tirsdag, februar 13, 2007

Christel Seyfarth i New York City

I et af de seneste nyhedsbreve fra Christel Seyfarth stod en NYC tur omtalt. Frisk emailede jeg Christel for flere detaljer og scorede en invitation til åbent hus i NYC. Søndag tog McI og jeg turen ind til staden og fik gået en lang tur på den sydlige dele af Manhattan. En frisk afbræk i livet der lige nu tromler forbi med 120 km/t. Udstillingen var i en lækker penthouse lejlighed helt nede ved Battery park og tunnel med udsigt til frihedsgudinden. Indenfor var der er et endnu smukkere syn og det var jeg vist ikke ene om at mene.

Jeg er vild med den til højre og venstre og ..... Der var endnu flere vidunderlige frakker, tørklæder og smukke sjaler. Jeg har stor lyst til at vove mig ud i et fuglesjal eller et dobbeltstrikket cashmeretørklæde. Det blev til en god snak med Christel, der lokkede temlig meget med en strikkefestival på Fanø til september. Hmmmm jeg skal lige have undersøgt hvornår min konference i de franske alper er...

Flot design og suveræn farvesammensætning.
Til sidst er mit trøsteindkøb hos Jimmy Beans ankommet, Lornas's laces shepherd sock i blackberry og purple club samt Mountain colours bearfoot farven hedder Winter Sky. Traumerne med det tykke garn er ved være fortrængt.
Minus 300 g på Fair Isle O'meteret, snøøøøøøft.
Nogen tvivl om, hvad min yndlingsfarver er?

6 kommentarer:

Nanna sagde ...

Jeg synes også du skulle ligge turen forbi Fanø til september, det var sååå godt sidste år ;-)

Jeg er faldet helt og aldeles for Christels "Valmuesjal", så jeg tror jeg må have det med hjem som strikkekit til september. - Om det så skal tage mig flere år at få strikket...

britt sagde ...

Wauw, hendes ting er såååååå smukke! Og dit trøstekøb er da heller ikke værst....
KH Britt
...der også gerne vil til Fanø...men det er nok bare ikke realistisk.

Vivian sagde ...

Hvor tjekket er DU lige at score dig sådan en invitation til penthouse-show! Respekt! og misundelse ;-)

Osse mig, gad godt dén Fanø-tur, men argh...

Susanne sagde ...

Få gang i opsparingen og så finder vi en billig overnatning - måske i "vores" sommerhus ??? Jeg glæder mig som et lille barn, til at lære mere/nyt og at opleve hele øen som strikke-himmelen :o) Rigtig sejt at du ku' komme med til penthouse-show på Manhattan.... lyder spændende, når man sidder i Silkeborg på en regnvejrsdag og læser !! Kh Susanne

strikkeforsker sagde ...

Valmuesjalet er såååå flot Nanna, kan godt forstå du er fortabt.

Hmmmm man er vel kæk engang imellem ;-) Nå men Susanne, byder du på gevalia?
Måske, måske ikke afhænger af hvad der sker de næste par måneder.

Susanne sagde ...

Du kan få lige den slags kaffe du har lyst til :o) Så kom du bare - vi skal nok finde plads til så'n bette stump som dig !! Kh Susanne, som ikke kan komme igang med Lavold-blusen !