tirsdag, marts 27, 2007

Inside Out

Det er forår og årets første indfald af forårskådhed endte med en tilmelding til Eventyrløbet i maj og 3 ugentlige løbeaftaler. Jeg er i dårlig form og takker forsynet for, at jeg ikke bor i Århus mere, for så var det endt med Danmarks ledeste 10 km, nemlig 1900 stafetten istedet, det var en fast tradition under mit ph.d. studie.
Her holdes mindre strikkepause pga ømme håndled forårsaget af det netop færdiggjorte projekt. En påmindelse om, hvorfor jeg helst strikker med ædeltræspinde. Snowdrop II får et par omgangen en gang imellem.

Fakta:
Mønster: Inside-Out af Kaci Kyler Hays, strikkes fra tåen og op. Mønsterrapporten er 24 masker, så størrelsen ændres ved at skifte pinde.
Garn: Socks that Rock medium weight ca. 5 oz, farven hedder monsoon og er camouflageagtig
Pinde: pony alumnium 2.0 og golding 2.25 mm samt hjælpepind
Hot or Not: Hot - jeg kan egentlig bedst lide indersiden. Opskriften byder på nogle heftige 5/1/5 snoninger og jeg har levet i panisk angst for at knække min dyrebare golding pinde. 2,0 mm pinde er brugt til at få dem tætsidden, mine håndled klager endnu flere dage efter.

Jeg tør næsten ikke tænke på, at andre har brugt 1.25 mm. Findes de overhovedet i DK? Hvis ja, hvor køber man dem?

Forsiden til venstre og indersiden til højre

Just finished my inside out socks from February's sock club. It is a clever design with reversible cables knitted from the toe up. The inside is by far my favourite side. They fit perfectly, the foot is knitted with US 0 and the toe, heel and cuff with US 1. The cuff may be a tad on the tight side, but works fine. I have about 0.5 oz yarn left. Knitting the foot on US 0 metal needles is not one of my favourite things to do, my wrists still ache and my knitting time is therefore limited.

12 kommentarer:

Lena sagde ...

Jeg kan bedst lide den venstre sok! De er flotte. Flotte farver. Held og lykke med løbeturen. Jeg undgik også 1900 stafetten. Arbejdet stiller nogle hold - men selvom jeg løber skal jeg ikke nyde netop dém tur.

zeusstrik sagde ...

jeg synes du skal ta dem på som de ligger der... begge sider er lige pæne:) Og god løbetur, for en der ikke er i form syns jeg godtnok du tager en stor bid.. tre gange ugentlig...

kh hanne

Britta sagde ...

Jannik har lige foreslået at vi tog til Jylland i Kr. Himmelfartsferien og nu du nævner Eventyrløbet ved jeg hvorfor - hans chef har flere gange foreslået at de deltager ;-)

B

Githa sagde ...

Jeg ved at Bendis har ADDI rundpinde i "skæve" størrelser, måske hun kan hjælpe dig med strømpepindene også så.
Sender lige linket til siden her.

http://www.bendixgarn.dk/group.asp?group=108&sub=70

Håber det lykkes dig at finde nogle :-)

Kh Githa

strikkeforsker sagde ...

Takker! Hmmm en af hver var jo en god ide.

hehehehe Britta, nu kan du jo drille Jannick ;-)

Githa - tak, det prøver jeg ellers har jeg fundet dem i Estland.

Birgitte sagde ...

Mon du vil hjælpe mig med, hvor jeg kan finde en opskrift på snowdrop??
KH.
Birgitte

britt sagde ...

Som de ligger der kan jeg ogs¨bedst lide venstre sok. Auuuvvv, pind 1.25 mm - det må være en sand pine (for så tynde findes kun i metal, vil jeg gætte på).
KH Britt

strikkeforsker sagde ...

Birgitte - snowdrop kan købes som kit hos amimono forhandlere. Nu ved jeg ikke helt hvor du bor, men her er en liste over forhandlere:
http://amimono.dk/06_FORHANDLERE_KNIT.htmlhttp://amimono.dk/06_FORHANDLERE_KNIT.html
Pris 300 kr for garn plus opskrift

Ellers skriv til Helga Isager
helgaisager@amimono.dk

Britt du har ret, det er metal pinde,

Susanne sagde ...

Uhh -jeg har arvet nogle af de helt tynde pinde.... de er skrækkeligt tynde :o) Men de kan da garanteret fåes endnu. Jeg syens faktisk også at vrangsiden er kønnest.... Kh Susanne

Julia Zahle sagde ...

Hej Forsker!

Jeg bryder mig også bedst om "vrang"-siden. Det er som om at mønsteret popper bedst frem på den side.

Kommer du til strikkecafé i aften?

KH Julia

strikkeforsker sagde ...

Julia, det vides ikke endnu, afhænger af chefkokkens planer ;-)

Julia Zahle sagde ...

Smagte det godt?

Og er han ved at forkæle sin kone endnu mere eller har Nintendo´en fået opmærksomheden igen?

/Julia - der synes I virker meget berejste hjemme hos jer. (I virkeligheden er jeg bare misundelig - har aldrig rigtig rejst rundt i verdenen...)