torsdag, februar 08, 2007

Lommefilosofi

"Med bare en håndfuld tal, så kan man snakke lige så længe man har mønter internetforbindelse til", Morgensdagens Tåber. Skype rocks!
Jeg tager en solid overdosis Poul Krebs og er lommefilosofisk, mens McI tilbringer et par timer i det ydre rum sammen med hans islandske veninde Eve.
Livet er som garnbutik. Selvom man helst vil strikke med tvinni tussah får man engang imellem tykt alpakke/akryl garn i hænderne. Det gælder bare om at få det bedste ud af det og komme videre. Med det i mente har svigermors vest fået en hel del opmærksomhed på det seneste.
Mønster: Egen konstruktion og opskriften på en V-hals vest fra A Knitters Handy Book of Patterns.
Pinde: US 11 (8 mm), da jeg kiggede efter i topnøglesættet.
Garn: Blizzard (65% alpakka og 35 % akryl), farve sage (salvie).
Det er noget dyrt, løst spundet garn, der i struktur minder meget om Debbie Bliss alpaca silk. Den skal nok fnuller efter kort tids brug.

Forbrug: ca. 300 g (?)
Vest og overskydende garn er pakket i en kasse og afsendes ved først kommende lejlighed til New Jersey.
Kæk eller Kikset: Hmmm rimelig klassisk, bare svigermor bliver glad :-)
Den mangler stadig knapper, men dem har hun lovet selv at finde.

Fair Isle O'meter: Desværre ikke og jeg er kommet til at trøsteshoppe strømpegarn hos Jimmy Beans i ren desperation.

7 kommentarer:

britt sagde ...

Godt du fik den ud af systemet. Jeg tror bestemt svigermor bliver glad. Kunsten er nu at holde eventuelle andre af hendes projekter fra døren: "jamen, det tog dig jo ingen tid sidst".
Dejligt at gøre andre glade, men helst i godt garn, man selv vælger og når man selv vælger det, ikk!
KH Britt
PS - får vi trøstegarnet af se?

Helle Holst sagde ...

Så er den ged barberet:o) Dejligt for dig at vesten er færdig - det er ikke så sjovt men sådan noget pligtstrik.
Nu kan du rigtigt nyde dit Heirloom - det ser smukt ud!

Kh. Helle

Mette sagde ...

Jeg synes, at trøsteshopping er helt på sin plads i det her tilfælde... Pligtstrikketøj for andre er ikke det mest sindsoprivende. Øv dig på at sige nej. Nu har du jo bevist, at du godt kan! k.h. Mette

Marie sagde ...

Britt har et godt poeng - kanskje du skulle legge den i et skap noen måneder før hun får den, sånn at hun tror det var et tidkrevende prosjekt og nøler med å spørre om mer.

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

py-ha, så er det overstået....det er altså ikke sjovt at strikke "på kommando".

KH Tina

Linda sagde ...

Hehe, nu kommer så alle hendes veninder og vil gerne have dig til liiiiige at lave en til dem også ;o) Ja, du må øve dig. Start i det små med manden. Nej, nej og atter nej! Og nu til hyggestrik?
kh Linda

Dana Watsham sagde ...

Der er kun ét svar næste gang: "I would be honoured to teach you how!".

Produktionsstrik er pødens dølse ...