tirsdag, marts 13, 2007

En weekend målt i strik

I weekenden er der blevet strikket til den store guldmedalje og spildt værdifuld strikketid på det danske motorvejsnet i selskab med egoistiske jubelidioter bilister, der af en eller anden grund mener, det er sikrest at køre 2 m bag en. Kort sagt, strikkeforskeren har været på langfart med mors bil. Inden afgang var 5/7 af menjas krave blev trævlet op, fordi nogen havde glemt at læse opskriften efter. Der var noget med nogle forkortede rækker, der ikke blev strikket vist nok fordi de sidste 1o bogstaver i hver linje i arbejdskopien manglede, ups.
I Hobro blev der sludret og drukket rødvin med studieveninden, mens menjas krave voksede et par mønsterrapporter. Efter brunch søndag gik turen til Aalborg, hvor Dorthe H havde lokket med billetter til et Hanne Falkenberg foredrag efterfulgt af snakken og strikken, mens menjas krave voksede endnu mere. TAK - det var en god dag i godt selskab. Hanne Falkenberg er et meget spændende menneske med velbegrundede meninger og en formidabel designer. Respekt og endnu mere efter i søndags!
Hun havde medbragt flere flyttekasser med færdigstrikkede modeller i forskellige farver og størrelse, som hun gladeligt tog af og på, mens hun fortalte. Vi andre havde bagefter også tid til at prøve. Hmmmm jeg må nok få strikket diva engang ved lejlighed. Der var flere brikker, der faldt på plads: HF er uddannet laborant, hvilket forklare de gennemførte opskrifter, og så har hun laaaaange arme ;-)

Lørdag formiddag var mor og datter på indkøbstur i Århus. Det startede i Broderi Moderne (lækker butik og forrygende service) og gik rundt i de små gader. Endelig fik jeg købt den sammenklappelig indkøbskurv i slidstærkt nylon, som jeg har beundret det sidste år. Lige nu er den garnkurv, men den skal nok komme blive flittigt brugt. Den gemme iøvrigt mit livs ældste UFO der har fire år på bagen. Mit første forsøg ud i 1) væve/jaquardstrik og 2) kendt dansk designers opskrifter
Hvem tror du, der har designet den og hvad hedder den?

Andre gode nyheder:

  • Jeg til Fanø på strikkefestival, men har langt fra reference nummer 1
  • - Britt har været letsindig nok til at ville dele værelse FEEEEEDDDT ;-)
  • Jeg har mobiltelefon og mikrobølgeovn
  • Eunny Jang er blevet redaktør på IK
Det er forår og i morgen skal jeg på posthuset efter en *længe* ventet pakke fra det store udland. Verdens lykkeligste kvinde ;-)

9 kommentarer:

Onlyangelika sagde ...

Hej Ulla,
tillykke med mobilen og mikroboelgen - og endnu mere med Reisenthel-kurven ! Jeg fik min (roede )for naesten to aar siden og bruger den hver dag. Den er flot og gennemtaenkt :-)og bliver kopieret til den store guldmedalje.
Hilsen
Angelika

Helle Holst sagde ...

Det er en Marianne Isager ting - Hørblomster?

Kh. Helle

Mette G. sagde ...

Hej Ulla!

Hyggelig tur + Hanne Falkenberg. Har hun en ny model undervejs?

Hilsen
Mette

Linda sagde ...

Ha, den kan jeg også gennemskue som en Isager, men er det nu den med de store isblomster hen over bærestykket?
Er det godt at være back home?
kh Linda

britt sagde ...

Ulla, jeg opfatter nu mig selv som mere heldig end letsindig!!! Juhuuuuu!
Er helt enig med Helle - det er Isagers Hørblomster. Kommer den frem i lyset nu?
Indkøbskurven er feeeeeeed - sådan en ønsker jeg mig også!
KH,
Britt

Jeanette sagde ...

Hej Ulla,

velkommen tilbage i Kongeriget, og Odense er da sådan dejligt midt i. Håber det kan give anledning til et gensyn, jeg gør mig f.eks. mange tanker om Fanø: var der sidste år og det var RASENDE hyggeligt :-)

KH Jeanette

Susanne sagde ...

Altså! Mit referencenummer er jo ikke noget at prale af - det var jo kun fordi jeg ikke læste hele teksten :o) Dejligt at du skal med og så skal vi ha' planlagt et kaffeslabberas på øen !! Kan gemalen være i pakken på posthuset ??!!? Kh Susanne

strikkeforsker sagde ...

Det er MIs hørblomster. Den skal afgjort have et forsøg mere ellers ender de 500 g tvinni som noget andet. Jeg skal liiiige have fundet en garnvinde til de sidste 400 g garn.

Mette, hun viste en sød slåom trøje i børnestørrelse inspireret af ping pong. Hun snakkede også om en damemodel, men den var strandet kort før kanten. Der gik nok et par måneder inden kommer til salg.

zeusstrik sagde ...

micro?? så kan du jo farve:))))
er helt enig med dig i at danske bilister må være de dårligste og mest egoistiske i verden ( men ikke os to). Fedt at ha været til HF foredrag, bare det var mig!
En ufo der kun er 4 år gammel pyhhh jeg slår dig med flere mulehår..

kh hanne s