, deraf navnet.

Vivian, vi vil have strikkeorlov vil vi.

Julia gå du bare igang med lobbyarbejdet, dog er livstykket også temlig flot.

Irene sagde ...

Strikkeforsker, nu forstår jeg det hele MEGET bedre! Personligt ville jeg så ligne en rullepølse med sådan een over noget andet, men jeg kan godt se hvor smart fidusen er!

Tak for opklaring!