onsdag, november 08, 2006

Voila!

Her er en alternativ julegaveide (sidste gang J-ordet skrives på bloggen indtil Thanksgiving) til en opfindsom mand med en strikkegal hustru/kæreste. Hvorfor købe silkeundertøj, når hun kan strikke det selv?
Mønster: corset tank top fra Annie Modesitt.
Garn: Art Yarns Regal lige knap 3 fed af 50 g, generøs gave fra McI, og 22 (TO OG TYVE ) knapper - godt man scorede en kasse med 360 perlemorsknapper for 40 kr sidste år.
Størrelse: XS!! - mit livs første siden 10 års alderen ;-)
- det giver sig en hel del sammelignet med billedet.
Pinde: 4 mm addi natura, yuck
Modificeringer: Zip, zero, none, nada andet en et par ekstra cm tilføjet i længden efter opskriftens anvisninger.
Et skoleeksempel på hvordan man skriver mønstre med diagrammer for mere end to størrelser og giver hints til mønstermodifikation. Mønstret går fra 75 til 130 cm brystmål, så det dækker vist de fleste. Se det var der en hel del danske designere, der kunne lære af. Jeg overvejer om der skal strikket et par korte ærmer.
Hot or Not: Uuuuuuh hot, rigtig hot ;-)

Dermed røg der 70 g på Fair Isle O'meteret, tja tjing.
Der er ikke rigtig nogle store projekter på pindene, sokker tæller ikke. Blandt boblerne er et cobweb crepe shawli tyndt garn (1300 m/100 g) i daglig tale prinsesvøb for selvpinere, en Elsebeth Lavold model, og så MI japansk rib... jeg læste lidt i mønstret til japansk rib til morgen. Det var da godt nok en kold tyrker fra amerikansk (over)detaljerede beskrivelser til Isagersk minimalisme. Modellen er lækker med der er f.... meget ribstrik.

Dagens tre positive:
1. First we take ManhattanCongress :-)
2. Sharon Millers bog om Hap Shawls er udkommet .
3. Rumsfeld træder tilbage
Vejret er totalt deprimerende udenfor, se selv nedenfor. Det passer meget godt til mit humør lige nu uden vi skal gå i nærmere detaljer.
"Vis mig udsigten fra din arbejdsplads" billede. Jeg har kontor på 5 sal og på en god dag kan man ane Long Island Sound, men ikke idag. Nå men tilbage til de videnskabelige artikler.

Finally, my sexiest knitting project so far, the AnnieModesitt top in art yarns regal is finished, the perfect holiday gift for a knitter. It is a fairly quick knit and I used slightly less than 3 hanks of the regal silk and 22! buttons. It was a pleasure to knit, the yarn is yummy and the directions are excellent with diagrams, me like. Another 70 g has been added to the Fair Isle O'meter. Currently there are no major projects on the needles, socks does not count. I am debating between a cobweb crepe shawl from the Heirloom Knitting book, an Elsebeth Lavold design from Viking Knit and Marianne Isager's "Japansk Rib". The weather is depressing as visible in the picture taken from my 5th floor office.
Higlight of an otherwise depressing day: First we take congress and the publication of Hap Shawls by Sharon Miller.

9 kommentarer:

zeusstrik sagde ...

ohhh lala her kan man da tale om slimline:) skal vi ikke se den på?? eller er dt kun den glade giver der får æren?? ( du har vel ikke for alvor tænkt dig at bruge den skønne sag som undertrøje??? )

kh hanne s

Vivian sagde ...

Damn' Woman, du er tjep på pindene og resultatet ser forrygende ud. Jeg er enig med Hanne! PÅ!

KH Viv
(tak for din mail, Einstein hér vender lige tilbage i morgen *G*)

britt sagde ...

Ser rasende flot ud.......kom frisk, Ulla - vi vil se den på....
Ser virkelig smækker ud. 150 gram - det er da heller ikke meget....
KH Britt
PS - får vi bryllupsbilleder i julegave?

Linda sagde ...

wauw den er flot! Virkelig hot! 22 knapper...det er da et forspil der vil noget ;o)
kh Linda

faxfraenspelsau sagde ...

På med den. Det kan garanteret motivere mig til en lille slankekur her inden jul.

kh. Mette

strikkeforsker sagde ...

Den slags billeder er reserveret den glade giver ;-)

Nanna sagde ...

Kan du ikke kapre en gine et sted, vi må da lige se hvordan den tager sig ud med fyld i....

Susanne sagde ...

Jeg hyler sammen med de andre: vi vil se den på ! vi vil se den på !! VI VIL SE DEN PÅ !!! Kh Susanne i Silkeborg

Britta sagde ...

Wow! Lækker lækker.
Overvejer om jeg skulle vise Jannik billed af den og fortælle at såden en kan jeg lave hvis jeg har (=får) garnet ;-)

Cacao og marsmellows - jeg kommer straks!!

Knus Britta