onsdag, december 27, 2006

Glædelig Jul

Tilbage på Long Island efter 4 dage i selskab med svigerfamilien. Idag er erklæret fiberdag, så snart denne post er sendt i cyberspace smutter jeg ind på hobbyværelset og leger med mine gaver.
A Prairie Home Companion var forrygende, højdepunktet var en 70+ årig gospelsangerinde Odetta, skrøbelig gammel dame, men sikken en stemme. Jeg skal vist have fat i en CD med hende. Du kan (måske) høre hele showet her,
Der er blevet spist, drukket og kæmpet med lyssværd - McIs nevø er vild med Star Wars især Darth Vader. Det var en jul efter amerikansk og engelsk tradition. Juleaften er roast beef, yorkshire pudding mm og til dessert Christmas Pudding (for svigerfar og UT) samt aftensgudstjeneste. Julemorgen starter med julestrømper, der indeholder små gaver og slik, så børn og andre utålmodige sjæler for stillet de værste abstinenser. Måske en ide til d. 24 om morgenen????
Min indeholdt mohairlokker, bambusstrømpegarn og en nuttet hund med alpakkapels fra min bedre halvdel plus alt for mange Riesen chokoladekarameller og peanut butter cups. Nå ja, en perle til mit pandora armbånd og timer med hele tre ure.
Dernæst brunch og så begynder vi at åbne gaver. For at begrænse gaveræset er gaver til fætre, kusiner, onkle og tanter i McIs familie blevet til "Secret Santa" . De har haft de i mange år for de voksne og fra i år også hos børnene, der var alt for mange (læs italiensk-irsk katolsk familie), der skulle have gaver. Familiematriaken forestår lodtrækningen, hver person får en, de skal købe gave til. Så istedet for 10 små (u)brugelige gaver får man een stor gave.
Ellers har jeg fået et sæt dominopinde og garnkort til Duo garn, der er en lilla silkemerino, jeg vist skal stifte nærmere bekendtskab med hmmm. McI forærede mig et sæt Forsyth wool combs efter kraftige hints og strategiske emails med links til fibersider....
Fra Webstriks julegavebytteri har jeg fået et skønt uldgarn i skønne røde nuancer, fine maskemarkører og dansk slik (guf), tusind tak til Helle. Fra Karin kom der en uventet pakke som jeg måtte vente flere uger på at åbne. Den viste sig at indeholde 400 g uld i smukke blå og lilla nuancer, lige præcis mine farver. Tusind tak :-)

Returned to Long Island after four days in NJ with the in laws after a stop over at Town Hall on 43rd street in NYC for the Prairie Home Companion, excellent show esp Odetta was fab. We spent four days eating, drinking and playing with light sabers, McI's 4 year old nephew is obsessed with Star Wars (good boy). My Christmas stocking contained several good fiber gifts including bamboo sock yarn and mohair locks. Moreover, I received the domino knitting needles, a yarn card for duo merino and from McI a set of Forsyth wool combs (after hinting and emails ;-) ). From my secret Webstrik santa, I received wool yarn in lovely red colors and from Karin 400 g of gorgeous handpainted merino yarn.

9 kommentarer:

Britta sagde ...

Det lyder som alletiders med den Secret Santa - den tror jeg skal indføres i vores familie. Vi giver ikke gave til de voksne og eftersom Rasmus efterhånden er det eneste barn er det helt ærligt lidt kedeligt juleaften!
Dvs i vi får gave af Janniks familie, så min sad godt nok og så lidt misundelige ud over alle de gaver vi fik i år ;-)

Og nu vil jeg lægge billed at de lækre sager jeg fik af dig i julegave på min blog - så alle kan blive misundelig ;-D Endnu en gang tusind tak!
Knus Britta

Tina Ruus sagde ...

Wouw - lækre gaver. Karins fibre er bare SÅ smukke i farverne.

KH Tina

Dorthe sagde ...

Velkommen tilbage til dit eget eget fiberhimmerige :-)

Du var stærkt savnet her i Aalborg igår. Vi havde en hyggelig dag med besøg (selvfølgelig) i Designværkstedet og Sallings garnafdeling :-)

Godt nytår
Dorthe

Karin Hørkilde Jensen sagde ...

Hej Ulla.

Godt, du kan lide farverne - jeg stod længe og kunne ikke rigtig bestemme mig. Men jeg ramte vist plet...... Jeg ved godt, du ikke er SÅ begejstret for merino; men det er først nu, jeg har fået bluefaced leicester indenfor døren til en ordentlig pris, så det blev altså merinoen.

Tak for de pæne ord, Tina.

Knus Karin

britt sagde ...

Lilla Duo silke-merino?? Er den kommet på farvekortet? Hvilket farvenummer? På mit farvekort er silkemerinoen kun i pasteller + brunt.
Lyder ellers som en herlig jul og skønne gaver!!
KH Britt
...hvor gave 24.12. om morgenen til børnene allerede er en tradition.

strikkeforsker sagde ...

Karin - merino er skam udemærket. Det skal spindes til en bluse i MI stil tror jeg og der er merino perfekt

Britt - Kodeord: 595
Den er lækker mørk lilla. Der er også en der snerper hen af petrolblå (522), en julerød, en afskyelig giftgrøn, en turkis. Ialt 10 forsk. incl de to babyfarver og tre neutrale.

Fru Green og Fru Strikkeforsker skal vist begge have suppleret lageret ;-)

britt sagde ...

595! SÅ smuk en lilla! 522 er nu heller ikke ringe....
Fedt at de begynder at udvide farverepertoiret i det lækre merino/silke. Hmmm, må vist til at overveje projekter.....selvom der er riiiiiiiigeligt af den slags i hovedet!
KH Britt

randi K design sagde ...

Hei! Fin blog!

Susanne sagde ...

Skønne gaver der er havnet i dit skød ! Håber at der er blevet tid til strik og spind !! Opdagede idag at tørklædet fra Isager og er på forsiden af hendes www
Godt nytår. Kh Susanne, som er ved at overveje om jeg er klar til Lavold....