torsdag, januar 25, 2007

om mig og mine gaver

Takker for opbakningen med hensyn til svigermoderens alpakkavest. Jeps, jeg satser på, at den kan strikkes på et par uger.

Karen vil gerne vide seks mærkelig/sjove ting om undertegnede.
  1. Jeg har for tiden ikke stemmeret i noget land
  2. Jeg skal betale 55.000 kr i depositum til bopælskommunen, hvis min mand skal have opholdstilladelse i Danmark og svarer på spørgsmål såsom "Er ægteskabet fuldbyrdet?" og "Var I begge til stede, da I blev gift?"
  3. Jeg er vild med Garrison Keillor og hans Radio show A Prarie Home Companion - sidste lørdags show kører i bagrunden på den bærbare, mens jeg skriver dette.
  4. Jeg har modtaget en dansk forskningspris (en mindre en) og impulskøbte to dage senere en sælskindjakke for pengene.
  5. Jeg har vundet en "Beer Mile" - ølstafet ialt 1.6 km løb og 3 øl.
  6. Jeg er pessimist af natur.
Jeg kan ikke overskue, hvem der har leget meget, Dana?

Hip, hip hurra, igår var det strikkeforskerens fødselsdag, hvilket blev fejret stille og roligt faktisk tog jeg fri fra arbejde og tullede rundt derhjemme. Jeg fik spundet polwarth til aftenens møde hos spindegruppen. Den bedste gave var fra manden nemlig en hylde til mine håndtene i gave, den passer perfekt over Ikea reolen og heldigvis er der plads til et par flere tene i samlingen.

Hmmmm jeg er vist ramt af spindletitis 12 kroge var ikke nok, heldigvis kan det løses med en tur til byggemarkedet. På strikkefronten er ryggen af menja færdig og strømpestrikning i fuld gang.

Mit første projekt af tolv er undervejs, nemlig tå-op strømper og de var endda på listen. Meget kort er tredje gang lykkes gang for at lave tåen med forkortede rækker. Konceptet virker udemærket især, hvis man vil have maksimalt udbytte af et garnnøgle. Det eneste jeg ikke er så vild med er "short row" (boomerang????) hælen, den skal der findes et alternativ til.

looks like MIL's bulky acrylic alpaca sweater can be knitted in a few weeks, fortunately.
Karen requested 6 fun/peculiar things about me, here we go.
  1. I cannot vote in any country.
  2. I have to pay $ 10,000 deposit for my husband to get a green card AND answer questions such as, "Has the marriage been consummated?" and "Were you both present at the marriage ceremony?" if we ever move back to Denmark.
  3. I am a fan of Garrison Keillor and a Prairie Home Companion.
  4. I have received a (small) research award and spent the prize money on a seal coat two days later.
  5. I won a Beer Mile
  6. I am a pessimist
I celebrated my birthday yesterday by taking the day off from work. The day was spent knitting, spinning polwarth and relaxing. The best present was a spindle stand build by my husband for storage of my small collection of drop spindles. On the needles is the first of twelve projects from the stash, a pair of bavarian rockstar socks knitted toe up. Great concept apart from the short row heel.

7 kommentarer:

anne sagde ...

Tillykke med fødselsdagen. Glæder mig til at se dine sokker, der ser lækre ud.

Karen S sagde ...

Stort tillykke med fødselsdagen!!! Det er godt, at den lyder som om, den var god (det skal sådan en være!).
Sokkerne ser rigtig lækre ud, men jeg vil godt indrømme at boomerang-hælen også er grunden til, at jeg ikke har kastet mig ud i fra-tå-og-op versionen... Men jeg vil følge med i dine overvejelser (så kan jeg forhåbentlig lære noget).

Tak fordi du gad være med på spøgen! ... Føles det ikke lidt mærkeligt ikke at have stemmeret noget sted?
Kh og endnu en gang tillykke
Karen S

britt sagde ...

Stort tillykke med fødselsdagen!! Der er ikke noget så skønt som en mand, der forstår ens laster!
Mht hælen så har jeg på en eller anden amerikansk blog (husker ikke hvilken) læst om en, der strikkede almindelig hæl (den med flap) på tå-op sokker. ØV - jeg kunne godt bruge den link igen.
KH Britt

Linda sagde ...

http://www.januaryone.com/archives/2006/08/i_got_skillz.php laver toe-up flap heels ;o)
Tillykke med fødselsdagen!! Jubi, jeg er ikke den eneste der kæmper endnu med 1 af 12!!
kh Linda
ps det kunne have været værre, hvis de slog spørgsmålene sammen - var I begge tilstede ved fuldbyrdelsen (hvad er det i grunden for et spørgsmål!)

strikkeforsker sagde ...

Mange tak og stor tak til Linda for linket.
Linda:
Hmmmmmm det spørgsmål minder mig lidt om herremandens førsteret til bruden ;-)
Nææææh bare rolig og jeg skal nok holde dig med selskab de næste par måneder.

Dana Watsham sagde ...

Tillykke! Især med tenholderen!

Karin MALLE Jegsen Petersen sagde ...

tillykke med fødselsdagen.....

hvor ser det bare godt ud at have sine tene sådan hængende....det må da inspirerer meget til at få spundet noget uld!

kender godt til det der med at være fuldstænding handlingsløs, når der er valg!

og jeg det bliver dyrt at skulle flytte til dk......og så besvare fuldstænding åndsvage spørgsmål----det er bare for meget...så derfor bliver jeg hvor jeg er......min mand er nemlig også amerikansk statborger!


god fødselsdags weekend...måske du bliver fejret lidt mere!

malle