tirsdag, februar 06, 2007

Pligt og fornøjelsesstrik

Vi begynder med en opdatering på et af fornøjelsesprojekterne her på matriklen, nemlig cobweb crepe sjalet fra Heirloom Knitting. Omgangstælleren siger 41 og der er 34 igen inden jeg skal igang med at strikke yderborten. En aften betyder 4 omgange mere, 8 på en rigtig god dag, så færdiggørelse har lange udsigter. Men det betyder ikke så meget, for jeg nyyyyyder hvert sekund.
Mit andet projekt er mere pligt end fornøjelse, det skal bare være FÆRDIGT. Det er svigermors vest, der hvis alt går vel passeres halvvejen i aften. Det er altså ikke særlig sjovt at strikke på 6.0 mm pinde i alpakka/akryl blanding. Som varslet i sidste post, så blev perlestrik droppet til fordel for glatstrik. Generelt rent ØV strik.

Sidste post har ført til flere bøger på ønskelisten, nemlig Barbara Walkers, Treasury of Knitting Pattern 1-4. og Dorthe linkede til Tone Takle og Lise Kolstad, hmmmm guf.

Udenfor blæser polarvinden, vindfaktorer inkluderet føles det som -18C udenfor, det er f.... koldt. Så jeg bliver indendøre med strikketøjet og varm the i kruset.

Time to give you an update on two projects, my favourite project which is the cobweb crepe shawl from Heirloom Knitting and sweater in super-bulky yarn for MIL. I am about halfway through the border of the shawl and the lace edging awaits. A very pleasurable project.
The vest is not such a pleasurable project, I just want to be done with it. The superbowl resulted in about 4 more inches added and I am almost half done.
As a result of my last post, Barbara Walker's treasury of knitting patterns 1-4 have been added to my wish list and a certain Norweigian book on sweaters looks tempting too.

3 kommentarer:

britt sagde ...

Uhhhhmmmmm, det sjal ser skønt ud!
Og jeg kan godt forstå at vesten ikke er en nydelse....
KH Britt

Mette G. sagde ...

Sidder selv og strikker på p 9. IKKE nogen nydelse, men jeg har svært ved at skifte mellem p 3,5 og 9, så.....

Sjalet ser dejligt ud.

Hilsen
Mette G.

Mette sagde ...

Det lyder da ganske hyggeligt. Ja, det med at være indedøre og varm te. Vesten er det vist så som så med, den misunder jeg dig ikke! Go' strikning. k.h. Mette