tirsdag, februar 27, 2007

Strikkeforsker på nye eventyr...

Man må vist indrømme, at man er garnoman, når kollegaernes afskedsgave er som på billedet. Kufferterne er indleveret, flyet holder ved gaten og i morgen begynder det næste kapitel. Fire år i Guds eget (?) land er forbi for. Fire fantastiske år, de indtil nu bedste i mit liv, der begyndte med et usikkert langdistance forhold og endte med en ægtemand. Fire år uden jantelov, men med amerikansk optimisme. Det er en helt anden person, der vender tilbage, og så alligevel ikke.
Turen går tilbage til andegården og nye eventyr, måske ender jeg tæt på en garnbutik nær dig ;-)


McI bliver i USA et par måneder endnu, så vi snupper en omgang langdistance forhold igen! Den slags har Poul Krebs allerede beskrevet sublimt, så jeg skal ikke forsøge mig.

Vindens hvisken
Holdt mig vågen natten lang
Jeg skal fortælle dig om det her
Lige så snart jeg kommer hjem
Men når månen står rund
Over et vildtfremmed land
Er det rart med lidt udsigt
Til at se dig igen

Jeg holdt hånden over røret
Da du sagde godnat
Og jeg tænkte hvor fantastisk det kan være
Med den teknik
I hver sin seng i hvert sit land
Og så bare en håndfuld tal
Så kan man snakke lige så længe
Der er mønter til

Med lidt held så bliver vi morgendagens
tåber
Lige nu ved jeg du er vågen ligesom jeg
Og når effektive mennesker sover
Vil vi længes hver gang
Vi er hver for sig

Hvis dine øjne
Hvis dine øjne ikke var blå
Ligesom det hav
Ligesom det hav jeg kigger på
Ligesom jeg har det lige nu
Hvis jeg kunne holde mig lidt i ro
Hvis dine øjne ikke var blå

Med lidt held så bliver vi morgendagens
tåber
Lige nu ved jeg du er vågen ligesom jeg
Og når effektive mennesker sover
Vil vi længes hver gang
Vi er hver for sig

Ja, morgendagens tåber

Four years in God's own country has come to an end and the next chapter begins tomorrow. My bags are checked, the plane is at the gate. Tomorrow the next chapter in my life begins. Four years that has changed me, learned me to aim high and be independent. The best description of the next few months will be "Lost in Translation", DH stays in the US.

17 kommentarer:

Mette G. sagde ...

Jamen dog - det lyder spændende. God tur hjem.

Hilsen
Mette G.

Sofie sagde ...

Jeg havde ingen anelse om, at du var på vej "hjem" til DK, måske har jeg sovet i timen..
Jeg vil komme til at savne uldne nyheder fra den anden side af søen - og glæde mig til at følge med i dit nye liv, nu lidt tættere på.
God rejse!

Vivian sagde ...

For fa'en Forsker, det var dét det betød "måske før i aner" ;-)

Jamen velkommen tilbage ganske snart - så ses vi da!

KH Vivian

Marie-Louise sagde ...

Ih- hvor spændende Ulla. Så på gensyn:-)Gon rejse hjem.
Kh.
Marie-Louise

Linda sagde ...

Aha.... vi afventer i spænding de næste bulletiner! Oh ja, vemod at forlade et land man uden at opdage det har knyttet sig ligeså meget til som sit fædreland.....
God hjemtur, Ulla!! Og så glæder jeg mig til at se dig, før vi aner det :o))
kh Linda

Susanne sagde ...

Hovsa - hvor kom det fra ?!?!?! Jamen så håber jeg at kan spotte dig når jeg shopper lidt garn :o) God tur hjem. Kh Susanne

Karin MALLE Jegsen Petersen sagde ...

altsaa Ulla, det var vel nok en overraskelse, at du er paa vej til DK......ikke kun paa ferie men for at bo.
rigtig god rejse og held & lykke med dit "nye" liv i DK.

stort kram fra
malle

faxfraenspelsau sagde ...

Sikke en overraskelse. Velkommen hjem. Sikke du kan få strikket og rokket indtil Mcl kommer også.

kh. Mette H.

Helle Holst sagde ...

Du har da en fantastisk evne til at holde de helt store hemmeligheder tæt ind til kroppen:o)
Du ønskes god tur hjem og alt mulig held og lykke med dine nye eventyr.

Kh. Helle

Karen S sagde ...

Uha, det er godt, at I har prøvet det før (langdistanceforhold... både til mand og garn). Men jeg håber, at du kan vænne dig til "verden" her i lille Danmark. Gods speed og god vind.

KH Karen S

Britta sagde ...

Velkommen hjem! Du er god til at holde på hemmeligheder, hva?!!

Knus Britta

PS fin gave - kender godt garnet ;-)

Sanne B. sagde ...

Det har du holdt godt skjult. Jeg glæder mig over at du fremover vil være tættere på, måske får jeg dig at se igen IRL - håber du kan vænne dig til, at der her i DK indimellem er lavt til loftet og dårlig plads til at slå ud med armene. Der var engang én i sportens verden, der skrev F... janteloven på sin t-shirt. Jeg kunne ikke være mere enig.
kh
Sanne B

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Velkommen hjem til lille DK. Glæder mig til at høre mere om job, bolig osv., osv. i din "nye" tilværelse.

KH Tina

britt sagde ...

Kæreste Ulla,
Jeg får et helt sug i maven ved tanken om dit savn - håber for dig det bliver kort. Og samtidigt hopper jeg af glæde over at få dig tættere på - vi må ses, Ulla!
Knus,
Britt

Dana Watsham sagde ...

Man kan jo så blot ønske velkommen 'hjem' - samt krydse alt hvad krydses kan for en vellykket familiesammenføring!

Nanna sagde ...

Jamen dog - sikken nyhed. Glæder mig til at følge med i din videre færden.

Kh Nanna

zeusstrik sagde ...

jamen Ulla dog. Coming to a town near you??? Hvor mon du lander i dk. Nu er det jo forbi med dit langdistance forhold til alle os...Velkommen tilbage!!

kh hanne