mandag, december 11, 2006

Blogger Beta spiser billeder

Advarsel: "Jeg er også gået over til Blogger Beta"
- og denne posts lay out bærer tydeligt præg heraf.

Vi havde julemøde hos strikkeklubben med gaveleg.

Mit udbytte:
2 Nøgler Lion Bran Fun Fur og et sæt ropinde.

Jeg mener som naturfiberfundamentalist, vi har andet bruge verdens begrænsede olieressourcer på en plastikgarn. Overvejer seriøst at overdrage gaven til fluffyglad kollega ;-)

Andre der er interesserede?


Det her er hvad man kan få hos Frida for 10 nøgler hvidt uldgarn i overskud fra Great American Aran Afghan.
Det er et vaskeægte klassisk Rowan nummer og der er indtil flere modeller, jeg gerne vil strikke. Kaffee Fassett er inspirende læsning, den mand kan et eller andet med farver, som de færreste kan.
Tadpoles og Tiddlers ligner gode gedigne børnemodeller i Rowan design, og så er man heller ikke gået galt i byen. Nej, der skal ikke strikkes til små haletudser her på matriklen.


Ellers kan livet lige nu bedst beskrives som en rutchenbanetur af de vilde. Andre ting dræner lige nu min energi, så der strikkes mest på strømper, nemlig et par Thrum socks fra Fleece Artist (tv) og glimmerstrømper til moi. På rokken er der pt bomuldspause og gang i en chokoladebrun como/romney blanding, guf.
Alt sammen varer fra lageret.

Julegaverne er mere eller mindre indkøbt, jeg mangler kun 4 små gaver til McIs julestrømpe. Julekager og konfekt har jeg ikke fået lavet noget af endnu, måske engang i denne uge, hvis lysten kommer.
Hmmm måske man skulle afprøve æbleskivepanden i morgen aften?
Apologise, I have switched to blogger beta and the lay out is cr*p.
I have swapped 10 skeins of white wool yarn left from GAAA for 3 books with Frida. The rowan mag contains a ton of classic patterns, Kaffee Fassett knows something about colour and the last one has classic kids patterns. Happy Day!
My loot from the holiday gift exchange, two skeins of fun fur, made out of our limited oil ressources. Any takers? Otherwise it will be donated to a fluffyhappy collegue.
Life is a rollercoaster, so in the limited spare time I mainly knit socks, currently a pair of thrum socks from Fleece Artist and a pair of glitter socks, it does not require much attention. Christmas shopping is almost done, I only need four small gifts for DH stocking.

6 kommentarer:

britt sagde ...

Uff, plastik garn! Væk med det - du bliver sikkert i dårligt humør hver gang du ser på det. Bøgerne og sokkerne er til gengæld til at blive i godt humør af. Sokkerne med uldtotterne ser småvilde ud - stritter de ud på ydersiden?
KH Britt

Linda sagde ...

Hey - de der sokker ligner et marsvin vi havde en periode!! Man vidste aldrig helt hvad ende man aede....dvs indtil den nappede.
Tadpoles bogen har rigtigt mange gode modeller!
kh Linda

Karin Hørkilde Jensen sagde ...

Hej Ulla.

Nu er jeg altså NØDT til at spørge....hvad betyder det dersens beta blogger???? Jeg fatter minus!!
Jeg har lige bagt æbleskiver.. med svesker i. Min mor kommer fra Ærø, hvor opskriften også kommer fra. Og da mine forældre kommer her et par dage i julen, synes jeg, vi skal have en "egns-ret". Knus Karin

strikkeforsker sagde ...

Nope, uldtotterne er på indersiden og filter let ved brug, så de bliver supervarme.

Karin, beta blogger er testudgaven af en ny udgave af blogger. Beta bruges om software, der er næsten færdigudviklet og skal afprøves af forbrugerne for at finde fejl og mangler.

Hov æbleskiver med svedsker, vil du sende mig en opskrift?

Susanne sagde ...

Afsted med "garn"gaven til en stakkel :o) Jeg bliver vist nødt til at gå igang med sokkestrikning... Sveske-æbleskive-opskriften lyder rigtig spændende!! Hvad sker der egentligt med bryllupsbilleder ?? Din ægtefælle lovede jo (for laang tid siden) at der kun ville gå ca 14 dage ;o)Kh Susanne

Tina sagde ...

Ja, det plastikgarn hører da vist ikke lige hjemme hos dig...det er da nærmest en hadegave.

KH Tina (som i øvrigt også efterlyser bryllupsbilleder)