lørdag, april 07, 2007

Påskestrik

Det må være tid til en opdatering på mit langtidsprojekt, cobweb crepe sjalet fra Heirloom Knitting. Jeg er heldigvis snart færdig med "old shell lace" delen, for jeg er SÅ træt af de 2 vrangpinde and 1 ret pind i hver mønsterrapport. De er f.... kedelige at strikke. Om 4 af den slags er jeg klar til yderborten. Maskeantallet tør jeg ikke tænke på, men det er ihvert fald på den "forkerte" side af det halve tusinde.
I aftes studerede jeg Heirloom Knitting for at finde en passende bort. Den mønstret foreskriver er lidt for pyntet efter min smag, så jeg snupper noget mere simpelt, måske dewdrops eller triangle with van Dyke hmmm svært valg.
Automatstrikketøjet er ugl(i)er fra design.club dk, som andre har jeg også problemer men ribben, suuuk. Jeg krydser fingre for, at scanningen viste rigtigt for ellers får jeg travlt til Maj. Duo silke-merino er blødt og glansfuldt, det skal der strikkes en eller anden model i til moi.

På arbejdsfronten er strikkeforskeren småmopset. Den nuværende bærbare er bogstavelig talt ved at falde fra hinanden (se ovenfor), skærmen hænger fast i et hængsel. Dell havde lovet, at den nye superduper seje afløser ville være her i onsdags, men det var den ikke SNØFT. Jeg havde sådan glædet mig til at installerer programmer i ro og mag her i Påsken, hulk. Det må jeg så rode med i ekspresfart, mens der skal foreberedes forelæsninger, foredrag på sommerskole og ellers planlægges Tour de Baltikum...ØV. De næste fire uger er jeg næsten mere væk end hjemme. Nu er der dømt påskeferie, efter et pitstop på kontoret går turen til Århus. God Påske

Time for an update on the cobweb crepe shawl, I am 4 rows from finishing the border, fortunately, because I am so tired of the three plain rows between the pattern row. I have decided to replace the clematis edging with either the dewdrops or the triangle with van Dyke edging. My other WIP is ugler (owls) from Design.Club dk, a cute baby cardigan in a soft pink silke-merino blend.

3 kommentarer:

Tris sagde ...

Wauw - det sjal ser ud til at blive smukt smukt.... og sikken tålmodighed med så mange masker og et dødsygt mønster (at strikke - ikke at se på). Den var aldrig gået her på matriklen med så mange masker på pinden ;o)

Anonym sagde ...

Smukt sjal! Måske en bladbort yderst?

Er også gået i gang med uglerne. Genial opskrift. Kanterne er godt udtænkt, men hvor er det svært at rette en fejl uden at trævle op.

Ser man Strikkeforskeren til Store Strikkedag på torsdag, eller er der for travlt på Rustenborg?

Påskehilsner,
Lise

strikkeforsker sagde ...

Takker. Tris, jeg er processtrikke i det ekstreme.

Lise: desværre ikke, jeg er bortrejst pga arbejde, men kommer ugen efter