lørdag, februar 24, 2007

2nd annual strikkeforsker awards

Whohoooo tiden flyver afsted. Sidste weekend tog vi en dagstur Massachusetts snedækkede langrendsløjper, skøøøøønt og Menja var med på tur. Oveni er 2 af 12 er også blevet færdig.

Garn: Evilla artyarn, plade garn 66 g, hermed 33 g på Fair Isle O'meteret.
Pinde: 3,0 mm
Mønster: hmmm en retstrikket bund, masker samles op hele vejen rundt, der strikkes til ønsket lændge. Der lukkes af for alle masker undtagen den ene langside. Strik en flap og tag ind efter behov. Lægges i blød i sæbevand og derefter en tur i tørretumbleren indtil den er valket. Til sidst sys to lukkekroge i.
Kæk eller kikset: Skal fungerer som taske til spindelegetøj og det er den fin til.

Så er det blevet tid til anden udgave af strikkeforskerprisen for året 2006. Britt startede sæsonen i sidste uge. Jeg har været i arkiverne for at kigge nærmere på årets produktion.

Vi begynde med bedste tilbehør:
Great American Aran Afghan
Det er et hit på kolde vinterdage, tror jeg nok, McI har ihvert fald nærmest monopol på det. Nu overvejer jeg at spinde og strikke et af diverse uldtyper fra spindegruppen. Men hvidt uldgarn strikker jeg ikke med endnu.

Bedste Trøje: Orchid (Helga Isager)
Såååå smuk og gennemtænkt, den bruges flittigt.

Årets Strikkebog: Den er svær og jeg har svært ved at finde en vinder, så vi laver straks to kategorier nemlig

Årets engelsksprogede:
Heirloom Knitting (Sharon Miller) - BOGEN om shetlandssjaler, grundig litteraturstudier og masser af skønne mønstre. En af de største favoritter i min samling.

Årets Skandinaviske: Strik a la carte (Marianne Isager), gave fra en flok fibergale kvinder. Dansk design når det er bedst og tonsvis af inspiration.

Årets Garn: Art yarns regal silk
- luksus silkegarn og gave fra manden

Årets Fiberbegivenhed:
Amerikansk: Maryland Sheep and wool 2006;
Tre kvinder, kreditkort, en hotelsuite, margaritas, deep fried twinkies, en minivan og uden påhæng.

Dansk: En helt almindelig tirsdag eftermiddag hos Nanna i selskab med en flok strikkegale bloggere. Måske ses vi snart igen?

Årets Opskrift: Fair Isling on Blue Moon, vævestrikkede strømper i mange variationer.

Årets Håndten: Golding Aquarius
smuk, unika (prototype) og et minde om en fantastisk weekend i Vermont.

Årets Internetbutik: Angelika's yarn store
min Lorna's laces pusher.

Årets Strikkebutik: Habu Textiles
Japansk garnmekka midt i NYC, godt de kun tager imod check og kontanter.

Årets Udenlandske Strikkebutik: Helga Isager/Amimono
Fremragende service og flotte modeller.

Ingen Oscaruddeling uden Razzie priser. Så her kommer årets kiksere:

Årets Værste Opskrift:
Hov, jeg kan faktisk ikke komme på nogen. Er det fordi jeg har lært at isagersk? er det nu jeg skal finde min 4 år gamle Isager UFO i vævestrik frem?
Joooo der var vist en. Nemlig Twist handsker design.club dk design, virksomheden med det moderigtige www klingende navn uden hjemmeside. Med Linda's ord, så ligner de mest gølpølser. ÆV - jeg beundrede i sommers en autoriseret model hos Ingers, der er ingen strikkefasthed i opskriften :-( Så tæt strik kan jeg kun opnå på p 2.5 gemt under sengen, mens en øksemorder går rundt i huset ;-)

Årets Kikser: Mermaid, Hanne Falkenberg, et ord: gorillaærmer!
Det er selvfølgelig min egen skyld, jeg kunne bare lærer at bruge et målebånd.

7 kommentarer:

Marie-Louise sagde ...

Hvad skal det sige Ulla, kommer du snart til DK igen? Det var en rigtig hyggelig eftermiddag, som sent skal glemmes:-)
Kh.
Marie-Louise
PS: jeg synes lige det var igår jeg læste din annual award, som tiden dog går.

britt sagde ...

Skøøøøn læsning, Ulla. Glæder mig meget til vi forhåbentligt ses igen!
KH Britt

Susanne sagde ...

Jeg kom sådan til at grine over dit "billede" med øksemorderen. Jeg glædes også også Strik a la carte hver gang jeg har fat i den !! Kh Susanne

linda sagde ...

Haha, kun en inkarneret strikker bliver ved med at strikke, med en løs øksemorder i huset ;o)
Habu, det er der magen skal hen næste gang :o)
Glæder mig til at se den færdige menja (og ja, corsagen var afsindigt flot, ville gerne have mærket garnet)
kh Linda

Gro sagde ...

Så fint å se at GAAA har blitt en hit hos deg. Du har vært mye mer effektiv enn meg! Jeg har til nå åtte lapper så jeg har en god del igjen! Jeg synes det var artig og flott at du har designet og strikket din egen lapp og plassert i teppet.

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Ja, du har lavet mange fine ting i løbet af det år. Surt med havfru-gorilla-mutationen....

KH Tina

strikkeforsker sagde ...

Linda selvfølgelig skal manden sendes en tur til Habu Textiles.

Mht til DK tur, måske før end nogen aner ;-)