lørdag, marts 24, 2007

Håndarbejdsmessen i Vissenbjerg

Hjemvendt efter at have udforsket Odense centrum og opdaget det lokale gourmet marked har jeg alle intentioner om at tilbringe resten af eftermiddagen i selskab med det her (nå ja og vasketøjet):

Arbejdet må vente til i morgen. Istedet skal der strikkes strømper fra tåen og op i socks that rock. Farven hedder monsoon og giver feeede camouflage striber. Ugens absolutte højdepunkt var onsdag aften, hvor det på få minutter lykkedes undertegnede at få få hul igennem til det store www. Nu kan jeg endelige høre ordentlig radio og få indhentet de fortabte afsnit af Heroes.
Sidste lørdag valgte bilen af uransagelige årsager at tage motorvejsafkørslen ved Vissenbjerg på vejen hjem til Århus. Måske fordi der var håndarbejdsmesse?
Først en tilståelse, Susanne skrev som kommentar til sidste indlæg
"Tror faktisk at jeg så dig på Vissenbjergmessen, men inden jeg havde vendt hjernecellerne var du væk igen.... men jeg nåede at registrere en pose fra viv.dk "

Jooooo det lyder jo som en rammende beskrivelse for vingesjal nr 3 måtte med hjem, jeg har længe drømt om at strikke et Vivian Høxbro design. Det er vanvittig flot, sidder forrygende, jeg elsker tweed uldgarner, Vivian Høxbro og familie er gode sælgere og så var der 10 % rabat og portoen sparet. Det var vist rigeligt med undskyldninger. Det blev til et par hyggelige timer og en opdatering på det danske garnmarked. Der var mange spændende butikker på messen især skal nævnes:

Kastanie strik egen import af Jamieson Shetlands garn, en strikkeforsker favorit.
Garngalleriet, skønne designs og lækkert garn
Christel Seyfarth - fantastisk flotte sjaler og lækker cashmeregarner
Arnica - moskusuld, når jeg engang bliver fastansat;-)
GoKnitting/Vivian Høxbro
Ausumlille, Bente Rønberg designs mm

6 kommentarer:

britt sagde ...

Lyder som en god oplevelse. Det vingesjal er meget smukt - jeg glæder mig til at høre din vurdering af garnet.
KH Britt

Dorte sagde ...

Rigtig god fornøjelse med vingesjalet - det er skønt at putte sig i og bliver hængende, selvom man farer rundt med det hele dagen. Jeg har strikket mit i grå-sort kauni i bare ret, men faconen er den samme.

Kh Dorte

ps: Og ingen tvivl om at det ER et VINGE-sjal ..... jeg er blevet kaldt "kragen" med det på :-)

Susanne sagde ...

Vingesjaler er geniale.... skal vist også ha' lavet et nyt, mit gamle er slidt i nakken :o)
Moskusulden gramsede jeg også på en del gange... hold da k*ft hvor er det lækkert, men 600 -700 kr for et sjalskit var også lige i overkanten af min pengpung. Men en dag..... Nu kan jeg da ærge mig endnu mere over min langsommelighed. Kh Susanne

LUL sagde ...

Hej
Jeg er faldet over din blog via Falkenberg knitalong. Kan se du ikke var så begejsret for din mermaid ;-) Fik du det spreadsheet der tales så varmt on derinde? Det hele er gået lidt dødt derinde og jeg vil gerne have en kopi -tænklte du måske har det?
Tak for nogle gode links. de er gemt.
lul1971@yahoo.com
www.lulsblog.blogspot.com

strikkeforsker sagde ...

Susanne, jeg har det på sammen måde med moskusuld. Det skal være til en særlig lejlighed og specielt flot mønster. Men på den anden side, så koster et Vivian Høxbro kit også en hel del. Det sagt, tror jeg vingesjalet bliver mere brugt.

Arnica Lykkegaard sagde ...

Tak for den pæne kommentar om moskusgarnet.
Men linket er fejl, og viser ikke til www.arnica.dk.
Spændende blog du har.
hilsen Arnica