fredag, januar 05, 2007

Årets første færdige projekter

Takker mange gange for de fantastiske kommetarer og skulle hilse fra McI, der takker for rosen :-)

4 dage ind i det nye år og jeg melder allerede to projekter færdige. Måske meget godt, for jeg har været letsindig nok til at melde mig til et par KAL i 2007, 12 projekter hos ide og perlemageren Mette samt Webstriks KAL 2007, hvor det internationale triumvirat består Pia T, Frida og undertegnede. Måske der kommer lidt styr på resterne i dette år?
Der er en mere, der lokker nemlig Forest Path Stole Along, der starter 1 Feb. Meeeen jeg har ingen garn og Susanne ville også strikke Lavold, ikke?

Først et par glimmersokker i opal fortissima, som jeg bestemte skulle være asymmetriske fra starten for at bryde vanen, det var vist meget godt, for der var tre knuder i nøglet, hvor farve sekvensen pludselig ændrede sig. Aaaarrrgggggggghhhhh

Mønster: Standard opskrifter med 56 m, hæl over 24 m og 2.25 mm pinde.
Garn: Fortissima Socka Colori Disco eller noget, der minder om det.
Forbrug: 68 g
Pinde: 2.25 mm golding valnøddetræ
Hot or Not: Hmmmm juryen votere stadig, jeg er symmetrifikseret - arbejdsmiljøskade.
Månedens garn er bomuld hos Webstrik KAL, så jeg fandt Rowan Cotton Glace, rester fra mit første forsøg udi intarsia strikning og det var i bomuld (dum ide) fra min præ-blogger dage... Haha, Vivian Høxbros, Domino Knitting har grydelapper som begynderprojekter, der kræver bomuldsrester. Haps, der var en oplagt mulighed for indledende øvelser i dominostrikning - det ser ud til at være vanedannende.

Garn: Ialt 32 g Rowan Cotton Glace i hyacinth, poppy og khaki
Mønster: Grydelap nr 2 og "log cabin" kant.
Pinde: 3,00 mm domino ibenholt
Dermed stiger Fair Isle O'meteret med 50 g, tjatjiiiing :-)

En sen aften (igår) rodede jeg lagerskattekisten igennem for at finde kandidater til de to KALs og bladrede i mappen med strikkeopskrifter.
Øverst: tyk-og-tynd hvidt uldgarn, der er 200g og godt modnet. Købt hos Sys Fredens for 20 kr engang for lang til siden. Enten en hue ellers nogle filtede hjemmesko?
Fra venstre:
Hjemmefarvet uld.
Socks that rock måske til et Bavarian Rockstars Socks og et forsøg udi strømper fra tå og op.
Schaefer Anne, måske strømper ?
Det sidste ender måske med, at jeg skyder mig en (k)ugle for panden, Duo silke merino til en barselsgave til engang inden maj?

Med tiden kommer, der andre projekter måske både spinde og broderi projekter, hvem ved?

Only four years uuuups days into the new year and two projects finished, a pair of asymmetric socks in a fortissima yarn with glitter and a pot holder from Domino knitting in Rowan Cotton Glace. Both well-aged in the stash. The web is bursting with interesting KAL's, I have signed up to 12 Projects hosted by Mette, where the goal is to do 12 craft projects from the stash and I am organizing the Webstrik KAL with Pia and Frida. For the latter one, each month is assigned a yarn type, this month cotton. My project is a domino knitted pot holder - I do not have that much cotton in the stash.
Last night I went on a treasure hunt in the stash and selected a few skeins for these KALS. These includes a thick-and-thin wool, STR and Schaefer Anne for socks and a hank of Duo silke merino for Ugler (Owls) for a baby shower.

6 kommentarer:

Vivian sagde ...

Opalsokker strikket i Fortissima?
(båre så'n en undrende tanke) ;-)))

VIvian

britt sagde ...

Ååååhhh, ja - jeg har også opdaget den KAL - har jo garnet - men også en gazillion projekter jeg vil have lavet først.....jeg overvejer...
Domino er temmelig vanedannede og sjovt - gå du bare i krig med mere af den slags....når du har lavet de andre skønne ting...eller....
KH Britt

Jeanette sagde ...

endnu en undrende tanke... 'four years into the new year'...hvordan måler man tid, ovre i det der Amerika :-)

måske du har brug for en lidt længere juleferie ;.)

Jeanette

Jeanette sagde ...

- og så fine sager da: få nu bare de sokker ned i støvlerne, og så har du glemt alt om den smule asymmetri!

Jeg tror også, at jeg springer på grydeklap-vognen, er sprunget på sammen to grupper...

strikkeforsker sagde ...

uuuuupppps jeg var vist både hjernedød og sproghæmmet i går aftes....

Britt, vi laver en dansk KAL når vi går på pension, ikke ;-)

Ferie er desværre ikke muligt lige nu, jeg overvejer dog seriøst at tage McI på ordet om "billige flybilleter til en forlænget weekend til et varmt sted" senere på vinteren ;-)

Susanne sagde ...

Jow,jow - Susanne vil også strikke Lavold. Når Baby-zigzag'en er færdig, så slår jeg op til Lavold !! Jeg tør ikke rigtig melde mig til de der lagerreducerende KAL'er, jeg ku' jo risikere at der kun er garn til få projekter :o) Kh Susanne