fredag, december 22, 2006

God Jul

*servicemeddelelse: du er måske nødt til igen at tilføje dette site hos bloglines for at få opdateringer*

Tilbage igen efter en uge med livet i overhalingsbanen, totalt udbombet fysisk og mentalt, og et hus i juleundtagelsestilstand. Det er bestemt ikke her "Alf og Dullerne" skal kigge forbi til fotoseance med nostalgisk julestemning i nænsomt moderniseret patriciervilla...Nærmere inkarnationen af "Hvor der er hjerterum er der også husrum" (hvis du altså kan nøjes med luftmadrassen) og "Hellere lidt skidt i krogene end et rent helvede" ;-). McI er igang med at pakke julegaver ind og vaske tøj i sidste øjeblik som sædvanligt, mens jeg har fået mikset en omgang pebernødder sammen og om lidt går igang med at afprøve æbleskivepanden. I det mindste bryder jeg ikke den ikke-eksisterende ægteskabskontrakt, hans strømper er strikket. Julestemning hos Dr. and Dr. DINK
(double income - no kids) :-)

Det er blevet til lidt strikkerier, mest småprojekter, der ikke kræver den store tankevirksomhed.

Soul, Kim Hargreaves (store størrelse og med perler)
Pinde: 4.00 og 4.50 mm
Garn: Rowan kid classic, kvaliguf og glasperler ialt 74 g. Fair Isle O'meter, hmmmmm garnet dukkede op i min postkasse i december...
Hot or Not: Hot, drømmer straks om fortorvscafeer og espresso i byernes by. Jeg får næsten (men også kun næsten) lyst til at se på moderne kunst og læse Kierkegaard. Istedet tror jeg det bliver til hjemmelavet julelikør og Tyvenes Marked af Jan Guillou.

Thrum Socks fra Fleece Artist aka sokker med uldorme er færdigstrikket og klar til det kolde vejr, hårdt tiltrængt.
Garn: Fleece Artist Kid Aran og uldtops af ukendt oprindelse (Blue faced leicester???) i farven Amethyst alt ialt 164 g. Dermed 82 g på Fair Isle O'meteret, Tjatjiiiiing.
Pinde: 3.5 mm birch
Hot or Not: uuuuh hot, uldormene kræver lidt tilvænning. De er perfekte til et morgenkoldt hus (14 C).

I morgen begynder 5 dages absolut arbejdsfri (og en kold tyrker mht trådløst internet). Jeg scorede billeter til optagelserne af mit yndlingsradioshow A Prairie Home Companion i NYC fredag aften, så det indleder vi julen med. Jeg glæder mig vildt. Dernæst går turen til svigerfamilien ad forhåbentlig nattestille veje. Det hyggeligt sidst men også noget anderledes end dansk jul. Der vanker først gaver d. 25 dec, julemenuen er Roast beef og Yorkshire Pudding, og der er frit valg mellem byens forskellige kirker (Presbyterianske, Methodistiske, Lutheranske, Romersk Katolske, Episcopale, LDS, Jehovas vidner, Angelikanske, kvækerne og .....). Det bliver spændende at se, hvilke tradition McI og jeg får bikset sammen om ti år.
God Jul til Jer alle!

Merry Christmas, I am too exhausted to write the English version and McI needs to practice his Danish.

9 kommentarer:

Jeanette sagde ...

Hej hej, der kom du lige susende i din smarte hat :-)

En god jul til dig også :-)

KH Jeanette
- håber ikke jeg er kommet til at lægge 4 kommentarer i kampen mod Blogger/Gooogle...

britt sagde ...

Feeeed Soul! Nu må jeg altså også snart lave en...kan man leve uden den?
De der uldorme tror jeg godt nok også lige kræver tilvænning - men bliver de ikke til en filtet masse med tiden?
Også en rigtigt glædelig jul til dig, Ulla! Det lyder som om den bliver helt fin.
Knus,
Britt
PS - bloglines fanger fint også uden at ændre!

Dorthe sagde ...

Glædelig jul Ulla

Håber også vi ses i 2007, hvis du når en tur til fædrelandet.

Kærligst
Dorthe

Mette sagde ...

Selv god jul! Lækker farve på Soul - samme som min. Hvilken størrelse strikkede du....?! k.h. Mette

strikkeforsker sagde ...

Jeannette, nææææh kun en enkelt, det var også tidligt om morgenen ;-)
Britt, med tiden burde uldormene filte.
Mette, jeg har strikket den store størrelse, den er lækker.
Dorthe, det vil jeg gerne, håber det kan lade sig gøre.

Linda sagde ...

Kære Ulla og McI
Rigtig glædelig jul, håber at I om 10 år genoplever/genopliver julen igennem 1-flere børns øjne ;o)
kh Linda

Susanne sagde ...

Hjerterum er også vigtigere end rene gulve :o) Lækker lille hat, strikkeforsker endnu mere chick end før !! Også rigtig god jul til jer! Glæder mig til at følge med efter juleferien - hvor vi måske får et bryllupsbillede at se ??? Kh Susanne

Lola sagde ...

De der uldorme ku' jeg altså godt tænke mig at se "live", jeg har vildt svært ved at forestille mig, hvordan de er på fødderne - Så hvis du kommer forbi, så tag dem lige med;O)
Rigtig glædelig jul, Ulla
Kh Lola

Ps. skidt i krogene kontra rent helvede - den vending er bare go'!!

Karen S sagde ...

Har heller ikke selv nok rent tøj, men mon ikke det går (satser på at låne en vaskemaskine hos svigerne...)
Husk at hjertet er det vigtigste og jeg håber, at julen bliver god og dejlig.
Rigtig glædelig jul
Kh Karen