lørdag, november 04, 2006

Lul, lul

Rokken går og det sprudler af inspiration herover. Projekterne står næsten i kø især efter nyeste nummer af Interweave Knits landede i postkassen. Igår aftes fik jeg et seriøst anfald af spindetrang, så der blev spundet lystigt mens McI hyggede sig med Eve. Til morgen blev det til næsten to timer mere. Først blev der spundet en halv spole bomuld og i et sjældent anfald af oprydningsiver blev de bordeaux merinorester tvundet. Det bordeaux bliver til et par halvhandsker til McI. Næste projekt på rokken blev kæmmede bånd fra Persimmon Tree farm, jeg spinder bogstavelig talt lige ud af posen, ingen tilberedning, bare fodre rokken.

Der lige nu ca. 120 g. Det overrasker vel næppe nogen, at jeg valgte den farvekombination, der hedder Peacock. De dominerende farver er lyng og petrol og garnet har en skøn tweedet effekt.
Jeg har en ide om, at det skal strikkes til snowdrop nr 2 eller nok nærmere en snowdropklon. Garnet løber omkring 150 m/100 g, så der skal fifles med mønstret.

Disse sokker startede som bed socks fra Knitting Vintage Socks (Nancy Bush). Garnet er Leadville Ladies Angora sock yarn fra lageret og ikke opskriftens cashmeregarn (aka $ 100+) , der trækker jeg grænsen ;-)
Opskriftens 72 masker var for meget, så det blev trævlet op, slået færre masker og strikket løs. Der blev sprunget let og elefant henover om mønsterrapporterne nu også passede senere. Det gik forrygende til hælflappen var strikket. Hmmmmmm hvordan passer indtagningerne med mønstret? Løsningen var strudsemetoden, jeg startede nemlig bare på den anden sok. Da det uundgåelige oprandt, blev indtagningerne improviseret undervejs og strikket skiftevis et par omgange ad gangen på hver sok.
Uuuuh det har indtil nu været en skøn weekend og der er 40 timer tilbage.

5 kommentarer:

Mette G. sagde ...

Du har godtnok fået noget fra hånden - og med 40 timer tilbage, er det jo ikke til at vide, hvad det kan ende med ;-)

God fornøjelse.

Hilsen
Mette G.

Karen S sagde ...

Ja, weekender er vidunderlige. Det gaelder bare om at faa saa meget ud af dem som muligt. Hvor er det dog ogsaa nogle flotte farver, du har spundet. Kan godt forstaa, at det maa vaere svaert at slippe.

KH Karen

britt sagde ...

De angora sokker ser nu også temmelig lækre ud - sikke farver!!
KH Britt

Tina sagde ...

Uhmmm....lækre spinderier. Og farverne i de sokker, waow. Glæder mig, der er andre, der praktiserer strudsemetoden - jeg vidste bare ikke, den havde et navn ;o)

KH Tina

LivM sagde ...

Flotte sokker og en nydelig farge.