fredag, november 24, 2006

Happy Thanksgiving

Det er dagen efter det årlige kalkunmadorgie og dermed andendagen i årets officielt længste ferie, nemlig fire dage. Et vennepar fejrer Thanksgiving i CA, så vi lånte deres lejlighed på Upper West side onsdag nat og kl 7.30 torsdag morgen stod vi på første parket til Macy's Thanksgiving Day parade, der startede halvanden time senere. Det var en stor oplevelser og en rigtig, rigtig våd fornøjelse, der faldt 35 mm regn igår. Heldigvis havde en anden i vores gruppe været smart nok til at medbringe en pressing. Så indtil paraden startede hyggede vi os syv voksne og to børn under den i tørvejr mens regne silede ned udenfor. Det lykkedes endda undertegnede at få 5 cm strikket på en strømpe. Paraden er et optog med brassbands, cheerleaders, temavogne og oppustelige dukker hmmm meget amerikansk og charmerende. Til allersidst kommer en vogn med Santa og Mrs Claus, dem er der ingen billeder af, for kameraet løb tør for batterier. Her er den obligatoriske kalkun
Mere kommercielle af slagsen sponseret af filmselskaber og andre store firmaer. Mange vogne har personligheder på toppe, de annoceres af bannerbærerne foran. Alle var nu vist kendisser, men jeg genkendte nu kun Julie Andrews og Renee Flemming, mens McI kunne identificere et antal tidligere NFL spillere... og så var der en lang række andre vi ikke anede hvem var. Måske fordi vi ikke ser American Idol og Survivor?

Højdepunktet er de oppustelige dukker som her Snoopy, der er også Garfield, Pikachu, Sponge Bob Squarepant og andre kendte væsner. De er uhyggeligt store, måske inpirationen til Ghostbusters? Onsdag aften slentrede vi rundt og så dem bliv pustet op. Der skal en 30-40 personer til at holde fast i en ballondukke.
Det store samtaleemne iår var om de var med eller ej, for vejrudsigten lovede en seriøs "halv pelikan". Det var de, men de kom ikke så meget over jorden. Derefter gik turen til Penn Station, hvor vi heldigvis nåede at tanke en halv liter varm jambalaya inden turen gik til LI, tørre bukser og Thanksgiving middag hos et vennepar.

Jeg mangler et pænt tørklæde til vinterfrakken, så en lørdag for ikke så længe sidne bladrede jeg i bogen med strikkeopskrifter og rodede i lagerkasserne efter matchende garn. Voila jeg fandt mønstret på flowerbasket shawl og fire nøgler cashmere i en støvet grøn nuance. Lige nu har jeg 10 mønsterrapporter og brugt lige godt halvdelen af garnet. Mønsterrapporten er nem, så projektet er godt til at tage med i byen og til de små pauser.
Da det er dagen efter Thanksgving skal julepynten frem og jeg igang med at købe julegaver, så de kan nå til DK i rette tid. Men det er også Black Friday, så jeg holder mig langt væk fra butikkernes udsalg idag.

3 kommentarer:

Linda sagde ...

Ahhh, jeg er vild med den turkey pludderhøne!!
kh Linda

Julie sagde ...

Paraden blev søreme vist i nyhederne her i lille DK, så hvis jeg dog bare havde holdt udkig efter en stor presenning ;-)

KH Julie

britt sagde ...

Sikke en oplevelse. Jeg kender en, der godt ville have set den store Pikachu!
FBS er et virkelig smukt sjal - og så cashmere....muuuuummmsss!
KH Britt