søndag, januar 14, 2007

Jul i Januar

McI og jeg har en skøn aftale, hvis en af os får praktiske julegaver, der tydeligt er til fælles brug, ja så får man et tilsvarende beløb til fri disposition.
Så da undertegnede fik dunplaid og matchende futter i tyrkis og brun ren halvfjerdser retrolook, iøvrigt en pæn hentydning til at vores stuetemp på 18-20 C er for koldt, var der dømt BYTTER (--- og en tur til en giga-mall aaaaarggggggghhhhhhhh)!


Beløbet blev meget hurtigt formøblet hos Crown Mountain Farm på superwash merino, det skal spindes til strømpegarn, hvid shetlands uld (sjal?) og yak. Muuuummmms, det bliver nogle skønne timer foran rokken.
Min kreativitet er pt allokeret til arbejde, indtil videre 60 timer i denne uge og i morgen er der atter en dag. Så her er ingen spændende strikkeprojekter, til gengæld finder jeg al for megen inspiration på nettet hmmmmm jo mindre fritid, dets flere penge bruges på ens fritidsfornøjelser (Generelt fænomen?).
Det er terapistrik på matriklen inden sengetid til stor gavn for Menja, der nu består af 28 cm glatstrikket ryg.

I had to exchange one of my Christmas presents purchased at Restoration Hardware and finally ended up finding something tolerable for the house. Fortunately, DH and I have agreed that in such circumstances, a similar value is allocated for personal use. Thus, I went shopping at Crown Mountain Farms website, where superwash merino for socks, shetland and yak quickly were added to the cart. Great store and service!
Working requires most of my time at the moment, so I only knit in the evenings to wind down before bed time, greatly benefitting Menja of which the back is about 10".

10 kommentarer:

Dana Watsham sagde ...

Yak? Ren underuld eller med dækhår? DET glæder jeg mig til at høre mere om!

Og folk, der lever med mere end 20 grader i stuen er da .... underlige?

Linda sagde ...

Udflydende ville jeg da mene, siddende pakket ind i uldtæpper i den morgenkolde (12-15 grader) stue :o) God ide med den slags gavebyt! Det lilla ser spændende ud - men det gør lilla garn jo næsten altid. Pyha, arbejdsbyrde, suk. Venter lige om hjørnet.
kh Linda

Lene Lind sagde ...

Hej Ulla,

og jeg gik her og troede, at jeg var den eneste med den underlige tilbøjelighed at bruge Dankortet overdrevent på ting, jeg ikke har tid til at anvende i den givne situation. I øvrigt er det så min erfaring, at det ingenlunde har den ønskede effekt - ro i sjælen. Men selvfølgelig, også i travle situationer har man lejlighed til at lade tankerne dvæle ved idéer til nye projekter. Og det er nu engang lettere, når man kan forholde sig til materialerne, som man har hjemme på matriklen.

Mvh
Lene

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Lækre, lækre fiber. Glæder mig til at se dem omsat. Det er ellers noget af en arbejdsuge...

KH Tina

strikkeforsker sagde ...

Yep Yak som i ren superblød, luftig underuld uden dækhår.

Lene, der er mange fristelser, men heldigvis falder jeg ikke altid i.

Sanne B. sagde ...

Yeehaaa! Super regel!!!
Gælder den også når man har foræret hinanden et hus? Det må da tælle som et praktisk fællesindkøb.
Vupti - 430.000 go'e stærke danske kroner lige ned i mutters lomme.
Hhhmmmm bombombom, skal man så vælge en sig en Volvo V80 eller en Volvo X90????
kh
Sanne B.

britt sagde ...

Jep, den kender jeg godt - jo mindre tid des mere planlægges (og købes) der....
God gaveregel i øvrigt!
KH Britt

zeusstrik sagde ...

jep, der købes " aflad" når man ikke har tid:O) besynderligt, men sandt. Håber det lysner snart på arbejdsfronten!!!
kh hanne

Karen S sagde ...

Det er da en rigtig super regel... gad vide om magen vil lade den indføre hjemme hos os også.... ;-) De fibre ser rigtig skønne ud, og hvis yak-ulden er bare halvt så skøn som moskus (hvilket jeg kunne have mistænkt), så kan jeg godt forstå, at du siger mums!
God fornøjelse (husk at slappe af ind i mellem de hårde arbejdsuger!).

KH Karen S

Dana Watsham sagde ...

Ærk ...

Har lige tjekket det sted hvor du købte yak. Med forsendelse, told og moms kommer vi pænt på den anden side af hvad moskus koster ... jeg kommer vist til at lede efter nogen der er leveringsdygtig her på det oprindelige kontinent!